re-integratie na einde contract.

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
P Jansen
Newbie
Newbie

04 jul 2018, 01:18

Beste,

Sinds 2017 ben ik ziek thuis en zijn er geen mogelijkheden meer om nog enige arbeid te verrichten, vervroegde IVA is aangevraagd.
Ik ben nog onder contract bij een werkgever tot augustus 2018 en vraag me af wat er gaat gebeuren als de vervroegde IVA word afgewezen op grond dat zij vinden dat ik meer dan 20% kan verdienen.

Enkele vragen:
Ga ik dan einde contract in de ziektewet bij het UWV ?
Blijf mijn werkgever na einde contract verplicht om te helpen met re-integratie ?

Graag enige info omtrent bovenstaande.
socrates
Full Member
Full Member

04 jul 2018, 09:28

Bij einde contract neemt het UWV de ziektewet-uitkering over en wordt het UWV ook verantwoordelijk voor uw re integratie.

Uw werkgever is verplicht u bij afloop contract ziek te melden bij UWV, zodat de betaling automatisch wordt voortgezet. U kunt dit controleren door in te loggen op MIJN UWV met uw digiD.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

04 jul 2018, 14:49

Hallo P. Jansen,

Als je WIA aanvraag zou worden afgewezen dan val je terug in de ziektewet-uitkering. Als je contract eindigt dan meldt je werkgever je ziek uit dienst. Het UWV neemt vervolgens de verplichting van de ziektewet-betaling over.

Als je ziek uit dienst gaat, geeft de werkgever het re-integratieverslag aan je mee. Heb je geen werkgever meer en ontvangt je een Ziektewet-uitkering, dan kan je een brief van ons ontvangen dat je woongemeente je begeleidt bij de re-integratie.
Krijg je deze brief niet, dan begeleiden wij je bij de re-integratie. Tip: check of je werkgever eigenrisicodrager is, dan lopen sommige dingen als je ziek bent net even anders: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... index.aspx

We wensen je sterkte!

Met vriendelijke groet,
Harold
UWV Webcare Team
Plaats reactie