Praktische verdiencapaciteit

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Tukjes
Newbie
Newbie

06 mar 2019, 15:07

Gegroet,

Bij deze een vraag voor iemand anders en eerlijk gezegd ben ik zelf ook wel nieuwsgierig naar de motivatie.

De arbeidsdeskundige kon een paar jaar geleden slechts een (1) functie vinden. Contact tussen de werkgever en de AD heeft ertoe geleid dat de werkgever een functie op maat heeft samengesteld, volledig passend bij de mogelijkheden en onmogelijkheden die in de FML zijn vastgelegd. Hierdoor was bij de beoordeling sprake van een praktische restverdiencapaciteit . De werkgever heeft nu aangegeven de desbetreffende persoon te willen ontslaan daar de op maat samengestelde functie niet langer houdbaar is in het bedrijf.

Hoe gaat het UWV dan om met de ontslagaanvraag?
Kan deze persoon dan terugvallen op de eerdere beoordeling waarbij eigenlijk de conclusie was categorie 80-100 daar er slechts een functie gevonden kon worden?
Of geldt dat de huidige restcapaciteit van kracht blijft? Als dit het geval is, hoe kan dan deze persoon een baan vinden die voorkomt in het computersysteem van het UWV? Er was toch immers vastgesteld dat er slechts een functie te vinden was op basis van de mi nog steeds geldende FML. Er heeft sindsdien geen herbeoordeling plaatsgevonden.

Mvg Tukjes
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

07 mar 2019, 09:56

Goedemiddag Tukjes,

Wat een bijzondere situatie!

Deze vraag is behoorlijk specifiek en moet echt persoonlijk beoordeeld worden door de behandelaar. Daarom raad ik jou, of degene namens wie jij de vraag stelt, aan om te bellen met 088 898 9294. Mijn collega’s kunnen dan in de persoonlijke gegevens meekijken wat er nodig is om zo snel mogelijk meer duidelijkheid te bieden.

Ik ga ervan uit dat ik hiermee voldoende heb kunnen helpen om de volgende stap te realiseren.

Met vriendelijke groet,
Timo
UWV Webcareteam
Plaats reactie