even kort

Heb je een vraag of verhaal maar bestaat er nog geen forum waar dat thuishoort? Dan kun je die hier stellen of vertellen!
Gesloten
*asje*
Jr. Member
Jr. Member

13 aug 2007, 12:47

ik wil even iets heel kort vertellen
ongeveer eind mei,raakte ik mijn smaak en reuk kwijt.
niks smaakt me,maar je moet toch eten
inmiddels zijn de nodige kiloos eraf gegaan,wat gewoon weg logisch is.
nu mag ik vanmiddag eindelijk naar de kno arts en ik hoop zo,dat ze iets vinden.
want als je koffie en je sigaretje niet meer smaken...dan mis je best veel

zo heb ik nog heel veel meer,wat ik vertellen wil,maar waar ik geestelijk nog niet aan toe ben,om dit op papier te zetten.
ik heb zelf nog tijd nodig,om dingen te verwerken,die afgelopen tijd,me ten dele zijn gevallen..

als ik iets weet vanmiddag,laat ik het jullie zeker weten
lieve groetjes van Astrid
vrienden heb je niet...die maak je,door er zelf een te zijn
Sander
Full Member
Full Member
Contacteer:

13 aug 2007, 12:58

Hallo Astrid,
Fijn dat je hier je verhaal komt doen.
Het lijkt mij heel erg moeilijk, je smaak en je reuk kwijt te raken. Ik begrijp dat je niet weet waar het door komt?
Dan hoop ik voor je dat ze wat vinden, en dat ze er eventueel wat aan kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat het op deze manier ook niks is.

Voel je alsjeblieft niet verplicht hier je verhaal te doen, maar doe dat als jij er zin in hebt, en er aan toe bent.

Liefs, Sander
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

13 aug 2007, 13:09

hoi Astrid,

welkom hier op het forum
wat vervelend dat je je smaak en reuk kwijt bent geraakt....ik hoop dat de kno arts iets voor je kan betekenen voor je vanmiddag,en dat hij een oplossing voor je heeft.

ik sluit me bij sander aan door te zeggen,dat je je niet verplicht moet voelen om hier iets te vertellen....
vertel de dingen die je wilt vertellen,en vertel ze wanneer jij er aan toe bent...
neem de tijd voor alles,doe niets overhaast....we lopen echt niet weg en hebben alle tijd:wink:

nogmaals heel veel sterkte vanmiddag

groetjes
cindy
NAH

13 aug 2007, 16:17

Hoi Astrid,

Welkom op het forum...

Je smaak en reuk kwijt is erg vervelend... Je gaat dan minder eten want voro de smaak hoef je het dan niet te doen... Ik hoop dat de kno arts iets kan vinden... Bepaalde medicijnen kunnen ook dit veroorzaken, maar weet niet fo je iets gebruikt...

Maar stoppen met roken gaat wel erg makkelijk als je het nu toch ook niet proeft haha...

Liefs Sandra
*asje*
Jr. Member
Jr. Member

13 aug 2007, 23:37

bedankt voor jullie reacties
om even terug te komen,of ik medicijnen gebruik?
haha hoeveel wil je hebben?
pff ik gebruik dus genoeg

gelukkig heb ik een hele fijne huisarts,die er geen gras over laat groeien
voordat hij me door verwees, heeft hij zijn medicijnen woordenboek erbij gepakt en
voor me opgezocht,of er inderdaad een verband was,tussen mijn medicijnen en mijn smaak en reuk.
geen van mijn medicijnen heeft er geen invloed op

ik heb inderdaad geen idee,hoe dit ontstaan is
het is heel geleidelijk gegaan..en had er niet veel erg in,totdat mijn koffie niet meer smaakte.
en het is handig om te stoppen met roken,maar dat zit nu eenmaal tussen je oren
en rook ik gewoon vrolijk door. :rolleyes:

ik ben dus vanmiddag naar de kno arts geweest en hij heeft me nagekeken en mijn neus was schoon.
ik heb hem gevraagd,wat hij ervan dacht.
en gezien mijn hoofdpijn in mijn voorhoofd en rond mijn ogen..denkt hij dat mijn bijholtes verstopt zitten.

de smaak zit op je tong....je onderscheid zuur..zoet en bitter enzovoorts
in je neus zitten de fijnere zintuigen,die je verdere smaak bepalen
zoals de geur van koffie of loop eens in de supermarkt?
geheid dat je trek krijgt.

ik eet omdat ik eten moet,maar verder is er niks aan brrr
ik moet volgende week maandag ochtend,onder een CT scan
en dan moet ik gelijk door naar de kno arts.

toch wel fijn,dat je dan niet weer een week op een uitslag moet gaan zitten wachten.
maandag weet ik dus alles..of niets..dat kan ook nog
hopelijk is er daadwerkelijk iets aan de hand,met de holtes en kan het opgelost worden
met een spray of een anti biotica

ik gis ook zomaar wat.hopende dat het goed komt
ik ben nu al maanden bezig,om me zelf af te vragen,wat nu de werkelijke oorzaak is.

ik hou jullie op de hoogte

even een puntje apart...ik ben blij,dat dit forum er is,want er bestaan zoveel kwalen en andere dingen,die niet op een bepaald forum te vinden zijn.
dit is dus best een uitkomst en zo hebben anderen ook weer iets aan informatie...waarvan weinig van te vinden is

bedankt en tot schrijfs
lieve groetjes Astrid
vrienden heb je niet...die maak je,door er zelf een te zijn
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

14 aug 2007, 07:38

hoi asje,

fijn dat je zo'n medewerking krijg van je huisarts.
als je zo schrijft over je hoofdpijn en de pijn rond je ogen,zou dit indd wel eens je bijholtes kunnen zijn(maar ja ik ben geen arts he...ik spreek uit ervaring hahah)

ik zelf heb ruim 1 1/2 jaar chronische bijholte ontsteking gehad,en weet wel wat voor last je er van kan ondervinden....
alleen ik zelf heb er'"gelukkig"nooit mijn reuk of smaak door verloren...
wel fijn dat je zo snel al een scan van kan laten maken,dan weet je gelukkig in ieder geval al snel of dat het probleem is....

indien het je bijholte is,beginnen de kno artsen meestal indd eerst met een antibiotica kuur omdit proberen te verhelpen....
ik hoop voorje dat er iets uit die scan komt,en dat je probleem snel opgelost is...
koffie drinken en een sigaretje roken zonder smaak en reuk is ook maar niets :wink:

ik ben blij om te lezen dat jij blij bent dat dit forum er is.
ik hoop dat jij er net zoveel aan mag hebben als de rest van onze leden.....
en nogmaals neem de tijd voor je dingen....niets moet....bijna alles mag....:wink:

groejtes
cindy
Gesloten