bekkeninstabiliteit na de bevalling

Botten, rug, spieren etc
Desie
Administrator
Administrator

24 jan 2012, 16:19

Invisible is geholpen en alles is goed gegaan... ze ligt op de uitslaapkamer.....

Als er mensen zijn die Invisible een kaartje willen sturen mail mij dan even:

desie@lotgenotenforum.nl
Desie
Administrator
Administrator

25 jan 2012, 12:47

Net een bericht gekregen van Invisible.

Vanmiddag krijg ze nog een ct scan om te kijken of dat er een zenwu bekneld zit waar ze veel last van heeft.
Ze kan namelijk niet zitten/lopen van de zenuwpijn.

Vanmiddag gaat ze opnieuw proberen te lopen met met de fysio met morfine.
En dan is het afwachten wat er uit de ct scan komt

Dus later meer nieuws
Desie
Administrator
Administrator

25 jan 2012, 17:50

Invisible schreeft het volgende,

Zojuist de ct scan gehad,nieuwe morfinepomp,en de fysio langs gehad.weer geprobeerd uir bed te komen maar is niet gelukt,fysio vermoedt dat er een zwelling zit waardoor ik deze pijn heb.
Morgen een nieuwe poging.
Desie
Administrator
Administrator

27 jan 2012, 10:14

Vandaag weer contact gehad met Invisible.

Ze mag eindelijk naar huis vandaag.
Wel heeft ze nog zenuwpijn wat nog niet weg is.
Ze hopen dat het komt door de zwelling en hopen dat dat nog weg trekt.
Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe operatie over enkele weken.

Maar dat zal dus afwachten zijn.
Verlopig mag ze nu lekker naar huis.
Daar kan je beter genezen als in het ziekenhuis.

We wensen Invisible heel veel sterkte toe en hopen dat nog een operatie overbodig zal zijn.

Desie beheer
kiwi
Hero Member
Hero Member

27 jan 2012, 11:38

@ Desie,

Bedankt om ons op de hoogte te houden :laugh:.

Hoi Invisible,

Hoop dat de zenuwpijn snel wegtrekt en het snel weer allemaal beter aan voelt. Doe voorzichtig en rustig aan. En laat je lekker verwennen door je mannetje en kids.

Groetjes, Kiwi :wink:
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

08 feb 2012, 09:04

hallo allemaal.
allereerst wil ik Desie bedanken voor het op de hoogte houden hier.

Ik kan jullie zeggen dat ik voor het eerst positief ben na een operatie.
Zoals Desie al schreef had ik veel zenuwpijn en ik moet zeggen zo'n pijn heb ik nog nooit gehad,en hoop dan ook dat dit nooit meer terug komt.
Deze pijn is flink afgezakt (wel of niet doormedicatie) en voel mijn kuit (waar de pijn zat) alleen nog bij het langer staan,en bij het bukken.
op die momenten lijkt het als of je een spier verrekt en deze blijft verrekken.
echter op het moment dat ik ga liggen is dit ook zo weer weg getrokken.
op dit moment gebruik ik lyrica hier voor zodat ik de zwellingen en bloeduitstortingen goed kan doorlopen.
over een paar dagen is deze medicatie op en dan moeten we even zien hoe het dan gaat.
ben er toch wel een beetje bang voor dat het dan weer terug komt,maar dat is even afwachten en hopen dat dit niet het geval is.
verder kan ik jullie vertellen dat ik een duidelijk verschil merk nu de schroeven er uit zijn (zal een foto bijvoegen) en ik nu geen pijn meer heb bij de si gewrichten en geen uitstralingspijn in het been.
verder loop ik nu sinds gisteren volledig zonder krukken,nog wel heel voorzichtig en nog niet zoals het zou moeten maar het gaat steeds iets beter.
afijn..mocht de zenuwpiijn niet meer terug komen heb ik eindelijk goede hoop op een goed herstel.

thanks voor jullie lieve berichtjes,emails,kaartjes etc..ze hebben me heel goed gedaan.

groetjes
Invisible
Bijlagen
schroeven.jpg
schroeven.jpg (22.67 KiB) 416 keer bekeken
Confused
Hero Member
Hero Member

08 feb 2012, 10:12

Zo hee ik sta elke keer weer te kijken wat een monsters die schroeven zijn :eek:

Wat lees ik veel positieve dingen en wat super dat je nu alweer zonder krukken loopt! Is alleen nog ff spannend wb de zenuwpijn, nou ik duimerdeduim dat die wegblijft wanneer je stopt met de medicatie. Maar ik denk dat je van deze operatie een stuk sneller aan het herstellen bent dan van de vorige twee he?

Bedankt voor de update en heel veel beterschap verder bloem1
Leeuwinnetje
Newbie
Newbie

08 feb 2012, 13:35

Hoi invisible,

Ik was heel benieuwd hoe het nu met je zou gaan en ik ben blij te lezen dat je goede hoop hebt! Hopelijk komt de zenuwpijn niet meer terug en heeft deze operatie echt geholpen. Ik wens je een heel goed herstel!
Prinses
Hero Member
Hero Member

08 feb 2012, 17:50

Meid ik ben zo blij voor je, eindelijk goede geluiden.
Laat de pijn nu maar wegblijven (zenuwpijn en botpijn zijn de ergste pijnen die ik ken) en ik hoop dat je je nu zonder restrictie's kunt verheugen op je a.s. bruiloft.
Afbeelding
kiwi
Hero Member
Hero Member

09 feb 2012, 17:52

Hoi Invisible,

Klinkt goed. Ik ga hard duimen dat die zenuwpijn wegblijft. En alleen een na reactie was op de operatie!

Sterkte met het verdere herstel!

kiwi
Hero Member
Hero Member

03 mar 2012, 17:40

Hoi Invisible,

Hoe gaat het nu met je?

Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

01 jun 2012, 23:01

hallo allemaal

ik dacht ik heb helemaal geen update meer gegeven hier,dus ga ik eerst even doen ;)

zo;n 2 weken geleden ben ik voor mijn 2de controle na de operatie gegaan.
ik ben compleet lichamelijk na gekeken dit omdat ik nog een aantal klachten heb en de arts wilde weten waar het vandaan kwam.
mijn klachten waren/zijn;
nog steeds met regelmaat zenuwpijn in de kuit,sochtends de eerste stappen niet op dat been kunnen lopen,zenuwpijn in de voet gehad en (nieuwe) lage rugklachten.

na onderzoek kwam naar voren dat er waarschijnlijk nog steeds een bloeduitstorting zit in het operatie gebied,dit verklaart ook nog de zwelling die opkomen en weg gaan.
echter zit er 1 implantaat bij de zenuwwortel ingang,dus met het gevolg dat wanneer alles opzwelt de zenuw geraakt wordt.ook is het mogelijk dat bij het plaatsen van de implantaat een stukje bot naar voren is geschoven wat ook de ingang raakt.

wat betreft mijn voet,is het alleen duidelijk dat er een geirriteerde zenuw is geweest maar wat de oorzaak daarvan is geweest is onbekend.

verder wat betreft mijn rug; deze zit onderin lichtjes vast door de nieuwe houding,en heb hiervoor nu oefeningen.

al met al was hij tevreden maar hij kan niet zeggen wat de toekomst perspectieven zijn en in hoeverre ik zal herstellen.
ik moet tot december aankijken en alles wat ik op dat moment nog voel,en wat ik heb bereikt is dan ook het maximum wat ik er uit kan halen.na december zal er geen verdere herstel meer zijn dit omdat ik dan al een jaar na de operatie zit.
daarnaast speelt mijn fybro ook een hele grote rol in dit geheel die er mede voor zorgt dat ik sneller en meer pijnkalchten heb.

wel is er ook positief nieuws; na 8 jaar heb ik weer gefietst en doe dit nog steeds iedere dag zo'n 10min per keer.meer moet ik ook niet doen omdat ik dan de volgende dag ontzettend veel pijn heb.
natuurlijk moet ook mijn lichaam er weer aan wennen en dat zal vast wel goed komen.

ik hoef nu niet meer op controle bij de arts en ben dus klaar met de behandeling.
ik zal alleen nog naar hem terug gaan op het moment dat mijn andere schroeven weer los laten,of dat ik verergerde/nieuwe pijnklachten krijg.

wel heb ik me voorgenomen om me niet meer te laten opereren,het enigste waar ik nog een uitzondering voor maak is als mijn schroeven weer los laten dan heb ik geen keuze namelijk.

tot zover mijn update en probeer jullie op de hoogte te houden

groejtes invisible
kiwi
Hero Member
Hero Member

02 jun 2012, 11:00

Hoi Invisible,

Op zich al beter maar nog steeds niet super.
Hopelijk zet het herstel nog verder door. Dat zou mooi zijn.

henvellekoop
Newbie
Newbie

27 sep 2012, 19:54

hoi invisible,

ik ben benieuwd hoe het met je gaat want bij mij is het si-gewricht ook vastgezet met implantaten. ik heb in dec. 2010 een bedrijfsongeval gehad en na talloze onderzoeken is mijn si-gewricht verdoofd en ben ik 1 dag pijnvrij geweest. hierna ben ik 29 mei 2012 geopereerd in enschede. nu is het echter zo dat ik nog meer pijn heb en zo goed als niets meer kan dan voor de operatie. volgens de arts is er geen zenuw beschadigd en na een rustperiode moest ik de revalidatie weer oppakken en door de pijn heen gaan bijten. ik moest over 3 maanden weer terug komen maar het gaat niet goed dus ik ga eerder terug. de arts kon vorige keer niet verklaren dat de pijn verergert is. bij mij is er de dag na de operatie 1 scan gemaakt en verder niet meer.
Invisible
Hero Member
Hero Member
Contacteer:

27 sep 2012, 22:07

hallo Hen,
wat vervelend dat je ook deze operatie heb moeten ondergaan.
uit ervaring weet ik dat het zeker geen makkelijke periode is waar je door heen gaat.
hoe het nu met mij gaat?
ik denk dat je hier voornamelijk op doelt op de zenuwpijn waar ik over geschreven heb.
de ergste zenuw pijn is bij mij weg,en loop zonder krukken.
echter ben ik helaas wel beperkt met die kant omdat na langere tijd lopen (zo.n 15 minuten) de pijn in mijn kuit op gaat spelen.
helaas heb je niet altijd de mogelijkheid om dan te gaan rusten en loop ik nog wel is door met het gevolg dat de zenuwpijn flink op gaat spelen.
ook ben ik helaas belemmerd met auto rijden en is lange afstanden rijden echt taboe nog steeds.
wanneer ik noodgedwongen toch langer als 20 min moet auto rijden,ga ik dit heel goed voelen in mijn kuit tijdens het auto rijden.
laat staan als je in een file terecht komt ;).

op zich ben ik dus redelijk goed herstelt van de operatie.een scan heb ik ook alleen gehad 1 dag na de operatie,dit vanwege de heftige pijn die ik had.
dit was om te zien hoe de implantaat zat,en er kwam naar voren dat de bovenste implantaat de ingang van de wortel schamt.ook is het vermoeden dat tijdens het inslaan van de implantaat er een stukje bot is verschoven die ook de wortel van de zenuw raakt.
in eerste instantie was er een planning om me toen binnen 3 dagen opnieuw te opereren,de implantaat te verwijderen en een 5mm kortere er in te plaatsen.
na goed overleg hebben we toen besloten om het 2 weken aan te kijken met behulp van oa medicatie wat de zenuw ging doen. het zijn 2 helse weken geweest kan ik je zeggen,maar daarna is het langzaam gaan afzakken.

als jij nu meer pijn hebt dan voor de operatie kan dit van alles zijn.het kan een zenuw zijn,het kan zijn dat je lichaam aan de nieuwe stand moet wennen etc.
belangrijk is dat je op tijd rust neemt en plat gaat liggen.
aan de andere kant ook je beweging blijven behouden etc. afijn komt er op neer da tje moet gaan kijken waar je grenzen liggen.
als je merkt dat je niet vooruit gaat is het zeker goed om eerder terug te gaan.

jammer van deze operatie is dat hij tot nu toe pas zo.n 20 patienten met deze techniek heeft geopereerd,waarbij ik bij de eerste 10 zit.
ervaring van het verloop en herstel is er dus nog niet echt veel.
ik zelf heb wel heefl verschil gemerkt tussen de oude en nieuwe methode qua herstel etc.
helaas had ik de pech (net als bij operatie 2) dat ik bij die 1% zat waarbij een zenuw geraakt wordt.

in januari aanstaande is het voor mij alweer een jaar geleden dat ik ben geopereerd.
tot die tijd kan ik nog verder herstellen maar ik sta nu al weer een maand of 2 compleet stil qua herstel.
ik verwacht ook niet meer te herstellen als wat ik tot nu toe heb bereikt.

wanneer moet je nu terug? ik hoop dat hij je verder kan helpen en aan kan geven alsnog wat de oorzaak kan/zal zijn.

groetjes invisible
Gesloten