Cochleaire implantatie

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
anita
Newbie
Newbie
Contacteer:

20 apr 2007, 11:01

Op 3-jarige leeftijd werd ik aangereden door een auto en meegesleept. Na die aanrijding werd ik ernstig slechthorend. Ik heb vanaf mijn derde jaar geknokt voor een gehoor, maar ik ben nu stokdoof. Omdat ik mezelf aangeleerd had om te liplezen, kreeg ik pas vanaf mijn elfde jaar hoortoestellen.
Ik heb me 26 jaar met hoortoestellen als ernstig slechthorende redelijk kunnen redden. Met de jaren ging mijn gehoor helaas flink achteruit. Hoe dat kon weet ik niet. Discotheken, een walkman en dergelijke zijn factoren die invloed gehad kunnen hebben.

In 2003 kreeg ik een oorimplantaat. Ik was hier ontzettend blij mee. Het was geweldig om weer te kunnen horen. Helaas ging het implantaat kapot. In januari 2007 werd een vervangende CI herplaatst. 7 maart ben ik aangesloten en pas sinds donderdag kan ik weer wat verstaan, zit nog in de revalidatie fase.

groetjes

anita
Groetjes anita
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

20 apr 2007, 13:34

hoi anita

fijn om te lezen dat er voor jou de mogelijkheid is geweest om op nieuw een implantaat te kunnen plaatsen.
ik hoop dat deze heel zal blijven,en dat je nog heel lang zal mogen blijven horen...
tevens hoop ik dat er nog veel mensen die doof zijn,hier ook iets aan kunnen hebben...
heb zelf tijdelijk een gehoorapparaat gehad,maar gelukkig hebben ze mijn gehoor met 1 operatie terug kunnen geven.....mis nog wel een paar tonen,maar daar merk ik nagenoeg niets van.......
nogmaals vindt het fijn om te lezen dat de medische wereld tegenwoordig zo kundig is,dat deze mogelijkheden bestaan.....

groetjes
cindy
anita
Newbie
Newbie
Contacteer:

20 apr 2007, 13:45

Dankjewel Cindy ben ook erg blij met mijn CI

Wat fijn dat jij weer kunt horen:biggrin: als je meer ervaringen over je gehoorverlies wilt delen je bent welkom op mijn site http://www.cochlearimplants.yourbb.nl
Groetjes anita
Mike
Administrator
Administrator

20 apr 2007, 14:17

Welkom Anita!

Zoals je ziet is je website geplaatst onder het forum 'websites'.
Ik zie het overigens natuurlijk liever dat je met Cindy hier praat natuurlijk:wink:
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Johan
Jr. Member
Jr. Member

22 apr 2007, 10:08

Hallo Anita!~
Wat mooi zeg dat je met die implantaten weer "goed" kunt gaan horen!
Zelf heb ik aan twee kanten hoortoestellen, wat voor mij ook erg goed werkt (ik heb nu weer bijna 80% van mijn gehoor terug), maar als ze het op kunnen lossen met een cochleair implantaat is het helemaal fantastisch natuurlijk.

Overigens, wat leuk om eens iemand te spreken die ook na een ongeluk slechthorend geworden is, dat hoor je verder niet zo vaak. Mensen kijken bij mij altijd erg raar als ik dat vertel. :wink:

Groetjes, Johan
anita
Newbie
Newbie
Contacteer:

23 apr 2007, 14:38

okè Mike :wub:

hallo Johan

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat jij voor 80 % kan horen met hoortoestellen. Hoe ging dat ongeluk bij jou? Ben ook benieuwd naar jou ervaring.

Ik ben goedhorend geboren,kan het ongeluk nog erg goed herinneren. Ik was 3 jaar oud, ik wilde de straat oversteken naar mijn vriendjes, die staan op de stoep aan de overkant op mij te wachten. De Melkboer rijdt in een busje dat zuivelproducten aan huis levert,zo`n SRV wagen. Hij is aan het praten met een vrouw, dat is zijn zus, ik zie niet dat hij de bus start. Ik kijk naar mijn vriendinnen die roepen mij dus ik steek over. De chauffeur begint zacht te rijden, hij rijdt over mij heen mijn kleren blijven aan de bumper haken, ik word een stuk meegesleept. Ik ben bang, maar voel me ook verlamd, mensen en kinderen schreeuwen, aan het einde van de straat stopt het busje. Ik zit vol bloed, schrammen mijn hoofd doet erg pijn, ik huil, ril, mijn hele lichaam brandt, heeft pijn. De zus van de chauffeur tilt mij op en wast mij in de keuken, een andere vrouw schreeuwt en belt de dokter. Mijn moeder wordt gehaald en is in paniek ze schreeuwt, de ambulance wordt gebeld en ik word afgevoerd naar het ziekenhuis. Ik word daar onderzocht en moet enkele dagen blijven. Een half jaar later op de basisschool merkt de lerares dat ik soms niet luister dat ik te laat een reactie geef of helemaal niet, ik krijg een gehoortest, en ik ben slechthorend. Ik ben wordt enkele keren geopereerd, buisjes, trommelvlies word beschadigd etc. In t Zeeweg ziekenhuis in Ijmuiden hebben ze na grondig onderzoek gecon`stateerd dat ik door dat ongeluk gehoorverlies gekregen heb. Ik gebruikte 26 jaar hoortoestellen en kreeg in 2003 een CI, die is kapot gegaan en is in maart 2006 verwijderd. In januari 2007 werd een vervangende CI herplaatst. Ik moet nu weer leren horen-verstaan.

groetjes
anita
Groetjes anita
Johan
Jr. Member
Jr. Member

24 apr 2007, 19:07

Hallo Anita,
Het verhaal over mijn ongeluk ga ik hier niet helemaal opnieuw neer schrijven, dat kun je terugvinden in het subforum dwarslaesie, onder mijn verhaal.
In het heel erg kort; ik ben van mijn fiets geschept door een auto.
Lang verhaal, maar het bleek dus dat ik ook slechthorend geworden ben door dat ongeluk. Eerst dachten ze dat ik zo wazig op alles reageerde omdat ik zo lang in coma gelegen had, maar toen bleek dus dat ik gewoon zo slecht hoorde. Da's in de loop van dat eerste jaar steeds verslechterd, en nu is het vrij stabiel.
Met mijn hoortoestellen hoor ik redelijk, dus dat valt nog niet tegen.
Ach, ik zie het zelf niet zitten, een operatie, en ik geloof dat iker niet eens voor in aanmerking zou komen. Ik doe het wel met mijn oorbellen dus :wink:
Marco
Newbie
Newbie

25 apr 2007, 09:26

Hoi Anita,

Welkom op het forum en ik hoop dat je de steun zult vinden die je nodig hebt!

Jij bent ook door een ongeluk getroffen, alleen was je nog wel jong! Jou gevolgen zijn anders dan de mijne, maar zeker niet minder.....Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Heb je meer beperkingen opgelopen? Het is wel een heftig verhaal zeg pffffff, wel goed dat je je gehoor weer terug kan krijgen...

Heel veel sterkte

groetjes Marco
groetjes Marco
Gesloten