Vakantiedagen

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
RobertBoegheim
Newbie
Newbie

07 aug 2019, 13:23

Hallo.
Sinds 6 juni 2019 heb ik een vervroegde iva uitkering die volledig door het Uwv betaald word( mijn werkgever zat al op een 70% betaling, wat nu stop is gezet)
Nu wordt ik pas op 16 oktober 2019 ontslagen door mijn werkever (104 weken).
Nu is mijn vraag of de vakantiedagen vanaf 6 juni tot aan 16 oktober 2019 alsnog door mijn werkgever uitbetaald moeten worden.
Mijn werkgever heeft mij namelijk zomaar 160 uren van mijn verlofuren afgeschreven.
Mag dit zomaar?
Hopend op een reactie
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

08 aug 2019, 10:16

Hallo Robert,

Goede vraag of je werkgever 160 verlofuren mag afschrijven, als je nog tot 16 oktober 2019 in dienst bent.

Dit is in de eerste plaats een arbeids-juridische vraag. Advies is om in je contract of de cao te kijken of hier afspraken over zijn gemaakt.
Is hierover niets afgesproken? Dan kun je het beste juridisch advies inwinnen. Als je lid bent van de vakbond of een rechtsbijstandverzekering hebt, dan kunnen zij je verder helpen. Of neem contact op met het Juridisch Loket.

Krijg je tijdens je IVA-uitkering vakantiegeld of andere betalingen van je werkgever? Geef het via het wijzigingsformulier aan ons door. Wij kunnen dan kijken of de betaling invloed heeft op je uitkering.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
RobertBoegheim
Newbie
Newbie

08 aug 2019, 12:07

Dank voor de reactie.
Ik heb de vraag inmiddels ook voorgelegd aan het juridisch loket.
Plaats reactie