Volop in de overgang.

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Plaats reactie
Desie
Administrator
Administrator

11 okt 2014, 23:59

Graag zou ik willen weten of er leden op dit forum zijn die net als ik volop in de overgang zitten.

Ik heb er zoveel last van dat ik medicatie ervoor hebt gekregen.
De arts heeft Clonidine 2 x per dag 2 tabletten voorgeschreven.
Maar aangezien deze dus weer bijwerkingen hebben ben ik bang om deze in te nemen.

Tevens heeft hij voorgesteld om als de tabletten niet afdoende werken om weer terug te gaan naar de pil slikken.
Ben nu 53 en heb misschien nog wat jaartjes voor de boeg kwa overgang. En weer aan de pil te beginnen is ook wat.

Wat een ellende kan je daarvan ondervinden zeg.
Je bent er gewoon ziek van en dit gaat nu al ruim een half jaar zo.

Ik snapt dat het een vervelend onderwerp voor de vrouw kan zijn (de ene geeft het makkelijker toe in de overgang te zijn als een ander) maar toch zou ik graag andere vrouwen hierover horen hoe zij de overgang ervaren.

Kan natuurlijk ook altijd via pb.

Desie
kiwi
Hero Member
Hero Member

12 okt 2014, 07:26

Hoi Desie,

Hier ook volop in de overgang. Mag geen medicatie door verhoogde kans op trombose.
Ik probeer het langs me heen te laten gaan. Zorgen voor laagjes aan die je uit kan pellen.
'S nachts gooi ik het dekbed van mij af en leg dan alleen een handdoek op mijn buik. Die
kan er niet tegen om koud te worden. Later weer voorzichtig het dekbed erop.
Het slapen is ook stukken minder. Mede ook door de pijn.
Maar ook daar probeer ik rustig onder te blijven.

Heb jij ook nog andere klachten?

Groetjes, Kiwi :wink:
Friezin
Hero Member
Hero Member

14 okt 2014, 20:14

Hallo Desie,

Ondanks mijn wat jongere leeftijd, 47 jaar, heb ik er ook al een tijdje last van (zit in de familie ) ik gebruik en heb veel baat bij Dr. Vogel overgang totaal. Duurt even voor het effect heeft maar mijn nachtelijk zweten werd minder en verdween zelfs. Ook heeft het een positieve invloed op je humeur. Er zijn ook andere middelen, qua homeapathie, die mogelijk jouw klachten kunnen verminderen. Ook ik wilde niet aan de reguliere medicatie aangezien die de kans op borstkanker kunnen vergroten.

Succes !
Plaats reactie