Wia

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
django
Newbie
Newbie

03 nov 2018, 11:59

Beste webcare
Ik heb een vraag over de wia,ik zit namelijk van vorige week in de wia(wga)en ben voor 80/100 afgekeurd.klopt het dat je in de wga ook je ww rechten op gebruikt?en geld dit dan ook als je voor 80/100 in de wga zit.ik heb namelijk gelezen dat gedeeltelijke arbeids ongeschikten ook de ww rechten op maken,maar er staat niks over als je 80/100 in de wga zit en dan ook je ww rechten kwijt raakt.
Gr django
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

05 nov 2018, 09:45

Hallo Django,

Ik lees dat je graag wilt weten hoe het ontvangen van een WIA/WGA-uitkering je WW-rechten beinvloedt.

Krijg je een WGA-loongerelateerde? Dan gebruiken wij je arbeidsverleden voor het berekenen van de duur van deze uitkering, net als bij een WW-uitkering. Het klopt dat je dan tegelijkertijd geen WW-uitkering krijgt. Het percentage arbeidsongeschiktheid, waarvoor je de WGA-uitkering ontvangt, maakt hierbij niet uit.

Werk je naast je WGA-uitkering en word je daaruit werkloos? Dan kun je een WW-uitkering krijgen als je na het begin van je WGA-uitkering minimaal 26 weken hebt gewerkt. Voor de duur van je WW-uitkering kijken wij opnieuw naar je volledige arbeidsverleden.
Hoe de duur van de WW-uitkering wordt berekend, lees je hier.

Ik wens je een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Plaats reactie