training aanvragen?

Stel uw vraag aan het UWV Webcare team
Plaats reactie
cato2002
Newbie
Newbie

28 nov 2017, 20:51

hoi
Ik zit al even in de WIA en wil een training gaan doen zodat ik mijn werkterrein iets kan verleggen en zo weer aan een baan kan komen die beter past. Het zou mooi zijn als het UWV mij helpt bij die training (een paar maanden) en bv wat betaald. Mijn werkgever die ik had ten tijde van het in de WIA komen heeft een eigen risico, dus betaald ook mee met de WIA. Moet ik het nu bij het UWV aanvragen , of bij mijn oude werkgever??
socrates
Full Member
Full Member

29 nov 2017, 02:58

Indien de werkgever eigenrisicodrager is blijft deze gedurende 10 jaar vernatwoordelijk voor uw reintegratie. Wilt u een opleiding gaan volgen dan zult u dit met uw ex-werkgever moeten bespreken en niet met UWV.

Juist omdat de ex-werkgever eigenrisicodrager is heeft hij er belang bij dat u zo snel mogelijk weer aan de slag komt zodat hij uw uitkering niet meer hoeft te betalen.
cato2002
Newbie
Newbie

29 nov 2017, 07:59

da's leuk, maar ik heb geen contact meer met hun...... geen idee wie ik moet bereiken: personeelszaken? Reintegratie? het is een graat bedrijf, dus ik zal wel van hot-naar-haar gestuurd worden vrees ik
uwv_webcare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

04 dec 2017, 16:29

Hallo cato2002,

Wat goed dat je nadenkt over het volgen van een training om een passende baan te kunnen vinden.

Is je ex-werkgever eigenrisicodrager? Dan blijft de werkgever inderdaad nog 10 jaar na de start van de WIA/WGA-uitkering verantwoordelijk voor jouw re-integratie. Dat is ook zo als je niet meer in dienst bent bij deze werkgever. Na deze 10 jaar neemt UWV de verantwoordelijkheid voor je uitkering en re-integratie over.
Meer informatie over re-integratie via je ex-werkgever lees je hier: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... r-voor-wga.

Ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met je ex-werkgever om je opleidingsplannen te bespreken. Heb je geen contactpersoon meer, probeer dan eens de afdeling personeelszaken te benaderen.

Veel succes met je plannen.

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam
Plaats reactie