Non Union humerus fractuur

Botten, rug, spieren etc
IkkeBianca
Newbie
Newbie

14 mar 2020, 15:19

En daar ging ik op 30 december 2018, al rollend van het talud af. De volgorde weet ik absoluut niet meer, het enige wat ik nog weet. Dat ik een harde krak hoorde, enorm veel pijn had en dat ik baalde dat ik niet kon stoppen met rollen... maar goed daar lag ik. Wat een pijn, dit is heel erg mis, wat een pijn, ijskoude hand en wat had ik het koud (buiten was het ook erg koud) Bel een ambulance heb ik geroepen tegen mijn man. Wat ik zei, sommige dingen zijn wazig. Ambulance is gekomen en ik ben omhoog gehaald (lag immers meer dan 6 meter beneden op het talud). Inmiddels hadden ze geprobeerd mij wat te verdoven (hielp voor geen meter) In het ziekenhuis zijn er foto's gemaakt, ben nog meer verdoofd (hielp nog steeds niet) conclusie humerusfractuur.... Behandeling sling, pijn medicatie. De tijd die hier op volgende was pijnlijk, frustrerend en lang. Maar goed, bij een controle na een aantal weken, bleek mijn arm niet te fungeren. Onderzoeken werden er gedaan, eerst de pezen en daarna de zenuwen. En wat bleek mijn zenuwen waren zeer ernstig beschadigt, hiervoor werd ik door gestuurd naar een universitair ziekenhuis. Daar zagen ze nog hoop in herstel, maar alles heeft tijd nodig. Tijdens deze onderzoeken (lees half jaar later) vonden de artsen dat de pijn in mijn arm niet klopte, om deze reden werden er nog foto's gemaakt. Lang verhaal even in te korten, hij was nog gebroken. Weer naar eigen chirurg, CT scan gemaakt, hij vertrouwde de foto's niet ... schrik de breuk is niet hersteld. Pseudoatrose, non-union. Operatie volgde, mergpen met merg uit het onderbeen. (lees augustus 2019) Na herstel periode, geen pijn meer dus intensieve therapie. Januari 2020, weer zenuwonderzoeken en deze zagen er positiever uit, geen operatie nodig! Over een half jaar terug komen. Controle foto's van de arm weer..... en dan krijg je te horen dat er geen enkele verbetering is. Geen stukje herstel. Een kleine operatie wegens uitstekende schroef, heel misschien is dit de boosdoener (ijdele hoop). Nu sta ik weer voor een operatie, via de oksel, schoonmaak van de botdelen, nieuw merg en grote plaat over de botdelen. Mocht dit niet helpen.... dan blijf ik rond lopen met een gebroken arm.
Natuurlijk zijn er onderzoeken geweest naar het waarom.... maar ik ben gezond, heb geen te korten, heb geen ziektes. De chirurg staat voor een groot vraagstuk, ook met collegiaal overleg komen ze der niet uit waardoor dit nu komt.

Nu ben ik een persoon waarbij het glas half vol van is, maar toch beangstigd het mij dat ik hier voor altijd mee rond zou moeten lopen. De functionaliteit van mijn arm is 40% en het is 10% geweest, er zit wel verbetering in door mijn zenuwherstel.

Inmiddels heb ik iets gelezen over de nieuwe poli in Maastricht voor non-union. Heeft iemand daar al ervaring mee? ....
Plaats reactie