Verslaving en afkicken Oxicodon.

Van Paracetamol tot Zantax, hier kun je alles lezen en bespreken
leikew
Newbie
Newbie

04 jan 2019, 10:59

<t>Beste Lotgenoten.<br/>
<br/>
Na een Oxicodon verslaving van 2 jaar (200 mg per dag), kan ik zeggen dat ik volledig af ben van deze nare tablet.<br/>
Ik ben een traject gaan volgens via de pijnpoli in Nijmegen en ben opgenomen in het UMC in Nijmegen voor dit programma.<br/>
<br/>
De opnamen ging vrij vlot, daar ik toch erg veel bijwerkingen had van de Oxicodon en ik geen normaal leven meer kon leiden. Dit is via de huisarts in gang gezet.<br/>
Ik heb deze verslaving 'opgelopen' na 3 hernia operaties en een spondylodese L4 L5. Dit bleek iets te veel te zijn voor mijn rug, daar de operaties allen binnen een tijdsbestek plaatsvonden van een jaar. Na de laatste operatie ging de pijn niet weg helaas en hebben geprobeerd met alle middelen om deze pijn onder controle te krijgen. Wat helaas niet lukte met de standaard pijnstillers.<br/>
Er zijn toen zenuwbanen is mijn rug beschadigd door het vele malen 'aanraken" tijdens de operatie en er een restpijn blijft bestaan.<br/>
Toen heb ik via de huisarts Oxicodon voorgeschreven gekregen en deze werkte toch beter dan de andere middelen.<br/>
Omdat deze de pijn niet volledig dekte vroeg ik om verhoging en hoe langer het duurde ging de pijn niet weg maar werd erger, maar ook de dosis tot zelfs 200 mg per dag.<br/>
De pijn ging ook niet meer weg ondanks de hoge dosering.<br/>
Door de operatie ben ik volledig afgekeurd en inmiddels volledig 100% arbeidsongeschikt verklaard (IVA), daar ik niet meer goed kan lopen praten denken enz. en dat was te gek voor woorden. Autorijden ging al een tijd niet meer en heb samen met mijn vrouw besloten om deze stap te nemen, ik was het zat.<br/>
<br/>
Ik ben op 24 december opgenomen net voor de kerst voor alvast te wennen aan de mensen van de afdeling, daar ik op de psychologische afdeling werd geplaatst omdat daar het programma loopt. Op 28 december ben ik begonnen met het stoppen met innemen van de langwerkende Oxicodon en ben overgegaan op de snelwerkende. Zo ben ik volledig afgebouwd naar de langwerkende uit mijn lichaam was maar nog wel zo nodig snelwerkende kon gebruiken voor de rest van de afkick verschijnselen.<br/>
<br/>
Op 2 januari ben ik helemaal gestopt met Oxicodon en over gegaan op de nieuwe medicatie. <br/>
In het begin was het best spannend en had een beetje last van dat ik niks meer kreeg, maar daarna begonnen verschijnselen van het niet meer krijgen van mijn "snoepjes", zo noemde ik ze.<br/>
Ik kreeg mijn nieuwe medicatie toegediend en na een tijdje voelde ik dat ze begonnen te werken en das was best prettig.<br/>
Een paar vervelende dagen volgden, maar dat wist ik voordat ik hier aan begon.<br/>
Zo ben ik overgestapt van de verslaving van Oxicodon naar de nieuwe medicatie.<br/>
Ik moet zeggen dat deze medicatie de pijn bijna volledig dekt zo ver ik kan beoordelen, maar het zal uitwijzen als ik weer thuis ben en ik mijn "normale" leventje weer kan oppakken. Deze medicatie schijnt in de hersenen de pijnprikkels niet door te laten. Vraag niet hoe en waarom? ik weet het niet maar ik kan zeggen dat ik op dit moment met zeer weinig pijn dit op een stoel zit te tikken waar ik normaal het nog geen minuut op uit hou.<br/>
Dus ik kan zeggen het experiment is geslaagd.</t>

Ik mag vandaag naar huis en ben heel blij dat het zo is gelopen, want het is nog steeds een studie en ik hoop dat meerder mensen hiervan kunnen genieten zoals ik het nu doe. Dit nemen ze me niet meer af.

Zo koffer pakken en als ik de medicatie krijg voor 3 weken kan ik naar huis.

Ik hoop dat ik iemand die met hetzelfde probleem zit zeg, "ga er niet bij zitten en ga zoeken naar een oplossing voor jouw probleem". "denk in oplossingen en niet in problemen".

met een pijnloze "bijna" groet,

Leo
Plaats reactie