Vakantiegeld uitzendbureau

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Jolo71
Newbie
Newbie

06 nov 2019, 13:54

Eind juli eindigde mijn tijdelijke werk via het uitzendbureau en werd mijn oude WW-uitkering weer geactiveerd. Het verdiende loon na 15 juli werd mee geteld voor periode augustus, waardoor ik in augustus geen uitkering kreeg en in de financiële problemen kwam.. Eind september heeft het uitzendbureau mijn vakantiegeld uitbetaald, verdiend in de periode t/m eind juli.

Nu wordt dit vakantiegeld gezien als inkomen over oktober en wordt mijn uitkering weer grotendeels ingehouden. Klopt dit? Dit betreft toch geld wat ik verdiend heb voor eind juli ? Had het uitzendbureau me niet gelijk uit moeten betalen of in ieder geval dit inkomen als inkomen over juli (periode augustus voor UWV) moeten melden? Het voelt zo niet eerlijk.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

06 nov 2019, 16:55

Hallo Jolo71,

Je wilt weten of het klopt dat het vakantiegeld van je laatste dienstverband wordt verrekend met je WW-uitkering.

Was je WW-uitkering gestopt en heb je de uitkering opnieuw aangevraagd?
Als je de betaling van het vakantiegeld tijdens je WW-uitkering ontvangt, dan vul je ze wel in bij de Inkomstenopgave. Als wij zien dat het inkomsten van vóór je WW-dag zijn, dan verrekenen wij ze normaal gesproken niet.

De inkomsten horen bij de periode waarover je ze hebt verdiend. Dat je werkgever dit later uitbetaald maakt hierin geen verschil.

Is het vakantiegeld toch verrekend? Dan raad ik je aan om telefonisch of via een bericht in Mijn UWV contact op te nemen. Mijn collega’s kijken dan in je gegevens na of het klopt dat het vakantiegeld verrekend is. Zij kunnen er ook voor zorgen dat je uitkering wordt aangepast, als het niet juist berekend is.

Als je uitkering doorliep tijdens je werk, dan verrekenen wij het vakantiegeld wel.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie