Mijn hernia ervaringen

Botten, rug, spieren etc
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

05 jul 2016, 11:44

Ha ja Rowie,

Spijker op zijn kop, ik wil niet als zeurpiet gezien worden. Maar ik merk wel dat als ik beter kan aangeven of iets gaat of niet anderen daar ook beter op reageren/mee om gaan!

En de gesprekken met de psychologe hebben we verlengt omdat we alle 2 vinden dat ik nog wat dingen moet leren :wink:

Het weekeind kreeg ik een uitnodiging van de pijnpoli voor een middag speciaal voor mensen met een neurostimulator en chronische pijn. De 1e x dat ze dit organiseren maar ik vind het zo bijzonder dat ze het doen. Toen ik de uitnodiging las liepen de tranen over mijn wangen, de tekst was ook zo goed gekozen. Samen met mijn hubby 2 workshop's uitgekozen om die dag begin okt naar toe te gaan. En meer mensen ontmoeten zoals ik lijkt me ook wel eens goed.

Groetjes Ingeborg bloem1
rowie
Hero Member
Hero Member

05 jul 2016, 15:00

Wat fijn dat je samen met je man/vriend die workshops gaat doen. Het treft hem tenslotte net zo goed.

En wat kan ik mij voorstellen dat je emotioneel werd toen die tekst las. Net of lees je jezelf en dat komt binnen. We willen er vaak niet aan, maar chronisch pijnpatient heeft zijn impact.

En ook goed dat de sessies met de psycholoog gewoon mooi doorgaan. Je hart bij een buitenstaander luchten is al fijn. en je krijgt veel handvaten mee. Ikzelf durf ook steeds vaker te zeggen wanneer het niet gaat, of iets niet lukt.

Ga zo door zou ik zeggen, alles hulpmiddelen aangrijpen!
MHT
Hero Member
Hero Member

05 jul 2016, 18:53

Wat goed dat de pijnpoli dit organiseert. Ik heb me nu toch ook opgegeven voor workshops in "de week van de pijn". Op een gegeven moment lijkt het of er gewoon weer even iemand wat handreikingen moet geven. Goed dat je ook verder gaat met de gesprekken!
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

12 jul 2016, 10:30

Ha meiden,

Zo te lezen beginnen we steeds beter voor ons zelf gaan zorgen :laugh:

Rowie het was inderdaad dat de tekst helemaal op mij sloeg en dat raakte me inderdaad.

MHT wat voor een workshops ga jij doen in "de week van de pijn"? Ik ken het niet maar ik ga het zeker even Googelen.

Ik probeer me voor de rest van de week een beetje te sparen want vrijdag vliegen we voor een lang weekeind naar een vriendin in Engeland. Heb er ontzettend veel zin in maak vind het ook spanned. Mag niet door de detectiepoortjes met de neurostimulator en heb een kaartje wat ik moet laten zien. En hoe gaat het weekeind, ik weet uit ervaring dat het een vol en zwaar weekeind wordt, dus met de psycholoog afgesproken dat ik 2x per dag een uur plat ga en goed voor mezelf zal zorgen.

Groetjes Ingeborg bloem1
MHT
Hero Member
Hero Member

12 jul 2016, 18:56

Dat is een vooruitzicht met meerdere kanten! Ik heb ook een kaartje in verband met de schroeven. Ik neem ook mijn stok mee en dan word ik altijd al uit de rij gehaald om eerder te komen. Daar maak ik dan dankbaar gebruik van. De stok gebruik ik echt alleen als ik weet dat ik langer moet lopen of staan. Ik heb er ook nog eentje met een soort van zadeltje.
Heb je de "Week van de pijn" gevonden?
Ik doe de workshop met "Pijn werkt op je zenuwen" en "From pain 2 power". We kunnen bij onze zoon en schoondochter ervoor of erna gaan slapen, dus hoef ik niet alles op 1 dag te doen.
Ik wens je een heel fijn weekend in Engeland!
rowie
Hero Member
Hero Member

13 jul 2016, 09:46

Leuk vooruitzicht Ingeborg! En natuurlijk tegelijk ook spannend. Reizen, je grenzen proberen blijven te bewaken en graag willen genieten. Het laatste staat dit weekend voorop hoop ik voor je!
Goed dat je nu al maatregelen neemt uit voorzorg.
Natuurlijk leren we het wel:wink:

Van mij ook een heel fijn weekend toegewenst!!!
Friezin
Hero Member
Hero Member

15 aug 2016, 18:37

Hallo Ingeborg,

Hoop dat je hebt genoten van je weekendje Engeland en dat je het niet te veel hebt moeten bezuren! Is het gelukt om een beetje goed voor jezelf te zorgen of was dat toch erg moeilijk?

Ja lange vliegtuiguren vallen tegen als moet ik zeggen dat het mij enorm is meegevallen mijn vliegreis naar Noord Amerika.

Fijn dat je zoveel opsteekt bij de psychologe , die klik is zo belangrijk!!
rowie
Hero Member
Hero Member

03 sep 2016, 14:43

Hoe gaat het met jou nu Ingeborg?
Gaat het met de neurostimulator nog steeds goed?
En wat betreft het grenzen bewaken?

Ben wel benieuwd of je nog steeds de stijgende lijn hebt. Hoe is het tripje Engeland bevallen?

Naja, vragen zat, gewoon benieuwd hoe het nu met je gaat!
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

29 nov 2016, 14:04

He hallo,

Hier een hele tijd niet geweest omdat er van alles gebeurde wat mijn aandacht vroeg en teveel van me heeft gevraagd. Dus Rowie ik heb het teveel willen en doen nog niet afgeleerd, maar ik ben weer op de goede weg.

Met de revalidatie psycholoog een paar afspraken gemaakt want ik was mijn grens ver over. En omdat de neurostimulator niet grenzeloos werkt moet ik toch echt leren dat mijn lijf minder kan dan dat mijn hoofd wil!
Dus de ns mag alleen in de nacht hoger als het echt nodig is om goed te kunnen slapen. En heb huiswerk mee om te kijken wat ik wel wil en wat niet, want keuzes maken is niet mijn sterkste punt.

Vrijdag 2 dec terug naar het ziekenhuis voor de controle van de ns.
De dag voor mensen met een ns was rond uit fantastisch, je werd er gehoord en gezien, het was een dag met veel ruimte voor vragen en antwoorden op allerlei gebieden en contact met lotgenoten. Voor mij was het ook een eye opener dat ik zo niet verder kan hollen, want de gemiddelde leeftijd van mensen met een ns lag toch 15 jaar boven de mijne.

Hoewel ik wel merk dat ik langzaam een beetje achteruit ga ben ik wel blij dat ik weer op de goede weg ben kwa balans in mijn dagen. Op de dagen die ik goed in balans heb is de pijn minder en gaat het beter!

Groetjes Ingeborg bloem1
MHT
Hero Member
Hero Member

29 nov 2016, 15:37

Hoi Ingeborg
Dat zijn ook hele stappen die je gemaakt hebt! Ik wist niet dat er bijeenkomsten waren voor mensen met ns. Ik zie de verhalen over de ns wel regelmatig voorbij komen. Het is zeker fijn als je een dag samen bent met mensen die je helemaal niks hoeft uit te leggen. Vaak zijn ze ouder dan jij.. lopen ze wel tegen dezelfde dingen aan?
Ik wens je sterkte met het zoeken naar balans.
Warme groet!
rowie
Hero Member
Hero Member

29 nov 2016, 20:09

Hey Ingeborg, wat fijn weer een update van je te lezen. Heb vaak aan je gedacht. Snap ook dat je de puf, moed, energie soms even niet heb. Had ik ook, dus zal de mijne ook zo weer updaten ;-)

Als ik het zo lees blijft het worstelen. Eeuwig met die grenzen en balans vinden. En moeilijk keuzes kunnen maken...ik ken er nog één.
Misschien dat je door het krijgen van de neurostimulator onbewust dacht dat nu het meeste maar weer moest kunnen? En dat je toch een beetje de oude Ingeborg zou worden?
Ik zou mij daar wel iets bij voor kunnen stellen.
Op een gegeven moment wil je gewoon weer door. Helaas....goed om te lezen dat de balans weer wat terug komt. En dat je nog steeds goede (en strenge ;-) ) hulp hebt. Maar achteruitgang wil je toch eigenlijk zien te voorkomen. Wat zal die bijeenkomst een herkenning zijn geweest. Fijn om te kunnen delen! En extra het besef krijgt dat je toch echt de balans zal moeten verdelen.
Blijft moeilijk hoor. Maar wat hebben we vaker gezegd....mat vallen en opstaan komen we er wel. Succes met de controle vrijdag. Hoop dat je ons weer eens op de hoogte houdt.

Groetjes!!
kiwi
Hero Member
Hero Member

02 dec 2016, 18:15

Hoi Ingeborgh,

Lastig he, die grenzen. Zat er maar gewoon een stop op ons lichaam.
Maar helaas.
Hier weer een nieuwe hernia bij op L4. Afwachtend beleid.
Dus dat doen we maar.

Groetjes,
Kiwi :wink:
MHT
Hero Member
Hero Member

02 dec 2016, 19:12

Kan zo gauw je eigen topic niet vinden.....maar dat is goed balen voor je!!
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

13 dec 2016, 11:07

Ha allemaal,

Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende reactie's!

MHT: De oudere ns drager loopt wat minder tegen zichzelf aan kreeg ik het gevoel. Naar mijn idee zit het um voor in deel in mijn leeftijd en natuurlijk in mijn karakter.

En ik moet daar in Rowie ook wel gelijk geven dat je na het plaatsen van een ns stiekem hoopt op een verbetering die zo groot is dat je echt meer kan. Omdat ik altijd alles op de kracht van mijn wil heb gedaan moet ik nu leren om dat niet meer te doen. Dus die strenge hulp kan ik goed gebruiken :wink:

Kiwi wat naar om te lezen dat je er weer een hernia bij hebt! Heel veel sterkte daar mee! En ja hadden we maar een stopknop, maar meiden die moeten we toch leren om voor ons te vinden en te hebben.

De controle was goed en alles zit mooi op zijn plek. Maar ik wordt sinds 2 weken wel erg geplaagd door kramp in mijn voet en been in de nacht. Dus heb ik net een mail gestuurd naar de ns verpleegkundige

Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds bij ben dat de die ns geplaatst hebben en dat ik alle hulp krijg die nodig is om het goede voor mijzelf te doen!

Groetjes Ingeborg bloem1
rowie
Hero Member
Hero Member

13 dec 2016, 16:22

Fijn dat de controle in ieder geval goed was. En ook dat je met al je vragen en zorgen bij een verpleegkundige terecht kan. Nou dat van die krampen weer....kan mij voorstellen dat je denkt, wat nou weer?!:err:. Geen gedoe meer aub. Vooral geen achteruitgang, dus hoop voor je dat je hier een verklaring voor krijgt.

Dat weer volledig de oude willen worden, blijft ons grootste struikelblok denk ik. Ook ik heb nog in mijn kop dat ik de oude ga worden, ahum...zojuist al met mijn neus op de feiten gedruktbla1

Gaan we nog eens met zijn allen rond de tafel om op zoek te gaan naar die stopknop, die ook voor ons echt wel bestaat?:laugh:

Succes met je weg vinden, op wat voor manier dan ook. Vind het leuk zo nu en dan weer wat te horen.
Plaats reactie