Verandering afkeurpercentage en uitbetaling

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
Gevlekte Koe
Newbie
Newbie

22 aug 2018, 23:29

Beste UWV Webcare,

Ik begrijp dit niet. Ik had een afkeurpercentage van 62% na herkeuring is dit geworden 68%. Ik heb werk en verdien meer dan 50% van mijn restverdiencapaciteit maar geen 100%. Volgens het UWV gaat mijn uitkering niet omhoog. Waarom gaat mijn uitkering niet omhoog net zoals ik zie in de UWV rekenhulp.

Groet,

Gevlekte Koe
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

23 aug 2018, 09:10

Hallo Gevlekte Koe,

Uit je bericht begrijp ik dat je een Loonaanvullingsuitkering van UWV ontvangt op dit moment. Klopt dat?
Als je naast je Loonaanvullingsuitkering inkomen uit dienstverband ontvangt, kijken we niet naar je arbeidsongeschiktheidspercentage om de hoogte van je uitkering vast te stellen. We kijken dan naar je restverdiencapaciteit, en verrekenen je loon uit loondienst daarmee.

Je geeft aan dat de rekenhulp aangeeft dat je een hogere uitkering zou krijgen. Heb je de juiste rekenhulp gebruikt?

Als je een andere uitkering hebt, of nog verdere vragen, dan hoor ik het graag.

Prettige dag,
Jur
UWV Webcareteam
Gevlekte Koe
Newbie
Newbie

23 aug 2018, 14:00

Beste Jur,

Bedank voor uw reactie.

Ik heb inderdaad een WIA LAU uitkering.

Mijn WIA dagloon is € 145.00 restverdiencapaciteit € 1.270 en loon uit werk € 650.00 afkeurpercentage 62%. Laat ik de rekenhulp erop los kom ik op € 1.983.85 per maand bruto.
na herkeuring is mijn WIA dagloon € 145.00 restverdiencapaciteit 1.075.00 en loon het werk € 650.00 afkeurpercentage 69%. Laat ik hier de rekenhulp erop los kom ik op € 2.120.35 per maand bruto. Dat is een verschil van € 136.50 bruto per maand. Ik heb destijds het UWV gebeld en die zegt dat er aan mijn te betalen uitkering niets veranderd.

Groet,

Gevlekte Koe
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

24 aug 2018, 10:04

Hallo Gevlekte Koe,

Fijn dat mijn collega Jur je heeft kunnen informeren!

Je geeft aan dat je arbeidsongeschiktheidspercentage is veranderd. Dit hoeft geen invloed te hebben op de hoogte van je Loonaanvullingsuitkering.
Hebben wij je restverdiencapaciteit ook aangepast, toen je arbeidsongeschiktheidspercentage veranderde?
Dan kan de hoogte van je uitkering wel veranderen.

Als je hier nog vragen over hebt, dan kun je altijd een bericht sturen via Mijn UWV
Onze collega's kijken dan in je gegevens na waarom je uitkering gelijk blijft, als de restverdiencapaciteit is veranderd.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
Plaats reactie