Mijn hernia ervaringen

Botten, rug, spieren etc
Friezin
Hero Member
Hero Member

11 dec 2015, 14:47

Hallo Ingeborg,

Dat je nu even niet aan je grenzen houd snap ik heel goed. Zou ik ook doen, sterker nog heb ik ook wel gedaan. (toen ik eerlijk gezegd minder wist van het feit dat ik te veel over mijn grenzen ging) zo heb ik 3 weken voor mijn spondylodese, toen ik echt al niet veel meer kon behalve een werken en bijkomen en voor de rest niets, mijn gang gesaust en geverfd. Het resultaat zie je trouwens ook hhaha. Achteraf belachelijk want ik kon dat eigenlijk echt niet meer..

Idd je heb bijna geen tijd om te denken en dat is misschien ook wel even goed nu. Ik hoop voor je dat het doorgaat volgende week en dat je er enorm veel baat bij hebt!!

2016 wordt jou jaar vind ik !!

Ps het schoot mij net te binnen. Hempie heeft ook de BURST maar die moet voor het bijstellen elke keer naar Belgie omdat hier die instelling niet meer gedaan worden? , is dat nu niet meer zo? Kijk maar op t forum bij haar. Wil je niet op t laatste moment de angst aanjagen.
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

14 dec 2015, 15:24

Hoi meiden,

Even een kort berichtje. Vanmorgen het pre-operatief onderzoek gehad en net te horen gekregen dat ik morgen (din 15 dec) om half 11 opgenomen wordt en dat morgenmiddag de neurostimulator geplaatst gaat worden.
Na een nachtje logeren ben ik hopelijk woensdag weer thuis.

Tot snel allemaal,
Groetjes Ingeborg bloem1
rowie
Hero Member
Hero Member

15 dec 2015, 11:42

Jee....Ingeborg... je bent al in het ziekenhuis! Heel veel succes / sterkte, duimen op een goed resultaat. Ik hoop dat je meteen verschil voelt. Ik hoop dat we snel positieve berichten van jouw kant mogen lezen!

Nogmaals sterkte!!!!!
MHT
Hero Member
Hero Member

17 dec 2015, 00:33

wauw......het is al achter de rug als ik dit typ. Ik ben op dit moment ver weg....maar hopelijk is alles heel goed gegaan met je!! Ik duim dat je ook heel snel resultaat voelt! Warme groet
Miriam
suus1
Hero Member
Hero Member

17 dec 2015, 02:48

Wauw wat snel. Hopelijk alles goed gegaan
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

17 dec 2015, 12:17

Hoi meiden,

Even een berichtje van af de bank ��. Ik ben gistermiddag thuis gekomen en alles is goed gegaan!!! De neurostimulator is geplaatst en werkt al, het is heel raar maar ik heb al minder pijn. Als ik dit schrijf rollen de tranen over mijn wangen. Tuurlijk zit ik nog goed onder de pillen tegen de pijn (oxicodon) en moet ik nog de balans vinden van de instellingen van de neurostimulator maar het begin is er!!!

Lieve groetjes allemaal.
Groetjes Ingeborg bloem1
Friezin
Hero Member
Hero Member

17 dec 2015, 17:40

WOW wat fijn voor je !! Snap dat je even een traantje hebt gelaten. Hoop dat het alleen maar beter gaat worden.

Hoop voor je dat vanaf nu alles beter gaat en dat 2016 jouw jaar gaat worden !!
rowie
Hero Member
Hero Member

17 dec 2015, 20:10

Hier mag jij gerust een traan om laten! Tjonge he....goed nieuws. Wat zal dat raar zijn om van de een op de andere dag geen of minder pijn te hebben. Dat de stijgende lijn nu maar door mag zetten.

Lieve groet terug!
MHT
Hero Member
Hero Member

18 dec 2015, 23:48

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Geweldig dat je nu al verschil merkt! Hopelijk het begin van alleen maar minder pijn! Op naar 2016, TOP TOP TOP!!bloem1
Friezin
Hero Member
Hero Member

27 dec 2015, 13:56

Hai Ingeborg,

En al een beetje gewend aan je neuro? Gaat het een beetje met het instellen of is dat best nog wel een hele puzzel? Hoop dat de pijn steeds minder wordt voor je..

Lukt het een beetje om rustig aan te doen?
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

07 jan 2016, 14:06

Ha allemaal,

Als eerste voor iedereen een mooi en goed 2016 met een gezondheid die zo goed als mogelijk is!

Hier gaat het redelijk goed, ik heb mijn weg gevonden met het instellen en opladen van de neurostimulator. En heb dus minder pijn, of eigenlijk is de pijn minder scherp. Dus dat is al een hele bijzondere ervaring. Toch merk ik dat er iets vreemds in mijn lijf zit en dat mijn lijf daar aan moet wennen, ben soms best moe. Maar dat blijkt na controle in het ziekenhuis heel normaal te zijn. Ik zei dat het al dik 2 weken geleden was, waarop ik meteen te horen kreeg dat het pas 2 weken was! Ook het bewaken van mijn grenzen blijft aan de orde want doe ik teveel dan krijg ik de zelfde scherpe pijn en er zit een limiet aan het hoger zetten van de neurostimulator, hoger zetten betekend heel veel vervelende tintelingen die je niet wil. Ook over het opbouwen van mijn activiteiten en bewaken van mijn grenzen gesproken, zo nodig revalideren in de St Maartenskliniek. Voor nu is het vooral belangrijk om mezelf de tijd te gunnen om beter te worden en dat is niet altijd makkelijk als ik me goed voel. Maar dat is voor de meeste van ons wel bekend :wink:

Groetjes Ingeborg bloem1
MHT
Hero Member
Hero Member

09 jan 2016, 15:43

Een nieuwe start voor jou Ingeborg. Het lijkt me niet gemakkelijk om zelf aan de slag te gaan met de neurostimulator, maar misschien is het normaal? Wanneer kom je wel in aanmerking voor revalidatie? Succes, hopelijk heb je snel door hoe alles werkt en wat wel of niet kan!!
Friezin
Hero Member
Hero Member

10 jan 2016, 14:28

Hallo Ingeborg,

Ja die grenzen hé, dat blijft een issu helaas. Ik heb het nu weer redelijk onder de knie maar t blijft een aandachtspunt.......

Dat je moet wennen aan de neuro snap ik. Wel goed om je te realiseren dat ook de neuro zijn grenzen heeft. Als jij te veel blijft doen dan kan zelfs een neuro je niet goed helpen. Confronterend maar wel iets om mee aan de slag te gaan. Moeilijk ook................

Hoop dat je gauw met die revalidatie kan starten en daar vooral de basis kunt gaan leggen om je grenzen en je eigen belastbaarheid, niet wat je hoofd wil maar wat je lijf op dat moment aankan, te leren kennen/ voelen maar vooral te respecteren!! (sprak zij monter na heel wat vallen en opstaan en er ook nog niet helemaal zijn :) )

Het zal altijd voor ons een aandachtspunt zijn vrees ik....... Ik vergelijk het zelf ook wel met een verslaving. Je kan er van "afkomen"maar het blijft een levenslange aandachtspunt. Het zit in je wezen, je ziel , het is een onderdeel van wie bent (geworden ) dat haal je er niet zomaar meer even uit.

Sterkte !!
rowie
Hero Member
Hero Member

21 jan 2016, 12:39

Hoi Ingeborg,

Hoe gaat het nu met je? Kun je je weg een beetje vinden met de stimulator in je lijf? Is de pijn nog steeds minder?

En tja, met of zonder neuro stimulator, je blijft wie je bent, dus het gevecht met grenzen zal blijven:wink:
Hopelijk lukt dit ook een beetje(blijft moeilijk) en anders met behulp van de revalidatie. Zou helemaal niet verkeerd zijn, want jezelf veranderen doe je niet een, twee, drie....weten we inmiddels allemaal van.

Ben wel heel erg benieuwd hoe het nu gaat....

Groetjes!
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

11 feb 2016, 10:26

Hoi meiden,

Het heeft even geduurd maar ik ben er weer. Het wennen aan een ns valt me niet altijd even makkelijk, door de ns zijn de grenzen zo duidelijk dat ik op dit moment heel duidelijk bezig ben met wat, wanneer en hoe ik iets doe op een dag. En dat betekend keuzes maken! Aan gezien we begin maart ook nog nieuwe meubeltjes krijgen en de benedenboel geschilderd wil hebben is dat nu dubbel op. Haha wel goed om je grens te leren trekken! Dus naast mijn dagelijkse dingetjes pak ik iedere dag iets er bij. Ben al 3 weken bezig met bv, een kasje uitruimen, een dag een kozijn schoon maken en schuren, de volgende dag aflakken en s'middags plat enz. Aan de ene kant ben ik blij dat ik dit zelf kan doen maar ook frustie omdat het niet opschiet naar mijn idee. Het zware werk zoals het plafond en de muren gaan mijn hubby en een lieve vriendin doen.
Je vergelijking met een verslaving klop dus echt wel Fiezin! En om niet in mijn oude patroon te vervallen en meer pijn te hebben denk ik er nu zelfs over om bv de fysio pas te staren als hier het klussen klaar is.

Of en wanneer ik in aanmerking kom voor revalidatie binnen de St Maartenskliniek weet ik nog niet. Maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd voor de volgende afspraak, die zal ergens in maart moeten plaatsvinden.
Ook wil ik het krachtverlies in mijn linker been ter sprake brengen, die is echt verslechterd. Maar ik hou het nu maar op het missen van de fysio.

Maar ondanks dat het nog niet echt makkelijk is ben ik wel heel blij met mijn ns. Minder pijn bij je dagelijkse activiteiten en beter slapen omdat ik geen last meer heb van die vreselijke krampen!
Dus al met al nog een weg te gaan, maar wel de goede!

Groetjes Ingeborgbloem1
Plaats reactie