Berekening IVA vanuit ziektewet

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
P Jansen
Newbie
Newbie

23 okt 2018, 12:03

Hallo,

Zit met een vraag waar ik niet uitkom bij het UWV en belastingdienst.

Ik ben sinds juni 2017 ziek en daar er geen verbetering meer te verwachten is er de vervroegde IVA aangevraagd welke is toegewezen per 5 september 2018.
Per 31 augustus 2018 is mijn dienstverband bij werkgever geëindigd (einde contract) en ben ik in de vangnet situatie terecht gekomen bij het UWV en ontvang ik van het UWV een ziektewet uitkering.
Tot zover allemaal duidelijk.

Nu ontvang ik van het UWV 2 uitkeringen namelijk de ziektewetuitkering en en de IVA uitkering.
UWV zegt dat dit correct is. Zij geven aan dat ook al is de vervroegde IVA toegewezen er altijd eerst totaal 2 jaar ziektewet uitkering word uit betaald en omdat de IVA uitkering 5% hoger is ik een kleine aanvulling krijg vanuit die IVA.
Dit zou zo blijven tot juni 2019 (2 jaar ziek) en dan pas alles betaald gaat worden vanuit de IVA uitkering.

Ik heb hier 2 vragen over:

1) Is bovenstaande juist hetgeen UWV stelt ?

2) Betekent indien bovenstaande klopt dat mijn hoofdinkomen uit de ziektewet betaald word ik dan ook nog recht heb op arbeidskorting ?

Graag uw meedenken gewenst.

Vriendelijke groet.
P Jansen
Newbie
Newbie

24 okt 2018, 13:13

Kan webcare UWV hierop reageren ?
Dank u
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

24 okt 2018, 14:11

Hallo P Jansen,

Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent nu je zowel een Ziektewet- als IVA-uitkering krijgt.
Dit ga ik voor je navragen.

Zodra ik een antwoord voor je heb, laat ik het je weten.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

29 okt 2018, 12:45

Hallo P. Jansen,

We hebben voor je uitgezocht hoe het zit, als je een Ziektewet- en WIA-uitkering ontvangt.

Om je goed antwoord te kunnen geven, zouden we je persoonlijke gegevens moeten inzien. Daarom is mijn advies om een bericht te sturen via Mijn UWV .
Onze collega’s kijken dan in je gegevens na, hoe het zit met de combinatie van de Ziektewet- en WIA-uitkering in jouw situatie.

Bij de Ziektewet-uitkering via ons geldt inderdaad de arbeidskorting.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie