Spondylodese L4/L5

Botten, rug, spieren etc
Plaats reactie
Hillegonda
Newbie
Newbie

18 jan 2017, 17:10

Hallo allemaal. Ik ben 23 augustus 2016 geopereerd , aan de l4 en l5, deze hebben ze vast gezet en er tussen een cage geplaatst ik ging met 2 goed voelende voeten in de operatie en ik werdt wakker met een voet, die voelde aan alsof hij heel groot en sponsig was. Nu bijna 5 maanden later, nog steeds problemen bij het zitten, ik krijg pijn rondom mijn stuit en uitstralingen naar de heupen, mijn spons voet en scheen zijn nog steeds niet goed, veel zenuw scheuten en trillende spieren. En mijn voet voelt verdoofd en koud aan.dus tot op de dag vandaag, nooit echt lekker in vel. Ik ben 1x op controle geweest 6 weken na de operatie en hoefde niet terug te komen. Ze hebben alleen een rontgen gemaakt. Ik kon pilletjes krijgen voor de pijn in mijn voet, die weer duizelingen als bijwerking had. Nou door mijn voet onstabiel bij het lopen, dus wilde ik die pillen niet, in verband met het risico op vallen. Maar ze hebben nooit naar mijn voet om gekeken, terwijl deze voet goed was, voor de operatie. Ik vind dit allemaal heel raar. Ik ben benieuwd wat jullie mening is hier over. Ook omdat ik nog steeds niet echt lekker kan zitten. Vind het allemaal erg raar, ik had gehoopt dat ik na de operatie weer normaal zou kunnen functioneren, nou niet dus.
kiwi
Hero Member
Hero Member

18 jan 2017, 17:19

Mag ik vragen waar je geopereerd ben?

En waarom een spondylodese?

Maar het blijft vervelend dat je opeens die klachten hebt. Klopt niet.
Hebben ze goed naar de schroeven gekeken? Ik zou denk ik gewoon weer een afspraak maken.
Alle vragen op papier en kijken wat ze dan zeggen.
En zich niet gemakkelijk eraf laten maken met een pilletje.
Hillegonda
Newbie
Newbie

18 jan 2017, 17:26

Ik ben geopereerd in het Isala ziekenhuis zwolle door een neurochirurg. Ja bij een rugwervel verglijding noemen ze het een spondolodese. .
kiwi
Hero Member
Hero Member

19 jan 2017, 17:32

Maar het is zeker niet altijd nodig om de ruggenwervels dan met elkaar te fixeren.
( Heb ik begrepen van mijn eigen neurochirurg). Zeker als ik lees dat je voor die tijd geen last
van je voet had is dit misschien wel helemaal sneu.

Ga zeker hard voor je duimen dat het nog goed komt.
Misschien zeker ook laten kijken of je misschien veel littekenweefsel ontwikkeld.
Want daar krijg je heel veel klachten van en is niet veel aan te doen.

Sterkte!
MHT
Hero Member
Hero Member

19 jan 2017, 17:58

Dat is heel erg balen..... toch vind ik het vreemd dat ze je niet meer ter controle laten komen! Meestal is dat na 3 maanden , half jaar en jaar nog eens. Bespreek het eens met je huisarts voor een eventuele second opinion. In ieder geval niet zo laten lijkt me.....
Heb je ook fysio? Die zou ook mee kunnen denken.
Zelf heb ik een te lange schroef gehad waardoor ik na 20 min. moest stoppen omdat ik een dronken tor leek. Ze hebben dat vervangen, 3 tenen voelen """dood" aan. Maar ik kan lopen.....jij dus niet. Heel veel sterkte!
Plaats reactie