Verhuizen na keuring WIA

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Kipje1985
Newbie
Newbie

10 sep 2019, 16:49

binnenkort wordt ik gekeurd voor mijn WIA uitkering. De kans is groot dat ik 35 / 80% wordt afgekeurd in urenbeperking.
Nu is het ook al bijna rond dat we naar de andere kant van het land verhuizen en dat ik straks meer tijd kwijt ben aan reizen naar het werk dan aan het werken zelf.
(dus voor mij niet haalbaar).

Ik zou dan dus moeten stoppen met mijn werk bij mijn huidige werkgever. Wat gaat er dan veranderen in de uitkering? Wordt deze dan stopgezet en als ik dan weer werk vindt voor het aantal uur dat ik goedgekeurd ben wordt het aangevuld?
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

11 sep 2019, 10:47

Beste Kipje1985,

Goed en slim van je dat je van te voren uitzoekt wat er met je toekomstige WIA-uitkering gaat gebeuren. Vooral wanneer je stopt bij je huidige werkgever door een verhuizing.

Het is lastig om uitspraak te doen hierover zonder dat wij inzage hebben in je persoonlijke gegevens. Heb je binnenkort een gesprek met de Arbeidsdeskundige? Leg deze situatie dan voor aan je arbeidsdeskundige. Hij/zij kan jou hierover informeren wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.

Is dit niet het geval? Dan raad ik je aan om ons te bellen via 088 – 898 92 94. Wij kunnen je dan in contact met je arbeidsdeskundige brengen.

Heel veel succes gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jim
UWV Webcareteam
Plaats reactie