Scootmobiel en examen afleggen????

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
Desie
Administrator
Administrator

24 mei 2011, 19:07

Hallo allemaal,

Ik wil jullie even iets voorleggen...

Ik heb van de week de gemeente gebeld voor de aanvraag van een scootmobiel voor mezelf.
Omdat ik merk dat ik best wel veel contacten mis nu ik moeilijk loopt en ook mijn wekelijkse uitje naar de markt en de winkels niet meer kan maken gewoon omdat ik dat met lopen niet meer redt dacht ik ik trek de stoute schoenen aan en bel de gemeente.

Kreeg een hele aardige vrouw aan de telefoon en ik vroeg haar hoe het in zijn werk ging om een schootmobiel aan te vragen.
Heel simpel vertelde ze even wat vragen invullen kon ook telefonische en klaar was kees.
Oke dat gedaan....

mevrouw vertelde mij dat ik over ongeveer 5 weken opgebeld zou worden door iemand die een paar vragen gaat stellen over wat ik mankeer enz...nou prima toch...
Als die persoon vindt dat ik de scootmobiel nodig hebt wordt de definitieve aanvraag gedaan.
En dan komt het nu dus waar ik even jullie ervaring over wil horen:

Mevrouw vertelde dat ik 3 dagdelen opgeroepen gaat worden .
Het eerste dagdeel is theorie dan een dagdeel praktijk en als laatse dagdeel het examen.

Ik dacht he voor een scootmobiel? ik heb al jaren mijn rijbewijs.
Nu weet ik wel van mijn werk dat als je een scootmobiel krijgt je even wat begeleiding nodig hebt om alles te leren hoe het werkt maar ook examen erin?

Dus aan de mensen die op dit forum ook een scootmobiel hebben de volgende vraag.
Hebben jullie dit ook moeten doen?
Of heb ik nu zo'n 45 km wagentje aangevraagd i.p.v gewoon zo'n open scootmobiel?

Bedankt alvast Desie
HelenaZ
Hero Member
Hero Member

24 mei 2011, 20:39

Hoi Desie

Dit heb ik nog nooit gehoord, toen ik hem kreeg van de gemeente kwam er iemand bij mij thuis, daar werd ook de stoel van de scootmobiel aangemeten, en na 5 weken werd hij geleverd, en moest ik onder begeleiding een rondje door de wijk doen, maar ja dat is al 8 jr geleden, weet niet of je tegenwoordig examen moet doen voor een scoot, lijkt me stug, kan me bijna niet voorstellen, vreemd
Groetjes Heleen bloem1
Desie
Administrator
Administrator

24 mei 2011, 22:00

Ja daarom ik vind dit ook zo vreemd joh..
Nou ja komen ze straks met een 45 km wagen aan haha.
Ik wacht het wel af .......
Prinses
Hero Member
Hero Member

25 mei 2011, 09:19

Ik heb even gegoogeld en inderdaad vanaf 1 januari 2010 dient men naast het theorie-examen voor de scootmobiel ook een praktijkexamen af te leggen.
Dit is een rij-examen dat voor iedereen verplicht is.
Als men ??n van deze 2 examens niet heeft gehaald, kan men het bromfietsrijbewijs niet halen.
Dit bromfietsrijbewijs is nodig om met de scootmobiel de weg op te mogen, maar is ook belangrijk in verband met de verzekering voor de scootmobiel.
Succes meid!
Afbeelding
Desie
Administrator
Administrator

25 mei 2011, 09:58

Ik zie idd een bromfietsrijbewijs ja.

Maar ik mag ook op een scooter rijden omdat ik mijn rijbewijs heb dan geldt toch toch niet?
Zie volgende zin: Zoals gezegd heeft u voordat u een scoomobiel heeft, een rijbewijs nodig, een bromfietsrijbewijs. Zonder dit mag u de weg niet op!

Nou ja we wachten wel af en dan maar een examen maak ook niet uit maar vond het zo vreemd vandaar mijn vraag.
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

25 mei 2011, 11:33

dan zeker aangeven dat je al een rijbewijs hebt,immers dan hoef je toch niet opnieuw examen af te leggen?
je bent al in het bezit van een rijbewijs dus lijkt me een beetje onlogisch dat je het nu opnieuw moet doen.
ben heel benieuwd wat hier uitkomt.

groetjes
Invisible
Gesloten