Brief aanvraag WIA uitkering bij ziekte tijdens een wia uitkering

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
lacsap
Newbie
Newbie

06 jan 2018, 14:58

Hoi,

Ik krijg vandaag een brief dat mijn 2 jaar ziek zijn er bijna op zit en dat ik een WIA uitkering kan aanvragen. Alleen ik heb al een WIA uitkering en ben weer zieker geworden tijdens het werken naast een WIA uitkering. Ik heb ook al een herkeuring gehad en ben inmiddels 80-100% afgekeurd.

Moet ik nu iets met deze brief? Ik gok van niet en dat ik alleen hoef door te geven zodra mijn inkomsten stoppen ivm ontslag na de 2 jaar wachtperiode?
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

08 jan 2018, 14:49

Hallo Lacsap,

Naar voor je dat je met je werk moest stoppen vanwege je gezondheid!

Het is inderdaad mogelijk dat je deze brief geautomatiseerd hebt gekregen, omdat die standaard wordt verstuurd als je 88 weken in de ziektewet zit: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... kering-aan

Je geeft aan dat je al een WIA-uitkering hebt. Dan heb je de verandering in je situatie als het goed is wel aan UWV doorgegeven toen je gezondheid verslechterde. Je geeft aan dat je een herkeuring hebt gehad. Was dat het gevolg daarvan? Dan is alles bij ons bekend. Je hoeft ook geen nieuwe WIA-uitkering aan te vragen.

Als er iets veranderd in je werksituatie zoals een ontslag geef je dat inderdaad wel door. Gebruik daarvoor dan het wijzigingsformulier: https://www.uwv.nl/particulieren/formul ... ering.aspx
Sterkte met je situatie!

Met vriendelijke groeten,
Harold
UWV Webcare Team
lacsap
Newbie
Newbie

08 jan 2018, 19:45

Dank je voor het antwoord!

Klopt dat het UWV op de hoogte is van mijn verslechterde gezondheid. Technisch gesproken heeft de werkgever - in overleg met mij - dit medegedeeld aan het UWV trouwens. De herbeoordeling was daar inderdaad gevolg van.

Fijn om te weten dat sommige dingen dan 'genegeerd' kunnen worden omdat ze automatisch worden verstuurd.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

09 jan 2018, 10:48

Graag gedaan en een fijne dag!

met vriendelijke groeten,
Harold
UWV Webcare Team
Plaats reactie