Herbeoordeling in de toekomst?

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
JackD
Newbie
Newbie

21 mei 2019, 17:28

beste webcare team.

Nadat ik jarenlang een WGA (80-100%) uitkering heb ontvangen, ben ik vorig jaar tot de IVA veroordeeld. Deze beslissing van het UWV was helemaal correct. Ik zelf ga er ook vanuit dat mijn kans op herstel nihil zal blijven.
Mijn vraag is echter of ik ooit nog herbeoordeeld moet worden voordat ik mijn AOW-leeftijd bereik (over 11 jaar) ?

Dank voor uw antwoord!
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

22 mei 2019, 10:58

Hallo JackD,

In de toekomst kijken is erg lastig. Ik kan dan ook niet voorspellen of je voor je de AOW-leeftijd bereikt nog een herbeoordeling krijgt.

Wat ik wel kan zeggen is dat er geen vast moment is waarop je een herbeoordeling krijgt.

Meestal hangt dit af van wijzigingen die in jouw situatie naar voren komen. Verandert bijvoorbeeld jouw gezondheid of vind je naast jouw IVA-uitkering een passende baan? Dan geef je dit aan ons door als wijziging in jouw situatie. Naar aanleiding van deze wijzigingen bepalen wij of een nieuwe herbeoordeling nodig is.

Verandert de komende tijd niets in jouw situatie? Dan houd je de IVA-uitkering tot je de AOW-leeftijd hebt bereikt. Een herbeoordeling is in dit geval niet nodig.

Ik wens je een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
JackD
Newbie
Newbie

22 mei 2019, 16:02

OK. Hartelijk dank voor uw antwoord.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

23 mei 2019, 11:49

Hallo JackD,

Namens mijn collega Caren, graag gedaan :) !

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie