Spondylodese

Botten, rug, spieren etc
kiwi
Hero Member
Hero Member

23 jun 2012, 10:52

Hoi Anja,

Ze kunnen het bij de huisarts op kweek zetten en wordt dan opgestuurd. Daar komt dan uit of een of andere antibiotica gevoelig is voor die bacterie. Als dat zo is zal je een antibiotica krijgen gericht op die bacterie.
Verder is het van belang voldoende te drinken, goed uit te plassen ( zelfs even tussendoor op staan als je denkt uitgeplast te zijn en dan proberen door te plassen). Verder je alleen met water wassen of iets met melkzuur erbij. Sterkte!

Groetjes, Kiwi :wink:
Anja
Hero Member
Hero Member

19 sep 2012, 14:23

Moest weer voor controle op de pijnpoli en de pijnpoli dokter gaat toch nog wel een prik bij mijn stuitje doen en dan maar hopen dat het weer net zo goed werkt als de vorige keer.

Heb het ook over een tens gehad en daar gaan we het na de prik de controle daarna dan nog eens over hebben. Op zich zou het misschien wel wat zijn maar ik heb eigenlijk te veel wat dan gestimuleerd moest worden en meestal is de tens dan niks omdat er maar een kleine plaats gestimuleerd kan.

En bij mij zou mijn onderrug, middenrug, en nek gestimuleerd moeten en dat is een beetje lastig ik moest er nog maar eens even over denken welke plaats ik dan zou willen proberen.Maar eerst dus nog weer een prik en dan zien we wel weer.

We hopen dat het ook weer voor de si gewrichten helpt maar weer afwachten.
kiwi
Hero Member
Hero Member

20 sep 2012, 14:46

Hoi Anja,

Zo blijft een mens bezig. Maar hopelijk gaat het allemaal helpen.

Anja
Hero Member
Hero Member

20 sep 2012, 15:01

Tja eigenlijk zie ik er als een berg tegen op weer een prik maar als het een beetje helpt is het wel weer lekker.
Heb jij al eens een tens geprobeerd Kiwi?
Groetjes van Anja.
Anja
Hero Member
Hero Member

25 sep 2012, 09:51

Wat een opluchting ik had een week of 2 geleden een mailtje via de apotheek gehad dat ik een afspraak over de medicatie moest maken bij mijn huisarts snapte er niks van maar .
Ben net dus braaf bij de huisarts geweest en wat was nu de vraag of de tramadol nog wel genoeg werkte. Ik had me al helemaal druk zitten maken dat ik er mee zou moeten stoppen want tramadol is natuurlijk verslavend. Maar omdat ik het echt maar 2 keer per dag neem zou dat volgens mijn huisarts wel mee vallen met de verslaving dus mag ik het gewoon in blijven nemen. hij ging er nu een aantekening over maken zodat ik gewoon kan blijven halen bij de apotheek. En als ik het idee krijg dat ik meer nodig heb moet ik weer een afspraak maken dan kijken we voor wat anders. Maar dan krijg ik iets van morfine pleisters. Het is niet de bedoeling dat ik een keer of 6 tramadol ga nemen.
Maar hij kon ook zien aan mijn bestellingen dat ik echt maar 2 keer per dag de tramadol neem. De meloxicam kan ik ook gewoon blijven nemen dat kan geen kwaad.
Ik moet alleen ook even naar de gynecoloog omdat ik zo'n last van mijn buik heb even laten kijken of er geen cysten zitten of zo.
Anja
Hero Member
Hero Member

27 sep 2012, 15:08

Had vandaag weer fysio en hij had ook een paar van die tens kastjes die kon je dan lenen om uit te proberen dus heb ik er ook 1 ben wel benieuwd of het gaat helpen.
Ik vind het een beetje een raar gevoel.
omalenny
Full Member
Full Member

27 sep 2012, 15:35

Hoi Anja, ik heb geen Tramadol maar wel Tramacet gebruikt (dat is Tramadol met Paracetemol) en ik kreeg daar ook buikpijn van. Een onbestemd buikpijngevoel onderin de buik.
In de bijsluiten las ik dat dit bij het gebruik van Tramadol hoort, er staat dan abdominale pijn.

Nu ik bijna geen Tramacet meer gebruik heb ik ook geen buikpijn meer

Sterkte verder

gr Lenny
kiwi
Hero Member
Hero Member

27 sep 2012, 16:13

Hoi Anja,

Hoop dat je met de tens meer geluk hebt dan ik had. Ik kreeg meer last.

Anja
Hero Member
Hero Member

27 sep 2012, 16:45

Het is geen constante buikpijn en ik ben ook een tijd met tramadol gestopt geweest en toen had ik het ook dus denk niet dat het aan de tramadol zal liggen maar bedankt hoor want het had gekunt.

Voor als nog vind ik het heel raar voelen de tens maar even af wachten ik kan het niet zo hoog hebben in elk geval want dat ging net per ongeluk en was niet echt lekker.
Ik voel het ook heel erg in mijn benen weet eigenlijk niet of dat goed is.
Groetjes van Anja.
Anja
Hero Member
Hero Member

13 okt 2012, 14:00

De tens is niks geworden jammer maar helaas. En afgelopen donderdag weer een prik gehad in mijn stuitje merk nog geen verschil maar dat kan nog komen.
De fysio vond dat ik nog maar eens om een si blokkade aan beide kanten moest vragen daar heb ik veel last van. En dan echt weer een zenuwblokkade met ijs ik weet niet meer hoe dat heet hoor. Maar ik moet volgend jaar weer op controle en dan zullen we het er wel over hebben. Mijn bekken is wel mede een oorzaak van mijn klachten en als het daar niet goed is gaat het verder naar boven toe ook niet goed natuurlijk.
Wel jammer dat de tens niks geworden is maar ik kreeg en niet minder pijn door dus helpt het niet.
Groetjes van Anja.
hempie
Hero Member
Hero Member

13 okt 2012, 16:15

Hoi Anja,

Ik heb ook een tens gehad om te proberen , ik zette het telkens hoger , allerlei programma's uitgeprobeerd , maar helaas.....

Is je niet verteld voor de injectie bij je stuit , dat je gelijk verschil moet voelen ?? Bij mij wel vorig jaar .
De injectie heeft me toen een maand of 6 geholpen .
Heb nu na de revisie van de spondylodese weer ondraaglijke pijn aan de stuit .

Heb je ooit over neurostimulatie gedacht ?? Of zou je daar niet voor in aanmerking komen denk je ?

Groetjes Herma
Anja
Hero Member
Hero Member

13 okt 2012, 18:24

De arts heeft me altijd verteld dat het wel even kan duren eer de prik werkt en dat is ook altijd zo geweest dus ik denk dat het nog wel zal helpen en anders pech.

Ja ben wel een keer naar het UMCG geweest voor een neurostimulator maar ik kwam er daar niet voor in aanmerking omdat ik te veel pijn plaatsen zou hebben in mijn rug en de rug is niet zo makkelijk mee te stimuleren. Dus ik denk niet dat dat iets zou zijn.
Maar ik heb wel van andere mensen gehoord die in het UMCG ook niet geholpen zijn en ergens anders wel dus ik weet niet.

Groetjes van Anja.
Anja
Hero Member
Hero Member

11 dec 2012, 07:03

Daar ben ik ook nog weer even. Ik ben 23 kilo afgevallen en dar door is mijn korset veel te groot geworden, en heb ik een nieuw aan moeten vragen dus die krijg ik eerdaags en dan maar hopen dat het weer wat beter gaat.
Het gaat steeds minder de laatste tijd ik doe ook wel veel hoor maar dat zou eigenlijk ook moeten kunnen.
Maar ik moet nu toch weer een flinke stap terug en denk ook dat het een blijvende stap is.
Heb het nu al zo vaak geprobeerd om de grens te verleggen maar dan gaat het toch steeds mis. Mijn boven rug gaat dat opzetten wordt dik en dus moet ik nu weer wachten tot dat afzakt. De tens was ook niks geworden best wel jammer.
Ik ga nu 1 keer in de week naar de fysio en die kan ook niet meer doen dan het los maken.
Er zit nu weer van die tape op vind ik altijd wel lekker.
Maar met mijn hele rug en nek is het dus maar niks.
Stuitje begint ook weer de prik heeft wel even gewerkt jammer genoeg zo kort.
Ik begin ook steeds meer last van mijn heup en knie te krijgen en ik hoop wel dat dat niet erger wordt dan nu want die rug is wel genoeg.

Ook goed nieuws,
Ik heb wel gesolliciteerd naar een leuke vrijwilligers baan zeg maar daar moet ik volgende week voor op gesprek en ik hoop dat het wat wordt. Ze weten al van mijn rug af en dat vonden ze niet erg.
Groetjes van Anja.
kiwi
Hero Member
Hero Member

11 dec 2012, 08:04

Hoi Anja,

Alweer zo veel afgevallen? Is er nog wel wat van je over?

Overigens kan je als je veel afvalt een hele tijd extra pijn hebben door hert verwerken van de gifstoffen door je lichaam. Dyus ik ga duimen dat je pijn toch weer minder wordt.

Groetjes Kiwi:wink:
Corlinda
Sr. Member
Sr. Member

12 dec 2012, 06:55

Wat goed zeg dat je zoveel bent afgevallen. tenzij dat niet de bedoeling was natuurlijk. mij lukt het niet. Succes met je gesprek volgende week.
Plaats reactie