Van wga naar iow- iao

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
peterrotterdam
Newbie
Newbie

25 nov 2019, 12:53

Geachte hr, mevr
Ik ben vanaf 2 mnd na mijn 60 jaar in de wia wga beland met 43 procent areidsvongeschiktsheid niveau. Begin mei 2020 loopt de wga aanvullende ww maanden uitkering af . Nu is mijn vraag kom ik dan in de iow terecht ? Heb zelf enigzins gelezen dat dat zou kunnen zijn maar valt niet mee het juiste te lezen tussen alle regels in.
Ben actief al lang , ouderen bezoeken en inventariseren problemen. Met permissie uvw. Dit past ook bij mij. En rest van van lichaams gezondheid is meer een bouwval geworden. Zware beroepen.
In afwachting van antwoord. Mvrgr peter
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

26 nov 2019, 08:30

Beste Peter,

Ik snap dat je wilt weten welke uitkering je gaat ontvangen na mei 2020. Dit is voor mij lastig vast te stellen. Ik ga er vanuit dat je op dit moment een WGA loongerelateerde uitkering hebt (LGU) (zie ook https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... kering-lgu.

Als de WGA loongerelateerde uitkering afloopt ga je over naar een WGA loonaanvullingsuitkering (LAU) of de lagere WGA vervolguitkering (VVU). Dit hangt onder meer af van je restverdiencapaciteit (hoeveel kan je volgens de arbeidsdeskundige verdienen). Jouw restverdiencapaciteit vind je in de toekenningsbrief. Je mag natuurlijk ook altijd bellen via telefoonnummer 088 898 9294.

Wat goed dat je zo actief bezig bent ondanks je gezondheidsproblemen. Vrijwilligerswerk is ontzettend waardevol!

Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Plaats reactie