Chronisch zieke patiënt gezocht voor studieproject

Pers, bedrijven, studenten voor oproepjes, algemene informatie over het Lotgenotenforum, Huisregels etc.
lauravroegop
Newbie
Newbie

29 sep 2018, 21:19

Best heer/mevrouw,

Mijn naam is Laura Vroegop, eerstejaars student geneeskunde aan de Radboud Universiteit. Momenteel ben ik voor een studieopdracht opzoek naar een patiënt met een chronische aandoening. Gedurende deze opdracht is het de bedoeling dat ik inzicht krijg in de chronische aandoening, en de gevolgen daarvan op het leven van de patiënt.

Het Radboudumc wil dat geneeskunde studenten al aan het begin van de studie in contact komen met patiënten, zodat we ervaring kunnen op doen. Hierdoor zien de toekomstige artsen niet alleen de aandoening, maar hebben zij ook oog voor het leven van de patiënt naast die aandoening. Het doel is om de zorg voor patiënten zo meer persoonsgericht te maken. Als u interesse heeft om hieraan mee te werken, zal u minimaal een jaar contact met mij hebben, waarbij we zo ongeveer een keer in de zes weken een contactmoment hebben. Gedurende een jaar vinden er maximaal acht contactmomenten plaats, waarvan minstens twee keer in uw thuissituatie, en tenminste twee keer tijdens het contact met een zorgverlener.
Wat levert dit de patiënt op?
U bent in de gelegenheid om datgene wat hij belangrijk vindt over te brengen aan studenten geneeskunde. Daarnaast geeft u de nieuwe artsen inzicht in wat het van mensen vraagt om met een chronische of langdurige ziekte te leven. Ook kan u uw verhaal kwijt. Bovendien wordt de aangemeld bij de vrijwilligersorganisatie. Hier zitten voor de patiënt verder geen verplichting aan vast. Als vrijwilliger komt de patiënt in aanmerking voor een 'Radboudumc' kerstattentie. Verder ontvangt de patiënt onze ziekenhuiskrant de 'Radbode' en kunt u lid worden van de personeelsverening.

Als u interesse heeft om hieraan deel te nemen en daardoor bij te dragen aan de opleiding van een toekomstig arts, kunt u mailen naar: laura.vroegop@student.ru.nl
Voor verdere vragen, mag u ook mailen naar dit emailadres.

Het zou handig zijn als u in de buurt van Nijmegen woont, omdat ik daar doordeweeks studeer.

Met vriendelijke groet,
Laura Vroegop
Plaats reactie