Ervaringen rolstoel met E-motion wielen

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
Mike
Administrator
Administrator

31 aug 2011, 13:20

Ik maak gebruik van een rolstoel met E-motion wielen (meer info, zie HIER ) en zou graag eens ervaringen van anderen willen horen over het gebruik hiervan. Niet alleen ervaringen van E-motion zijn welkom, ook andere wiel-aangedreven merken zijn welkom.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Ron
Jr. Member
Jr. Member

13 sep 2011, 08:30

Hoi Mike,

Ik heb ook een rolstoel met electronische ondersteuning d.m.v het E Motion systeem.
Het E - motion systeem is gemonteerd op mijn rolstoel de Quicky Neon.
En ik ben zeer te vreden over het systeem het ondersteund mijn energie , omdat ik dus
hart en longproblemen heb , en ik dus heel heel weinig energie heb om een gewone
rolstoel de hoepels rond te kunnen draaien.

Wil je meer weten ?? mail mij dan maar.

groet, Ron
Mike
Administrator
Administrator

13 sep 2011, 09:17

Hoi Ron,

Dank je voor je antwoord. Ik mail je niet omdat ik graag de informatie hier op het forum terug zie, zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben.

Ik zag dat je een mooie rolstoel hebt. Helaas is die niet geschikt voor mijn situatie en heb ik een wat lomp ding, maar hij doet waar het voor bedoeld is.

Mag ik vragen wat jouw ervaringen zijn met de actieradius? Ik gebruik de wielen op stand 2 met de zwaarste instelling en had er zelf meer van verwacht.
Alhoewel ideaal, kunnen ze niet zoveel aan als werd verteld. Ik heb destijds duidelijk aangegeven wat mijn wensen waren (gewoon zonder iemand me vrij kunnen bewegen gedurende een dag rekening houdende met mijn persoonlijke situatie) en had zelf nooit gehoord van E-motion. Dat de accu's het dan geen volle dag volhouden vind ik dan toch weer erg beperkend. Ik snap ook wel dat wat er in de fabrieksboekjes staat over ideale omstandigheden gaat (actieradius 15 km in stand 2, vlakke weg), maar vlakke wegen en ideale omstandigheden zijn er nu eenmaal zelden. Als ik een paar uur (3 a 4 met de nieuwe accu's) in de stad ben, zijn ze toch echt helemaal leeg.

Ik vind ze dus ideaal, maar vraag me af of ik er niet teveel van verwacht heb.
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Ron
Jr. Member
Jr. Member

13 sep 2011, 11:03

Hoi Mike,

Ik gebruik de rolstoel m.n binnen ik kan niet veel hebben met energie van mijn lichaam
Ik heb ernstige hartklachten, ( vernauwingen waar nu geen mogelikheid is voor bijv. te
stenten of te bypassen) ik wacht op mijn laatste mogelijkheid voor stamcel thjerapie dat
wrdt toegepast in 2012 voor het eerst in Nederland in het L.U.M.C in Leiden.
Verder heb ik ook C.O.P.D gold 3 en heb het Cauda Equinia Syndroom ( een zenuw
beschadigi ng door een Hernia op L5 / SI S2) dus een lage laesie.
Ben dus heel erg beperkt verder ben ik door deze zenuwbeschadiging totaal niet zindelijk
meer en moet dus luiers dragenj die worden verschoond door de thuiszorg en ik heb heel
veel zorg nodig met A.D.L , maar ik ga zeer binnenkort verhuizen naar een woning met
24 uurs a.d.l hulp van St. Fokus.
Dus ik ben zeer beperkt in mijn leven.
Dus ik kan niet echt zeggen dat het bereik van de accuu met 15 km te weinig is , in mijn
situatie heb ik altijd genoeg spanning, en als de accuu dan bijna leeg is dan zet ik de
accuu op de lader, verder heb ik de stand ook in 2 staan , maar als ik dus de rolstoel
niet gebruik door dat ik bijv. op bed lig te rusten of als ik niet rij met mijn rolstoel zet ik
de spanning er af, dus blijft de accuu wel aardig vol, maar buiten lijkt de accuu wel
sneller leeg te gaan.

Wil je nog meer weten ? mail je mij maar weer.

Groet, Ron
Gesloten