Vakantiegeld en uitbetaling vakantiedagen

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Jolo71
Newbie
Newbie

19 aug 2019, 11:37

MIjn dienstverband bij het uitzendbureau is gestopt. Nu wordt mijn opgebouwd vakantiegeld- en dagen pas in het volgende tijdvak uitbetaald (eind september). Het gaat echter om een tegoed opgebouwd tijdens voorgaande maanden. Voor welke maand rekent het UWV dit als inkomen, m.a.w. hoe/wanneer moet ik dit als inkomen opgeven? Ik weet nu nog niet om hoeveel geld het gaat.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

19 aug 2019, 15:41

Beste Jolo71,

Goed dat je alvast informeert hoe je de uitbetaalde vakantiedagen/vakantiegeld aan ons doorgeeft en of wij deze inkomsten gaan verrekenen.

Begint je WW-uitkering in september en ontvang je de nabetaling van je werkgever in september? Dan zetten wij op 1 oktober 2019 het formulier Inkomstenopgave over de periode september voor je klaar op Mijn UWV. Je hebt dan de mogelijkheid om de nabetaling door te geven aan ons.

Heb je een nieuwe WW-uitkering? Dan start deze uitkering altijd op je eerste WW-dag. De inkomsten die je daarvóór verdiende geef je wel aan ons door via het formulier Inkomstenopgave, maar verrekenen wij niet met je WW-uitkering.

Gaat het om een herleving van een WW-uitkering? Dan gaat deze uitkering ook meestal de 1e van de maand in. Wij verrekenen dan alle inkomsten van de maand met je WW-uitkering.

Deze informatie kun je teruglezen in de volgende link: https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... en-opgeven.

Ik wens je verder een mooie dag vandaag!

Met vriendelijke groet,
Jim
UWV Webcareteam
Plaats reactie