Pijn bij zitten in billen na spondylodese

Botten, rug, spieren etc
Plaats reactie
BeeRous
Newbie
Newbie

24 jan 2020, 14:38

Hai,

Ben nieuw op dit forum. Heb net enorm lopen zoeken maar geen topic met dezelfde vraag kunnen vinden (mochten die er toch zijn, laat het me weten alsjeblieft, niet mijn bedoeling om alles dubbel te maken).

In januari 2019 ben ik geopereerd aan mijn rug, een spondylodese op niveau S1-L5. Er zijn een hoop dingen verbeterd maar heb er ook nieuwe klachten voor terug gekregen helaas. Waaronder veel last van de SI gewrichten, die klacht zie ik veelvuldig terugkomen bij mensen en komt dus blijkbaar heel veel voor. Lastig en pijnlijk, maar te doen met pijnstilling en in beweging blijven.

Grootste issue dat ik heb is dat ik echt maar een paar minuten kan zitten. Heb daarbij geen rugpijn, maar pijn in mijn billen (geen zenuwpijn, heb wel eens ischias gehad maar dat is niet dezelfde pijn, deze pijn is minder scherp maar heeft wel een enorme impact, op verjaardagen moet ik op de bank liggen anders kan ik niet gaan, naar de film gaat niet, uit eten sta ik naast de tafel en loopt rondjes door het restaurant en het ergste van allemaal ik kan gewoon niet werken).
Het voelt echt alsof het mijn spieren en aanhechtingen zijn die het allemaal niet aankunnen. Heb nu al een tijd fysio en cesar maar niks helpt en ze weten ook niet precies hoe of wat. Herkent iemand deze klacht? En zo, wat helpt bij jullie of zijn jullie erachter gekomen waarom het zo'n pijn doet?

Alvast bedankt.

Bee
HansvdM
Newbie
Newbie

17 feb 2020, 20:26

Dag Bee,

Ik liep ook al even rond met het idee om hier iets te posten.
Nu ik jouw bericht lees wil ik daarom ook graag reageren.

Ik denk ongeveer het zelfde te voelen als jij. Ik heb op 30 september vorig jaar een spondylodese operatie gehad. De specifieke ellendige pijn
die ik had was verdwenen maar ook ik heb ik er voorlopig iets voor in de plaats gekregen
Herstel ging aanvankelijk best goed, maar ondanks de fysio welke ik sinds dit jaar heb blijft het pijnlijk. Ik kan wel wat langer
zitten, maar ik krijg dan stekende pijnen in de billen. Ik pak af en toe paracetamol, maar dat werkt amper.
Omdat ik ook nog eens een slechte slaper ben, is het op de werkvloer (kantoor en gemeenteraadslid) geen pretje.

Rug voelt nog steeds erg stijf aan. Ik heb 's-morgens soms nog moeite om mijn sokken aan te krijgen en het duurt dan ook wel
even voordat ik weer in de werk-modus zit.
Ik vind het ook erg lastig uitleggen aan je omgeving. Dan ga je weer even vooruit en dan weer een terugslag. Ik struikelde vorige week
bijvoorbeeld bijna over een tas van een collega en dat heb ik de afgelopen dagen ook wel weer geweten.

Het doet wat met je.

Gr.
Hans
Plaats reactie