De paranormale wereld

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

20 okt 2009, 22:23

Nu even een topic over iets heel anders.
Zo nu en dan lees ik hier op het forum wel eens berichten over het paranormale en tussen de regels door lees ik dat er toch wel leden zijn die hier zich mee bezig houden.

Zelf heb ik hier ook ervaringen mee maar niet op een positieve manier,een zodanige niet positieve manier dat ik er ook liever niet over praat en het paranormale ook zoveel mogelijk bij mezelf uitsluit en dus niet meer probeer toe te laten.

Nu vraag ik me af in hoeverre jullie hier mee bezig zijn,of het gewoon iets is waar je in gelooft of dat je er ook daadwerkelijk iets mee doet?

Ben heel benieuwd naar jullie reakties hierop zeker omdat het een totaal anders iets is hier op het forum:wink:

Groetjes
Cindy
Melizzy
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:

20 okt 2009, 22:36

Ja, ik geloof er in, dat sowieso.

Ik ga regelmatig naar paranormale beurzen en spreek bijna dagelijks wel iemand die paranormale gaves hebben. Zo heb ik twee vriendinnen die aura's kunnen lezen en ken ik een paar mensen die andere gaves hebben zeg maar.

Zelf doe ik er wel eens wat mee, maar gezien mijn religie vind ik dat niet meer dan logisch eigenlijk. Ik denk dat veel mensen die dezelfde religie hebben zich er wel mee bezig houden (t.o.v. mensen met andere religie) Het hoort er niet per se bij, maar vaak 'matcht' het gewoon goed.
[align=center]A thousand times I\'ve failed
Still Your mercy remains
And should I stumble again
Still I\'m caught in Your grace[/align]

[align=center]Everlasting, Your light will shine when all else fades[/align]
[align=right]Hillsong United - From the inside out[/align]
Puck
Hero Member
Hero Member

20 okt 2009, 22:41

hoi hoi,

laat ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen.
het is wel een onderwerp die veel teweeg brengt bij andere.
zal het zo globaal mogelijk neer zetten.

voor mij is het begaafd zijn heel normaal heb het vanaf mijn geboorte en is niet meer weg gegaan.
in mijn familie is het ook erg normaal en deels van mijn kinderen bezitten het ook.
vroeger dacht ik ook dat iedereen het had en de schok was groot toen dit niet bleek te zijn.

ik ken beide kanten van het begaafd zijn.
de kant waarbij je mens en dier kunt helpen als ze in nood zijn of iets mankeren.
entiteiten weg halen bij objecten, huis, mens en dier noem het maar op.

de andere kant is de duistere kant waar mee ik ook te maken heb gehad en nog heb.
het achtervolgd worden door schaduwen en andere dingen.
iets wat je pijn gaat doen en daadwerkelijk blauwe plekken of wat dan ook aan overhoudt.
mensen die jaloers op je zijn omdat je zoveel dingen kunt, snapt en er mee om weten te gaan stoten je vaak af en geven een vloek over je.

ik vind het een hele mooie gave maar het is zo erg eenzaam.
ik heb veel geleerd toen ik in coma lag en sinds dien is er veel meer duidelijk geworden.
en op de vraag of ik er wat met de gave doe is het antwoord ja.
het aller belangrijkste vind ik met deze gave, blijf vooral heel dicht bij jezelf en doe het niet voor het geld.

ik mag mezelf prijzen met de dingen hoe naar en hoe leuk dat het steeds een wijze les is en je raakt nooit uitgeleerd.
Spirit
Full Member
Full Member

21 okt 2009, 09:23

Hey Cindy,

Mja ik geloof wel dat er mensen zijn met paranormale gaven maar er zijn helaas ook veel kwakzalvers in die wereld. Zelf ben ik niet begaafd maar kvind het wel een heel boeiend onderwerp: paranormale zaken en spiritualiteit. :)

Groetjes Sofie
Waarheen je ook gaat, ga met heel je hart
Jasmine

21 okt 2009, 15:36

Hai,

ik heb er heel veel mee gedaan maar ben een hele tijd gestopt omdat ik de energie voor mezelf nodig had en er geen magnetiseur mij kon helpen omdat mijn grens gelijk of hoger lag als die van hun. Als klein kind al had ik het want als ik voor straf naar bed moest vond ik het helemaal niet erg want dan ging ik plaatjes kijken treinen die op elkaar botsten en vliegruigen die naar beneden kwamen en mensen die allemaal hard wegliepen. Elke avond was er wel iets te zien. Verder is het jaren zo gebleven. Ik had wel eens als ik egens van droomde dat het uitkwam maar wist ik veel. Er werd nooit over geproken dus ik dacht dat iedereen het had. Op een keer ben ik weer naar een magnetiseur gegaan en ze zei: meidje ik kan je niet helpen want we ziten op gelijke hoogte, van wat? Jij bent paranormaal helderziend en net zo sterk als ik dus het zal heel moeilijk voor je worden. Na lang zoeken kwam ik in Rotterdam terecht, daar heb ik gewerkt in een zaal waar mensen gemagnetiseerd werden voor 7,50 [gulden] We waren daar met 4 man en van een Russisch medium heb ik heel veel gleerd. We hadden de ene dinsdag psychometrie dwz, lezen van foto!s of voorwerpen en de andere dinsdag seance!s dwz, boodschappen door krijgen van Gene Zijnde. Ik heb dit een paar jaar gedaan tot er 2 ruzie krijge en de zaal gesloten werd. Er werd tegen me gezegd , ga thuis beginnn het zal best goed gaan. Nou dat was het ook. Ik trok en uur per clie?nt uit, dus eerst en gesprek dan magnetiseren, ik had een casettebandje met hele mooie gevoelige muziek en dat werd gedraaid, dus er kwamen veel emoties los, gelukkig. Toen de sessie klaar was werd er nog wat gespoken en een nieuwe afspraak gemaakt. Dus ik was een uur bezig en mjn kosten waren 15,00 gulden en als er mensen waren met bijna geen geld rekende ik niets. Ik had die gave gekegen en niet om er rijk van de worden. Ook brachten mensen foto!s mee om te laten behandelen of om te kijken of een familielid ziek was. Ook kreeg ik foto!s van mensen die op examen moesten of hun rijbewijs halen. Toen keeg ik ruzie met collega!s omdat ik bijna geen geld vroeg en onder hun duiven zat te schieten. Kon me niets schelen het ging om de mensen. Ik heb ook nog de cusus parapsychologie gedaan om er nuchter tegenover te blijven staan. En waren de mensen van hun pijn af, keeg ik een genezingsverklaring. Dat moest je van de grote club vragen. Na een tijdje kreeg ik een ontevreden gevoel zo van, het is mooi wat ik doe maar wie helpt mij? Ik zit ook met angsten en zwaainde benen dat ik de staat niet op durf. Ik heb toen voor mezelf het besluit genomen: Nu ik eerst aan mezelf werken het deed me wel verdriet want na mijn besluit kreeg ik nog 3 telefoontjes maar het moest, zo wilde ik niet verder. Dit is nu ruim 6 jaar geleden dat ik gestopt ben en ik merk nu dat het weer op komt zetten en ik weer dingen ga zien. Ik zie wel wat de toekomst brengt en hoe het verder gaat maar op dit moment ben ik goed bezig met mezlf en dat is heel belangrijk. Ik hoop dat julie er een beetje wijzer van zijn g:wink: :wink: :wink: eworden, anders hoor ik het wel,

lieve groejs Ans
Spirit
Full Member
Full Member

22 okt 2009, 10:24

Hey Ans,

Lijkt me wel leuk, in groep zulke dingen doen. :) Jammer dat ze niet meer bestaat.

Groetjes Sofie
Waarheen je ook gaat, ga met heel je hart
jokee
Hero Member
Hero Member

22 okt 2009, 10:56

er zijn wel groepen mensen die elkaar helpen...
wordt er hulpvraag neergelegd en gaan ze op een afgesproken tijdstip ieders thuis zitten mediteren en positieve energie sturen naar diegene die het nodig heeft. (laat ik het even zo benoemen - ieder heeft zijn eigen gave) zelf ken ik zo'n groep niet in mijn buurt maar het zou wel wat zijn om zoiets op te zetten!

hoe dan ook... ook ik heb zo mijn gaves. gelukkig allemaal positief. 1x een entiteit bewust bij mij gehad (d.w.z. dat ik voor het eerst door had dat mijn depressie deze ronde niet van mij was) heb een fikse ruzie met hem gehad en hem doorverwezen naar de andere zijde waar ze klaar stonden om hem te helpen. hij is gegaan....
maar verder... alleen maar positieve dingen. ik ben meer van het voelen van energieen en emoties van dierbaren die of in het proces zitten van overgaan of over zijn gegaan. ik mag bij mensen dingen verklaren, uitleggen. als dingen uitgesproken zijn vertrekken ze en is de rust voor iedereen weer terug. dat is een heerlijk moment. meestal zit ik bij mensen maar ik heb ook dat ik nu op afstand mag helpen en mensen die ik absoluut niet ken. pijn weghalen is nog een ding dat ik mag doen en wat ik ook met veel plezier doe. helaas... ik kan het niet bij mijzelf. ik moet ook zoeken naar iemand die gelijkwaardig is aan mij of hoger. soms ga ik ook bij een parabeurs kijken en dan moet ik echt aftasten wie er goed aanvoelt. ook emotionele blokkades mag ik voelen en aangeven. richtlijnen aanbieden die iemand kan bewandelen maar nooit iemand dwingen om iets te moeten doen...dat mag niet. het negatieve - zoals entiteiten soms kunnen zijn - weer ik bewust. ik ben daar heel gevoelig in en sta er ook op dat zij mij niet benaderen... ik kan mij daar gelukkig goed voor afsluiten. als ik een dip heb ga ik ook altijd voelen of het van binnen in mij komt of van buiten af... ik heb geleerd!!! dat nooit meer!

de afgelopen jaren ben ik minimaal bezig geweest omdat ik eerst dingen bij mijzelf moest zien op te lossen, mijn aandoening een plekje moest geven en leren omgaan met mijn nieuwe leven. af en toe mocht ik nog even voelen dat ik het nog in mij heb en dan genoot ik met volle teugen. maar ik wilde pertinent niet iemand helpen zolang ik zelf aan zware medicatie zat omdat ik dan niet volledig ervan uit kon gaan mijn ding bij mij te houden en niet onbewust over te dragen aan een ander of dat ik onbewust van hen dingen zou overnemen. dat is een verantwoordelijkheids ding zeg maar. maar nu mag ik steeds vaker even herontdekken. ik krijg dan ook weer meer ruimte om hier aan te besteden. maar ik doe het nog niet echt... wil er zeker van zijn dat ik in mijn kracht sta. ik wil nu eerst mijn eigen leven weer goed op de rit hebben voor ik daar echt mijn aandacht volledig aan geef. ik geniet van de momenten die ik nu meemaak en verder is het voor mij genoeg te weten dat het er is.

ik ben er trouwens ook voor dat mensen sceptisch zijn... het grond ze en ik vindt ook dat iemand niet klakkeloos moet geloven wat er gezegd wordt. maar ik vraag wel of men open wil staan als ze dingen horen die wel kloppen in hun eigen ervaring. niet dat je direct 'bekeerd' hoeft te zijn maar erover wilt nadenken.

ik bedenk mij net; wat weerhoudt ons ervan om hier een groepje op te zetten? hulpvraag hoeft maar beknopt aangegeven te worden; bijv. Joke - innerlijke kracht of Joke - wijsheid.
Ieder kan op zijn of haar eigen manier energie sturen naar diegene waarvan besloten wordt dat er op dat afgesproken moment alle aandacht, liefde en energie aan gegeven wordt. de groep waar over ik heb gehoord had een afgesproken tijdstip op een afgesproken dag en een afgesproken duur van concentratie/meditatie afgesproken... dat is hier ook makkelijk te doen... is het van een vriend(in of familie lid waar je hulpvraag voor doet dan kun je dat ook aangeven door bijv. te melden; moeder van Joke - pijnverlichting van hartklachten. 'ts maar een idee....
Rene100
Jr. Member
Jr. Member

22 okt 2009, 12:45

Spiritualiteit heeft altijd mijn interesse gehad, maar ergens ben ik er ook bang van. Ik weet gewoon sommige dingen en dat sterkt mij in het leven. Ook weet ik dat ik "contacten" afhou, omdat ik bang ben een beerput open te trekken. Dus heb ik mij er bewust voor afgesloten, wel met de bedoeling er ooit iets mee te gaan doen. Ik wil er de tijd voor hebben om te ontdekken en momenteel gaat die tijd in hele andere dingen zitten.

Wel heb ik een vraag. Bij mijn weten mag een paragnost NOOIT doorgeven wanneer iemand zal gaan overlijden. Een aantal weken geleden is een goede vriendin verteld, dat haar man met 72 jaar komt te overlijden. Hij is op het moment erg zwak, onlangs is er een hartkwaal geconstateerd bij hem en met rasse schreden gaat hij achteruit. (Deze diagnose is gesteld nadat zij de paragnost bezocht) Hij is, volgens mij nu 72 en verjaart de 30e. Mijn vriendin baart zich enorme zorgen, niet onterecht natuurlijk. Zij kan de uitspraak van de paragnost ook niet naast zich neerleggen, wat natuurlijk heel begrijpelijk is. Maar ik ben hier erg boos over, watvoor meerwaarde geeft het te weten wanneer iemand sterft?
Als er iets in groepsverband gedaan wordt, weet ik al iemand naar wie die positieve energie heen mag.

Gr. Janet
jokee
Hero Member
Hero Member

22 okt 2009, 13:20

niemand mag dat inderdaad zeggen....
er bestaat namelijk ook nog zoiets als wilskracht en eigen keuze
als je iemand een jaartal geeft dan kan hij/zij er naar gaan leven
en zich erbij neerleggen terwijl dat niet hoeft. ik ben er ook helemaal tegen
vindt deze paragnost dan ook niet goed alleen al op dit gegeven
zo is mijn moeder ook verteld dat mijn stiefvader dement zal worden
die goeie man is al dik in de 70 dus gek he als dit kan gebeuren maar in mijn moeder's ogen is hij nu dus al heel snel dement aan het worden terwijl hij zich alleen maar afsluit voor haar grillen!!!! dus ik zou dergelijke gegevens nooit aan een familielid doorgeven.

als iemand ernstig ziek is en stervende en er zou mij gevraagd worden of het nog lang zal duren voordat hij/zij uit zijn/haar lijden verlost is dan vindt ik dat je daar wel een richtlijn aan kunt geven... als die er is... maar dat is een ander verhaal, een andere uitgangspunt. maar alles op een liefdevolle manier, geen exacte data's geven e.d. want er is niets zo veranderlijk als de wilskracht van een mens! maar ookal zou je in zo'n situatie wel zelf weten wat de exacte datum is dan nog zou ik het niet zo concreet brengen... je weet niet wat je die mensen aandoet. ze zullen er misschien naar leven en niet meer bewust met dit moment bezig zijn waar ze nog herinneringen kunnen opbouwen, afrondingen kunnen maken in hun eigen tijd en niet met een datum-tijd in hun hoofd... dat klopt gewoon niet en dat mag in mijn ogen niet..

je zelf ontwikkelen daarvan vindt ik ook dat je er de tijd voor moet nemen. nu is er altijd wel iets gaande maar je weet zelf absoluut wel wanneer je er klaar voor bent om de volgende fase van ontwikkeling in te gaan. maar als je het eng vindt... waarom wil je het dan nog ontwikkelen? alleen weten dat het er is kan ook voldoende zijn. je hoeft het niet te gebruiken en te ontwikkelen alleen maar omdat je er meer aanleg voor hebt... je mag het gebruiken. nergens staat er geschreven dat je verplichtingen hebt. en wil je het wel ontwikkelen ondanks dat... hou het dan heel klein en begin bij jezelf... ontwikkel je intuitie, je zelfvertrouwen in je kunnen, ga lezen, ga eventueel begeleiding vragen of ruggesteun zodat je het gevoel hebt er niet alleen voor te staan. persoonlijk ontwikkel ik in etappes. het zou anders te veel zijn. maar ik weet dat mijn kunnen absoluut meer is dan dat ik nu vertoon en heb ontwikkeld. dat is geen stoerdoenerij om het hier neer te zetten maar voor mij een weten. het is een gerustellende wetenschap voor mij. net zo goed dat het voor mij geruststellend is dat ik het mag ontwikkelen in mijn eigen tijd op mijn eigen manier! maar boven alles... dat ik mijn kennis mag gebruiken in mijn tijd!!! ik hoef geen volgende derek te zijn (ookal is hij echt kneitersgoed!) ik hou het klein en bij mijzelf en diegene die op mijn pad komen, die komen op mijn pad maar ik ga ze niet zoeken!

de positieve energie en begeleiding die deze man nodig heeft ontvangt hij nu al vanuit het universum. ga er maar van uit dat alles gebeurd zoals het behoort te gebeuren en niet zoals het gezegd is door deze paragnost. ookal kan het zijn dat hij/zij de juiste periode heeft aangegeven... alles gaat zoals het behoord te gaan. maar voor nu zit hij nog in zijn processen, zijn verdriet over wat zijn lichaam niet meer kan en knokt hij voor zijn gezondheid. zijn wilskracht is er wel. weet ook dat er liefdevol begeleiding wordt gegeven aan hem ookal zal hij zich daar misschien niet van bewust zijn. ze staan er niet alleen voor... het enige dat ik je nog kan zeggen is dat ze ontzettend liefdevol begeleid worden op dit moment
Laatst gewijzigd door jokee op 22 okt 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Rene100
Jr. Member
Jr. Member

22 okt 2009, 14:38

Fijn om te weten Joke. Misschien laat ik mijn vriendin dit wel lezen, maar ik laat het even zelf "zakken".
Die angst van mij heeft met de beerput te maken. Ken je het gevoel dat je weet dat je iets moet doen? Dat heb ik hiermee, dus ga ik dat zeker ooit doen. En wat betreft het moment......die voel ik vanzelf wel. Alles heeft zijn tijd nodig, forceren kun je dit niet. Dat is in ieder geval wat ik weet. Mijn intuitie is al sterk ontwikkelt en ik heb al veel gelezen over het onderwerp, daarom heb ik besloten dat wanneer ik er klaar voor ben, ik daar begeleiding in ga zoeken.
Wat ik herken in jouw reactie is het weten. Niet over nagedacht, je weet het gewoon en dat geeft enorm veel vertrouwen.

Gr. Janet
Jasmine

22 okt 2009, 16:27

Ik wil even reageren op die paragnost die de dood van die man kon zeggen. Dat mag en bestaat absoluut niet want wat wij hier op aarde als tijd beleven kennen ze aan Gene Zijde niet, daar bestaat geen tijd,

groetjes Ans:wink: :wink: :wink:
jokee
Hero Member
Hero Member

22 okt 2009, 17:48

het is een heerlijk gevoel te weten dat je in mag tappen bij het universum.
ik heb een paar hele mooie ervaringen meegekregen waar ik uit kan putten
het heeft mij zoveel vertrouwen gegeven en ook de wetenschap dat er
onvoorwaardelijk van mij gehouden wordt of ik nu wel of niet mij verder ontwikkel....
die liefde heb ik mogen voelen... en het is geweldig...
hou het dicht bij jezelf in eerste instantie
maak je bekend met de dingen die je al herkend en erkend
die beerput is er niet tenzij jij wilt dat die er is...
mijn ervaring heeft mij geleerd dat er alleen maar onvoorwaardelijke liefde is en begeleiding vanuit het universum.... en alles wat je besluit te doen... is gewoon goed...

denk er aan; het is geen moeten, het is een mogen... en dan mag je je ontwikkelen zoals jij wilt en dan nog zijn er geen verplichtingen die zeggen dat je er ook echt iets mee moet doen bij de mensen om je heen...
Laatst gewijzigd door jokee op 22 okt 2009, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Prinses
Hero Member
Hero Member

22 okt 2009, 21:18

Ik heb een groot ontwikkeld intu?tie, een groot geloof en een zeker weten van een leven na dit leven, maar voor de rest is dit allemaal "chinees" voor mij.
Wie voelt zich geroepen mij dit alles uit te leggen, want ik wil dit zooooo graag begrijpen en aanvoelen.
Afbeelding
jokee
Hero Member
Hero Member

22 okt 2009, 22:15

wat wil je uitgelegd hebben?
dat er mensen zijn die meervoelend zijn, meerwetend, meerhorend?
wil je weten wat dat inhoudt?
Jasmine

23 okt 2009, 00:29

die gave heb je al met je geboorte mee gekregen. Ikzelf ben heldervoelend helderziend en helder horend. Ik ga bv met mijn handen langs jouw lichaam aanraken of niet maakt nit uit en ik kan prrcies jouw pijnplekken voelen. Is het een ontsteking wordt mijn hand als het waren weg geduwd want door de warmte kan een ontsteking alleen maar erger worden. Mensen die terminaal zijn kun je alleen via het hoofd positieve energie geven en de rest van het lichaam moet je met rust laten. Ook wanneer iemand pijn heeft in de spieren kun je die wegnemen. Ik leg altijd mijn rechterhand op de pijnplek om het in te stralen zodat de pijn los komt. Jijzelf kunt het goed voelen doordat het gloeiend heet wordt en mijn hand er zowat afvalt van de pijn die ik van jou overneem. Die sla ik dan weg door met mijn arm een beweging te maken dat al jouw pijn langs mijn arm verdwijnt en sluit dit weer af door er met mijn vingers langs te gaan. Dan begin je weer opnieuw net zo lang tot je voelt en de patient ook dat de pijn vermindert. Ik begin altijd eerst bij het hoofd en zo werk ik langs armen en benen naar beneden om de blokkades los te krijgen en te voelen waar pijnplekken zich bevinden. Heeft iemand psychische klachten vergelijk ik die altijd met radertjes van een horloge, die staan ook nooit stil. en zo ga je het hele lichaam langs. Dat ik jou moeder zag met haar brilletje laat ze zich zo zien aan me dat ik aan jou kan vragen , herken je dat? Zeg jij ja dat klopt kan ik verder doorgeven wat ze tegen me zegt maar ze moet zich eerst op een aardse manier herkenbaar maken. Nu ben ik eve:wink: :wink: :wink: n leeg. Als je meer wil weten hoor ik het wel,

dikke knuffel Ans
Gesloten