Emigreren naar Zweden

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
kiwi
Hero Member
Hero Member

05 sep 2012, 19:39

Wij gaan in de herfstvakantie een huurhuis betrekken. We hebben nog geen geschikt koophuis kunnen vinden wat aan onze voorwaarde voldoet. Dus dan maar 2 x verhuizen. Hebben wel al een verhuisberdrijf ingehuurd :laugh:.
HelenaZ
Hero Member
Hero Member

17 sep 2012, 21:24

[QUOTE=kiwi;113321]Ons huis is officieel verkocht. Transactie datum is in november.

Zijn hard op zoek naar een ander huis voor ons zelf.[/QUOTE]

Wat goed dat jullie huis verkocht is, gefeliciteerd en inderdaad zou eerst in een huurhuis gaan zitten tot je echt een leuke woning gevonden hebt, nou nogmaals topper!

[QUOTE=Confused;112838]Wowwwww Kiwi wat gaaf!!! Gefeliciteerd!!! dans1 Wanneer wordt het officieel? En hebben jullie al een andere woning op het oog? Vertel vertel vertel!

Hier schiet het voor geen meter op. We zijn druk aan het sparen om met de prijs te kunnen zakken. Maar om je een beetje een beeld te geven: het afgelopen jaar hebben we E 6.000 gespaard, waarvoor we heel, heel veel hebben moeten laten. In datzelfde jaar is de waarde van ons huis met E 10.000 gezakt. Om moedeloos van te worden :frown: Maar goed, we doen net of we gek zijn en sparen stug door, en doen iedere maand mee aan de staatsloterij. De emigratiewens is onverminderd groot dus we zullen hoe dan ook naar Zweden gaan! :laugh:[/QUOTE]

Balen dat jullie huis nog niet verkocht is, terwijl jullie zo graag naar Zweden toewillen, hoop echt voor jullie dat het er toch een keer van gaat komen, zal hard duimen.

En ons huis staat nu 18 mnd te koop en nog geen kijker gehad, hoe is het mogelijk terwijl het zo'n leuk huis is, maar de markt ligt in die prijsklasse helemaal op zijn gat, dus ook wij heel veel geduld!
Laatst gewijzigd door HelenaZ op 17 sep 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Heleen bloem1
kiwi
Hero Member
Hero Member

18 sep 2012, 09:49

Hoi Helena,

Balen dat jullie geen kijkers hebben. Die hadden wij wel met enige regelmaat.
Maar juist op het moment dat we dachten dat het niets meer zou worden kwam precies diegene die op zoek was in de straat waar wij wonen.
Kortom geluk hebben. Het huis heeft overigens iets meer dan 2 jaar te koop gestaan.

@ Confused,

Hoe gaat het met de verkoop van jullie huis?

Groetjes, Kiwi :wink:
jj007
Newbie
Newbie

22 apr 2014, 19:25

Sorry maar ik kon geen Privee bericht sturen,dan maar zo.

@Confused:

Hallo „Confused“.

Ik las hiero op het forum dat je een dochter hebt die autisme heeft en dat jullie naar Zweden willen gaan. Wonen jullie daar al....of zijn jullie nog in NL?? je laatste posting was in 2012....dus dat is al een tijdje terug.

Welnu dat wekte mijn intresse omdat wij een zoontje hebben van bijna 4 die ook autisme heeft en wij willen daar ook heen. Voor ons is het wel zo dat wij NIET in NL wonen maar in Zuid-Amerika (Paraguay) en ook nog Spanje als Optie hebben. Spanje zowel als Zweden hebben voor-en nadelen. Ik ben wel zo realistsich om te zien dat Zweden ook nadelen heeft want daar hoor je overigens erg weinig van op internet. Niet dat Spanje nu zo perfect is,maar voor ons is het toch wat makkelijker. Mijn vrouw vb. spreekt enkel spaans,zij is verpleegster en haar universitaire titel is al gehomologeerd in Spanje. maw zij zou daar kunnen gaan werken. Voor mij zelf zou Zweden weer beter zijn,aangezien ik in Spanje niet snel meer aan de bak kom. Qua klimaat is Spanje natuurlijk een no-brainer...zeker als je aan de Zuid-Oost kust gaat zitten...heerlijk...lekker droog...zonnig:-) Korte winters die niet al te koud zijn...vorst en sneeuw zijn er hoogst zelden. Ik ben al 3 maanden bezig via online zweeds aan het leren en lezen kan ik al veel,echter de uitspraak daar schort het nog wat aan. In Zweden kom je ook best ver met Engels.

wat me enorm TEGEN staat aan Zweden zijn de intens lange en vooral donkere winters!!!! Ik weet niet of mijn vrouw daar tegen kan.....en voor mijzelf moet ik het ook maar eens zien. je stookt dan ook erg veel...en de auto verbruikt ook weer meer brandstof. maw er komen toch wel veel kosten op je af tijdens zo´n lange winter in Zweden.

Ik ben ooit eens 3 dagen in Zweden geweest ,maar dat is al erg lang gelden op het EK van 1992 (!)...in Gothenborg... Spanje zelf heeft overigens ook een zeer goeie reputaie op het gebied van autisme behandeling!! In mijn mening zeker niet minder dan Zweden. Zo is er in cartagena een heel groot nieuw autisme daycare center geopend in 2012...!! En daar wilden wij dan heen...

Hier in Paraguay is autisme behandeling NIET aanwezig of het is dermate amateuritisch dat ik zo iets heb van.....“ we wachten wel totdat we in Europa zijn met d everdere behandeling van opnze zoon“ Hij gaat nu eens per week een half uur (!) op behandeling bij een pschygologe, en vaak is zij er niet...of is er een feestdag of weet ik wat en dan gaat zijn „behandeling“ dus niet door, want aan vervangers doen ze hier niet. Verder heb ik mijn twijfels over het opleidingsnivo van veel „medici“ hier.....en mijn vrouw denkt er ook zo over. Naar privee instellingen gaan wij al helemaal niet meer omdat die daar enkel je $$$$ uit je zak willen kloppen:-( Soms verzinnen ze zelfs zomaar wat...enkel om de kosten te verhogen zodat jij betalen moet. na 8 maanden is er nog steeds geen einddiagnose....ze zeggen dat hij in het Autisme spectrum zit...hahahaha ja ...dat had ik ook al door en dan ben ik geen neuroloog of pschygoloog!! Onze zoon vb. spreekt nog steeds niet...is erg druk....soms rent en schreeuwt hij wel een half uur lang door het huis...vreselijk. Sinds kort (eindelijk!!) heeft hij medicatie en is hij wat rustiger. ook is hij nog steeds niet zindelijk. Vaak heeft hij ook agressive buien en dan schopt,krabt en slaat ie naar alles wat los en vast zit..!! Dus met andere kindertjes spelen is GEEN optie.

vandaar dus onze hevige intresse om terug naar Europa te gaan. helaas moesten we erg lang wachten tot we ons huis verkocht hadden.....welnu dat is na 3 jaar eindelijk gebeurd,dus we kunnen weg. naar NL terug wil ik NIET meer....het is er te druk...te duur.....geen zin meer aan. Buitendat is de homologatie procedure voor de titel van mijn vrouw erg duur (1800 euro!!) en omslachtig:-( In Spanje was dat grotendeels gratis...en moesten we enkel 92 euro betalen voor de leges van de ambassade.

Nou weer een heel verhaal van zomaar een wildvreemde...hoop niet dat je het erg vindt.
OOO oorspronkelijk kom ik uit Limburg, Heerlen.

Als je ervaringen hebt met de behandeling van autisme in Zweden hoor ik graag wat van je....

In iedergeval wens ik je heel veel sterkte met je dochter en haar behandeling....!!

groetjes
Johan
Mike
Administrator
Administrator

22 apr 2014, 19:55

Ik weet dat ze nog niet in Zweden woont en zal haar even attenderen op jouw bericht. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat ze gaat reageren, maar niet geschoten....
Welkom op het Lotgenotenforum! Aangezien wij geheel vernieuwd zijn, kan het soms gebeuren dat er onderwerpen nog niet op de juiste plaats staan.

De huisregel, informatie voor oproepjes etc kun je HIER vinden.
Plaats reactie