mondbranden & tongbranden wie kent dit ook

Hoofdpijn, zenuwpijn, pijnbestrijding etc
Pietav
Newbie
Newbie

06 sep 2019, 14:58

dag lotgenoten,
Helaas ben ik weer online. het mondbranden is terug van weggeweest.
voorjaar 2015 begonnen de klachten, bijna twee jaar last gehad. huisarts, kno arts (verschillende), onderzoeken gehad, geen oorzaak. alleen een meewarrige blik van de arts. en wat voel je je dan rot, alleen en moedeloos.
Maar ik was er vanaf. hoe? ik zou het niet weten. heerlijk (bijna)3 jaar gehad, oma geworden. fijne vriendinnen, vakantie, bridgen, tennissen yoga, bloemschikken en tuinieren. ik vermaak mij wel. tot 7 weken terug. kreeg ondanks het mooie weer een griepje en langzaam zijn de klachten terug gekomen.
schrijnende pijn met name in de keel en mond. praten doet zeer. ik had het allemaal achter mij gelaten, was bijna vergeten hoe het voelde maar het is er weer.
moedeloos. maar probeer optimistisch te blijven. hoe, met doorgaan. veel pijn en voel mij vaak alleen. straks moet ik naar een feestje en moet ik praten en dat is pijnlijk. het liefst verdwijn ik onder een deken op de bank.
tot zo ver, sterkte allemaal voor wie nog op deze site komt,
groet Pieta
Pietav
Newbie
Newbie

23 sep 2019, 09:34

lotgenoten,

ik ben nu twee weken verder en de klachten zijn net zo hevig als in 2015.
ook als niemand het leest, ik moet het van mij afschrijven.
mondbranden heb ik niet alleen op de tong maar ook in de keel en dat steekt en prikt de hele dag. in de avond is het niet uit te houden.
de huisarts vond dat ik aan de (sterke) pijnstillers moet, maar zelf wilde ik het gebied (voor de zekerheid) door een kno arts gezien hebben. volgens de kno arts zag het er keurig uit. hij vond logopedie een optie. gelukkig kon deze afspraak ook in het ziekenhuis gemaakt worden. ik blaas nu met een rietje zo'n 10 a 12 keer per dag in een glas water. het ontspant maar de klachten worden niet minder. ook de artsen weten het niet en dat is zo jammer. Ernstige pijn en niets wat je er tegen kan doen.
ik ga weer een paar eenzame jaren tegemoet, klinkt dramatisch maar zo heb ik het in het verleden ervaren.
in een kamer met mensen verblijven, leuk meepraten en maar een ding willen; zo snel mogelijk naar huis en je bed in, want als ik slaap voel ik niets.
zo ik ben het weer voor even kwijt, wil je reageren? graag !

groet Pieta
GEAtje
Newbie
Newbie

17 okt 2019, 21:27

Ik heb dit tongbranden ook na 3 antibiotica kuren, erg vervelend en pijnlijk.
Ik ben bij de huisarts geweest en ik kreeg Flucanozol 150 mg en hoop dat dat voor mij de oplossing is, het kan wel een paar dagen tot een paar weken duren voordat ik verbetering zou merken.
Ik had in de badkamer een flesje CBD olie staan en dacht dat gooi ik erop baat het niet schaad het ook niet en ........... bij mij helpt dat eigenlijk gelijk al, 3 druppels op de tong en dan uitsmeren.
Ik hoop dat jullie hier ook baat bij hebben het is echt vervelend dat branden in je mond.
Carine1964
Newbie
Newbie

27 okt 2019, 09:59

Hallo, sinds 14 dagen plots last van tongbranden na 2 bezoeken bij de huisarts en zonder beterschap met de mondspoeling en daarna een schimmelwerend medicament en zalf toch maar bij een stomatoloog geweest. Blijkt dus toch het burning mouth syndrome te zijn.
Ik ben zoals jullie ook radeloos en weet niet wat te doen.
Ik lees dat CBD olie help, kan je mij zeggen welk merk want ik vind er verschillende op internet.
Heeft er iemand al acupunctuur geprobeerd?
Plaats reactie