advies op verzekeringarts gesprek opnemen. Is dat zo?

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
rkupper
Newbie
Newbie

19 dec 2017, 05:34

Hoi,

Volgens een lotgenoot mag je het gesprek met de UWV keuringarts en arbeidsdeskundige opnemen. Je moet alleen dit van te voren melden.

Vraag 1:
Klopt dit?

En als je met een begeleider komt, mag je dan nog steeds het gesprek opnemen?

Ik verwacht nl de komende weken een uitnodiging voor het keuringsgesprek. Ik ben al bijna 24 maanden in de ziektewet. Vanwege al de verhalen bij De Monitor (TV uitzending)  over wel of niet "gezegd" hebben, krijg ik zoveel angsten en stress. Ik ben bang dat ik niks onthou van dat gesprek want mijn hoofd loopt al over van al de gedachten..

gr
Ro
socrates
Full Member
Full Member

19 dec 2017, 09:28

Op beide vragen is het antwoord ja. Men mag het opnemen niet weigeren.

Gesprekken mogen worden opgenomen, je wordt wel geacht het te melden en het gesprek niet openbaar te maken door de opname op bijvoorbeeld youtube te plaatsen. Uiteraard mag je het wel in bezwaar en beroep gebruiken.
Dat je iemand meeneemt doet daar niets aan af, mits die persoon ook met het opnemen akkoord gaat.
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

19 dec 2017, 10:00

Hoi Ro,

Goed dat je je alvast voorbereidt op het gesprek met de verzekeringsarts en arbeidsdeskundige voor de WIA-aanvraag.

Als eerste wil je weten of je de gesprekken mag opnemen. Zoals socrates al aangeeft, dat mag!
Ook als je iemand meeneemt, mag je een gesprek opnemen.

We verwachten wel dat je je aan deze spelregels houdt, als je de gesprekken opneemt:
https://www.uwv.nl/particulieren/overig ... index.aspx.

Zorg ervoor dat degene die je meeneemt zich kan legitimeren, want wij kunnen naar een legitimatie vragen.

Wil je alvast een idee krijgen van het gesprek met de verzekeringsarts en arbeidsdeskundige?
Hier vind je meer informatie en een filmpje over:

* het gesprek met de verzekeringsarts: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... gezondheid.
*het gesprek met de arbeidsdeskundige: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... kan-werken.

Ik wens je alvast fijne feestdagen!

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam
P Jansen
Newbie
Newbie

20 dec 2017, 21:34

UWV kan nog zoveel vertellen, maar ik zou het gesprek gewoon opnemen zonder het te melden.
Verzekeringsartsen / arbeidsdeskundige gedragen toch vaak ineens anders als ze weten dat gesprek word opgenomen.
Natuurlijk ga je met dit opgenomen gesprek zorgvuldig om en ga je dit niet aan een ieder laten horen, maar mocht het nodig zijn om bijvoorbeeld een Rechter te overtuigen van een niet integere verzekeringsarts / arbeidsdeskundige weet ik zeker dat de Rechter het stiekem opgenomen gesprek als bewijslast accepteert. Er is al jurispudentie hier over.
Elk bedrijf of organisatie heeft nu eenmaal enkele rotte appels in dienst die niet integer zijn . Niet alleen bij de Tweede kamer maar helaas ook bij de Politie en onder het UWV personeel.

Dus zou zeggen opnemen zonder te melden.
Laatst gewijzigd door P Jansen op 20 dec 2017, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
rkupper
Newbie
Newbie

23 dec 2017, 04:30

Hoi allemaal,

ik wil jullie hartelijk bedanken voor het reageren op mijn vraag.  Bedankt voor jullie tijd.

gr
Ro
Plaats reactie