Spondylodese

Botten, rug, spieren etc
Anja
Hero Member
Hero Member

23 feb 2013, 19:25

Nou merk nog geen verschil jammer genoeg.
De pijn in mijn bil been is er nog steeds.
groetjes.
Blotevoetenstamper

24 feb 2013, 10:15

Balen met een grote B Anja. Wat gaat de volgende stap dan worden over een week of 4?
Tineke
Anja
Hero Member
Hero Member

28 feb 2013, 17:50

Nog geen idee. Moet eind april pas weer op controle.
Pineut
Newbie
Newbie

26 aug 2013, 21:20

Hallo,
Ik ben een man van 58.
Ben vandaag voor het eerst hier en lees allemaal erkende en bekende verhalen.
Eind februari in Leidschendam geopereerd op niveau l5 s1 . Al een keer eerder in 1986 en een stenose operatie in 2008 (allemaal op hetzelfde niveau)
Ik ben dus nu 6 maanden verder. Ik werk inmiddels 4 x 4 uur. Ik dacht dat ik dat wel weer aankon. Ik zit veel achter de computer en haal regelmatig koffie en thee voor mijn collega's. Afwisselen en blijven bewegen is en was het motto.
In de afgelopen maanden en jaren vaak grenzen gezocht en regelmatig overschreden wat pijn tot gevolg had. Gisteren was mijn eerste echte confrontatie met mezelf. Ik zat even op de grond in de caravan om iets vast te zetten, niet zwaar niet moeilijk. Toen ik op wilde staan lukte dat nietvanwege de pijn in mijn rug en benen. Gelukkig heeft mijn vrouw mij weer op de been geholpen waarna we samen een potje hebben staan huilen. Wat ben ik blij dat ik iemand om me heen heb die me weer op mijn poten kan zetten (letterlijk en figuurlijk). Ik slik sinds enkele weken weer celebrex 100 2 x daags en minimaal 6 molletjes per dag. Ik ga ook regelmatig weer even liggen omdat mijn lichaam dit vraagt. Ik kan al heel veel, maar ook heel veel nog niet. Ben ik blij met wat ik allemaal al kan? JA!! Wil ik nog meer? JA natuurlijk. Ik ben er eindelijk achter dat het pas een half jaar geleden is en dat ik weer eens te veel wil. De rem gaat er weer op want ik wil uiteindelijk weer helemaal op mijn eigen poten staan.

Ik wilde dit verhaal gewoon even delen, misschien heeft iemand er wat aan.
Als laatste het advies om het boek van de tennisser André Agassi eens te lezen en dit aan te raden bij iemand die wat minder begrip heeft voor de ongemakken en pijnen die wij hebben. Na 20 bladzijden te hebben opgeslagen als een "feest" der herkenning, heb ik het boek in een keer uitgelezen met pijn in de rug en tranen in mijn ogen.

Sterkte allemaal en wie wil reageren is hierbij van harte uitgenodigd!,!,
Anja
Hero Member
Hero Member

09 apr 2014, 16:16

Zo en daar ben ik ook weer eens. Ik was vandaag op de pijnpoli daar ging ik tot nog toe heen voor epidurale prikken in mijn stuitje en ook zo nu en dan si blokkade's.
Die worden niet meer vergoed ik kan wel om een overgangs regeling vragen. Maar eerst mijn stuit daar gaan ze nog wel iets mee proberen. De zenuwknoop achter de stuit gaan ze nu iets mee doen. Als ik de behandeling echt gehad heb zal ik het hier wel schrijven.

Morgen ook door de mri voor mijn nek het is dus nog steeds niet geweldig hier.
Ik heb inmiddels wel een jaarcontract op een wsw bedrijf voor 20 uur dus ik werk wel.
Moet zeggen dat het werk ontzettend leuk is maar het toch erg tegen valt.
Heb er toch wel heel veel meer pijn door.
Anja
Hero Member
Hero Member

20 apr 2014, 09:15

De uitslag van de MRI gekregen ik heb slijtage in mijn nek en een hernia nu naar de pijnpoli gestuurd daar voor. Kan er ook nog wel bij.
Anja
Hero Member
Hero Member

09 sep 2014, 12:57

Ben ik weer eens. Heb inmiddels na eerst een proefblokkade ganglion impar een definitieve blokkade gekregen.

Ganglion impar gaat zo: De behandeling
Na een lokale verdoving van de huid, plaatst de anesthesioloog onder
röntgendoorlichting een naald bij de te behandelen zenuwknoop, ter hoogte
van het stuitje. De arts controleert de plaats van de naald met behulp van
contrastmiddel. Als de naald goed staat, behandelt de anesthesioloog de
zenuwknoop met medicatie of met radiofrequente golven.
Bij een ‘RF-behandeling’ wordt de zenuwknoop verhit door radiofrequente
golven. Pijnvermindering treedt op door vermindering van de
geleidingscapaciteit van de zenuwen.
Wordt het ganglion Impar medicamenteus behandeld, dan krijgt u een lokaal
verdovingsmiddel (ropivacaine) en een ontstekingremmer toe gediend.

Het zou ongeveer 2 maanden duren eer ik kon zeggen of het geholpen heeft of niet. Nog 1 maand te gaan nu. Mijn nek heb ik ook een blokkade in gehad op de zelfde dag dan de stuit en dat heeft geen zin gehad.

Ik werk wel nog steeds op een wsw bedrijf alleen s'morgens het is te doen af en toe wel een paar weken ziektewet er tussen.

Gr. van Anja.
Anja
Hero Member
Hero Member

11 okt 2014, 16:55

Het is nog steeds niks met het stuitje van mij. Eind van de maand weer terug naar de pijnpoli ben benieuwd wat nu.
kiwi
Hero Member
Hero Member

11 okt 2014, 20:27

Vervelend voor je. Heb wel eens iemand gehoord
die veel baat had bij osteopathie. Is dat misschien iets
voor je?
Anja
Hero Member
Hero Member

29 okt 2014, 12:56

Net weer terug geweest en ze gaan op nieuw een ganglion impar doen met hoperlijk een beter resultaat.

En mijn nek moet ik mee terug naar de neuroloog hij dacht aan een operatie omdat het met prikken niks wordt.
kiwi
Hero Member
Hero Member

01 nov 2014, 10:15

Duim voor je voor een beter resultaat.
Anja
Hero Member
Hero Member

14 nov 2014, 16:16

Heb gisteren de prik gehad. Hij heeft er zelfs 2 naalden in gezet deed echt wel pijn en nu weer wachten of het beter gaat worden in de aan komende maanden.
Ik heb me wel een beetje voor genomen als het niet geholpen heeft te stoppen met het prikken maar ik hoop natuurlijk dat het gaat helpen.
kiwi
Hero Member
Hero Member

14 nov 2014, 16:18

Hoop ook voor je dat de prikken helpen. Ik ga duimen voor je.
Anja
Hero Member
Hero Member

06 feb 2015, 18:37

Ik was door de pijnpoli dokter weer terug gestuurd naar de neuroloog voor mijn nek dan daar vorige week geweest en ze gaan weer een nieuwe mri maken om te kijken hoe het met die vernauwing is waarschijnlijk moet er ruimte worden gemaakt.
Anja
Hero Member
Hero Member

08 mar 2015, 04:17

Afgelopen vrijdag weer een stuit behandeling gehad zo fijn niet dus. Hoop dat het nu eens heel lang zal helpen ben er echt een beetje klaar mee al dat geprik. Morgen nog een onderzoek voor mijn nek en dan eens zien wanneer ik de uitslag krijg. Het gaat niet zo lekker allemaal met die rug van mij. En dan ook de nek nog.
Plaats reactie