Ach, ik weet het zelf ook niet.

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
ZaraSal
Newbie
Newbie

16 jul 2011, 18:15

Zelfvertrouwen.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om in jezelf te geloven?

Ik durf niks. Zelfbeeld is de grond ingeboord. Mijn leven wordt beperkt door iets wat ik zelf in handen heb maar niks tegen kan doen. Ik vraag me wel eens af of ik er zelf niks aan doe of dat ik het gewoon niet weet?..

Ik moet er met iemand over praten.. Maar het is heel moeilijk om mijn problemen te uiten aan iemand die ik ken of tegen kan komen.

Dus vandaar dat ik hier lid ben geworden..

Ik weet niet wat ik doe,wat ik wil,waar ik heen ga of ik nog ergens kom.. & waarom ik dit nu schrijf.. Majaa..
Everything in life is luck #
spinneverdriet
Newbie
Newbie

16 jul 2011, 18:47

Hoi Hoi.
Je zit behoorlijk omhoog met jezelf is het niet?
Mijn leven wordt beperkt door iets wat ik zelf in handen heb maar niks tegen kan doen. Ik vraag me wel eens af of ik er zelf niks aan doe of dat ik het gewoon niet weet?..
Kan je iets duidelijker zijn?
Verder heb ik het gevoel dat je je eenzaam voelt......kan het mis hebben hoor!
Er over praten mag altijd op deze site.
Heb de tijd dus ik luister..........................:biggrin:
het leven kan een feest zijn maar je moet wel zelf de slingers ophangen!:laugh:
ZaraSal
Newbie
Newbie

16 jul 2011, 20:03

Het is alleenmaar een "gevoel" .. Ik voel me constant down.. Erover praten is soort van "onmogelijk" .. Zodra ik het gevoel heb dat mensen oordelen klap ik dicht.. & dat gevoel heb ik dus altijd wanneer ik erover begin..

Maar ik merk steeds vaker dat ik gewoon behoefte heb om alles uit te schreeuwen.. Op te schrijven.. Al leest niemand het..

Echt alleen ben ik niet :) Dit is wel heel clich? maar het lijkt alsof ik gewoon met een masker op door het leven ga .. Ik heb heel veel vrienden en waar ik ook kom ik ben altijd wel welkom denk ik.. Maar er is niemand die mij echt kent of weet. Ik vind dat vervelend.. Mensen willen je alleen maar kennen als je leuk,gezellig en de aapje uithangt maar zodra je eens een diepzinnig gesprek wilt voeren over de dingen die je dwars zitten.. Hoooooooo maar! dan is iedereen zo oppervlakkig..

& "Alles komt goed" .. Dat is dus de conclusie die iedereen trekt.. "Alles komt goed".. Ik heb het er niet over wat gaat komen ik heb het over NU. & nu is niks goed..

Trouwens : Hallo!! :wink:
Laatst gewijzigd door ZaraSal op 16 jul 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
spinneverdriet
Newbie
Newbie

16 jul 2011, 21:08

Maar hoe kunnen mensen je leren kennen als je een masker draagt?En waarom en wanneer heb je dat masker opgedaan?Denk je dat je niet waard ben om van jou te houden om wie je bent?Heb je akelige ervaringen gehad?Zijn er mensen geweest die je gekwetst hebben?Dat je de neiging hebt om te gillen daar kan ik mijzelf wel iets bij voorstellen.Je zit in een soort"gevangenis"en de enige die de sleutel heeft om hem open te doen ben jezelf!
ZaraSal
Newbie
Newbie

16 jul 2011, 23:38

Ik heb helemaal geen zelfvertrouwen. & ik geloof mensen nooit. Het is een hopeloos gevalletje maar ik weet niet anders.

Soms kan ik gewoon dagenlang in een soort van droomwereldje leven.. Hoe alles had moeten zijn of kon zijn. Als ik dan weer terug kom naar de realiteit voelt het alsof ik in de steek ben gelaten omdat alles zo anders is en ik er niks aan kan doen.. Ik ben niet zo goed in het verwoorden van mijn gevoelens dus het kan een verwarrend verhaal zijn... o.o

Maar ik weet het niet. Ik weet niet of het een ziekte is. Een afwijking of wat dan ook.
Ik denk zelf aan depressie maar ja..

& hoe het allemaal komt is een lang verhaal waar ik nog niet zo makkelijk over kan praten..
Paquda
Newbie
Newbie

17 jul 2011, 09:31

Durf je met je huisarts hier over te praten?
Het kan een depressie zijn, en daar zijn medicijnen voor.
Als je geen vertoruwen hebt, is het erg moeilijk, maar probeer iemand te vinden die je kunt vertrouwen met je verhaal en gevoelens.
spinneverdriet
Newbie
Newbie

17 jul 2011, 09:37

[QUOTE=Paquda;101468]Durf je met je huisarts hier over te praten?
Het kan een depressie zijn, en daar zijn medicijnen voor.
Als je geen vertoruwen hebt, is het erg moeilijk, maar probeer iemand te vinden die je kunt vertrouwen met je verhaal en gevoelens.[/QUOTE]

helemaal mee eensPaquda
Gesloten