wil verhuizen n. aangepaste woning... ben te jong!

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
jokee
Hero Member
Hero Member

26 nov 2010, 12:00

waar het om gaat is het volgende....
ik ben zoals velen weten een alleenstaande moeder met 2 kids.
over 2,5 jaar gaat de oudste alweer het huis uit... tijd vliegt voorbij
ik wil tegen die tijd verhuisd zijn naar een woning met een slaapkamer beneden en 2 boven want kind nr 2 woont dan nog thuis (co-ouderschap dus ook niet volledige weken). redene is is dat ik zelfstandig het huis uit wil kunnen komen mocht er iets gebeuren zoals bijv. een brand. zou ik hier in dit huis waar ik nu woon weer een traplift krijgen en beneden breekt brand uit dan heb ik een groot probleem! en dat is iets dat ik niet wil... ik wil kleiner gaan wonen dan een huis met zolder zoals nu, wil mijn zelfstandigheid behouden maar dus ook die 2 slaapkamers voor mijn kinderen.... verval in herhaling merk ik.

hoe dan ook...die woningen staan hier in het dorp! jawel... maar dan komt het... het waren senioren woningen en deels is het dat ook nog (dus voor de 55+ ers) maar ook voor jongeren tot 25 jaar. zoals ik al zei... ik wil graag over een aantal jaartjes verhuizen maar dan ben ik misschien net 45 jaar...

ben dus van plan met de woningbouw te gaan schrijven - directeur wel te begrijpen want het grondpersoneel zegt sorry, is niet mogelijk...

maar ik zat mij af te vragen hoe het bij andere jongere mensen met kinderen gaat... die dus die behoefte hebben om een slaapkamer beneden te hebben....

o ja, geintje van mijn gemeente. ze gaan binnenkort starten met woningen die flexibel ingedeeld kunnen worden.. jawel... je krijgt de keuze in 1 slaapkamer beneden plus eentje boven of 2 boven en niets beneden! dus vroeg ik... waarom kun je dan niet 2 boven hebben en eentje beneden? tsja... konden ze niet vertellen!!!! maar die mogelijkheid bestaat er dus niet... had daar graag heen willen gaan maar ja... helaas... kan ik vergeten.

hoe gaan jullie hiermee overweg? lopen er meerderen tegen dit probleem van wonen aan? hoe gaan de woningbouw e.d. er mee om?

ben ontzettend benieuwd naar reacties...
Gesloten