Herbeoordeling

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Andries19x
Newbie
Newbie

10 jul 2019, 17:43

Hallo

Graag een vraag over het onderwerp.

Heb sinds 2012 een wia. Deze is in de loop der tijd omgezet naar een wga in de categorie 80-100. Ben dus volledig arbeidsongeschikt.

Mijn vraag is wanneer het moment is wanneer je wordt opgeroepen voor een herbeoordeling.

In het nieuws hoor je dat er een achterstand is. Hoe weet je of je ook tot deze groep behoort?

Ik ben in 2013 voor het laatst herkeurd op eigen aangeven omdat mijn toestand verslechterde. De arts heeft toendertijd gezegd dat gezien ik al 80-100 ontvang hij dit zo laat en zou na een jaar herkeurd worden maar dat heeft nooit plaatsgevonden. Mijn toestand is sindsdien niet veranderd.
Andries19x
Newbie
Newbie

10 jul 2019, 17:47

Nog een kleine aanvulling. Heb daarna nog wel contact gehad met werkbedrijf maar ook met hub mijn medisxhe situatie besproken. Dat dateerrt van 2015.
Gr
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

11 jul 2019, 13:01

Hallo Andries19x,

Welkom om dit forum.

Ik lees dat je graag meer wilt weten over hoe de herbeoordeling binnen jouw uitkering verloopt.

Op dit moment ga ik ervan uit dat je niet tot de groep her-beoordeelden behoort die in het nieuws is geweest. Deze groep is namelijk al per brief geïnformeerd. Aanvullend is het op het moment wel heel erg druk met herbeoordelingen. Hierdoor kan het zijn dat de aan jouw aangegeven herbeoordeling opnieuw is uitgesteld.

Je geeft aan dat je een paar jaar geleden al hebt aangegeven dat jouw gezondheid is verslechterd en dat de herbeoordeling hiervoor eerst een jaar is opgeschoven. Wat jammer dat je daarna niets meer hebt gehoord.
Om de status van jouw herbeoordeling na te kijken, is inzage in jouw persoonlijke gegevens nodig. Ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met onze klantenservice door bijvoorbeeld een bericht te sturen via Mijn UWV/Mijn berichten. Bellen kan ook via 088-8989294.
Mijn collega van de klantenservice heeft de benodigde inzage in jouw gegevens en kijkt graag voor je na wat de status van jouw herbeoordeling is en wat je van ons kan verwachten.

Ik wens je een hele fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Andries19x
Newbie
Newbie

11 jul 2019, 14:03

Hoi

Dank voor de reactie. Klinkt Misschien beetje raar en fout maar ik zit niet op een herboordeling te wachten, en door het bellen van de klantenservice ben ik bang dat ik slapende honden wakker maak. De stress en druk wat zo een herbeoordeling met zich meeneemt kan ik niet gebruiken.

Ben overigens na 2015 meerdere malen geopereerd en heb dit ook doorgegeven. De reactie was dat mijn bericht ter kennisgeving wordt aangenomen daar ik al 80-100 ontvang en werd mij beterschap gewenst
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

11 jul 2019, 14:26

Hallo Andries19x,

Uiteraard kan er een verschil zijn tussen de stappen die je kunt zetten om te informeren naar een herbeoordeling en de stappen die je wilt zetten.

Heel kort gezegd: Jij hebt voldaan aan jouw informatieplicht om ons de verslechtering van jouw gezondheid te melden. Beslissen wij dat een herbeoordeling niet direct nodig is, dan kan deze melding inderdaad als kennisgeving worden aangenomen. Het is dan aan ons om, indien nodig, later een herbeoordeling op te starten.
Jij hoeft ons hier niet opnieuw op te wijzen.

Wijzigt jouw gezondheid opnieuw, dan verwachten we natuurlijk van jou wel weer bericht. Dit geldt ook wanneer je denkt in aanmerking te komen voor een hogere uitkering, bijvoorbeeld de IVA.

Voor nu kunnen jij en de spreekwoordelijke honden gerust blijven slapen.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Plaats reactie