nierproblemen

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
riaaatje
Newbie
Newbie

27 sep 2011, 21:53

hallo, ik ben ria en heeft ruim 5 jaar geleden een brickeroperatie gehad, en heb nu een urostoma,wat geen probleem geeft. echter de aansluiting van de ene nierleider naar de stoma verstopt iedere keer wat een stuwing in de nier teweeg brengt.dit heeft dan weer een infectie tot gevolg wat met antibiotica wordt bestreden.dit alles is nu zo vaak gebeurd dat de nier bijna niks meer doet, en er bijna geen antibiotica is die nog werkzaam is.het advies van de euroloog is nu de verwijdering van de nier,wat zou betekenen dat alle problemen opgelost zouden zijn. mijn vraag is nu heeft iemand de zelfde ervaring,is er ook een nier verwijderd en waren de problemen inderdaat opgelost of verplaatste deze zich naar de andere nier,wat mijn vrees is, ik hoop op een paar lotgenoten die dit probleem kennen en hebben overwonnen, ria
Marisol
Hero Member
Hero Member

12 feb 2012, 15:41

vktriestDaag Riaatje ,. Hopenlijk lees je dat nog na en lange tijd, ik zelf heb ook nierproblemen, ik cathetiseer sinds 1995.
Ikheb een chronisch pijnprobleem, mijn ogen zijn niet goed en meer dingen waar het even nu niet om gaat.
Heb de laatste tijd veel blaasontsteking en nierbekontsteking enige weken geleden.
Nu moet ik dit weekend 24 uur urine sparen, want ik hou heel veel vocht vast, wat ik niet kan uitplassen.
Dus ik ben zo rond als een tonnetje!
Urine stoma ken ik, denk dat ik die kant ook op moet.
Mijn lijf is danig geblokkerd en het is elke dag anders.
Hoop zo dat jij of andere iets erkennen van mij verhaal! Bedankt voor het lezen.
Groetjes van Marisol.
Marisol
Hero Member
Hero Member

15 apr 2012, 12:45

Goede- middag allemaal!
Kom hier momenteel weinig, maar ik had even een vraagje!
Naar aanleiding van diverse blaasontstekingen, dacht ik gister hee weer een!
Voor het nierbek ontstekingen voor te zijn urine ingeleverd bij weekend arts.
Nee geen blaasontsteking, wat dan wel??
Komt heel vaak voor, en ik heb al genoeg ongemakken lichamelijk.
Zou het niergruis zijn opperde een verpleegkundige alhier.
Wonen in een zorgflatje!
Pijn in de rug en zijkant van mijn bekken.
Bel morgen weer mijn eigen huisarts, wou even weten of dit herkenbaar is.
Kan niet zelf plassen.
Kathericer al jaren!!
Hopenlijk een reactie ! b.v.d. Marisol :confused:
Gesloten