Kuitkramp na hernia

Botten, rug, spieren etc
kiwi
Hero Member
Hero Member

23 mar 2017, 21:03

Vandaag nog overleg met de neuroloog gehad.
Gabapentine of Lyrica zou er voor moeten helpen. Kan ik helaas niet tegen.
Evt zou Carbamazepine nog kunnen. Heb dit voorlopig nog afgeslagen.
Wel zou evt. nog een middel tegen onrustige benen worden gegeven.
Maar ben ik niet op in gegaan. Dus weet niet welk middel dit zou zijn.
rowie
Hero Member
Hero Member

24 mar 2017, 12:38

Ik heb een hele poos(soms nog) spasmes/krampen en onrustige benen gehad, waarschijnlijk ook door zenuwbeschadiging. Qua medicatie voor onrustige benen wordt vaak een medicijn voorgeschreven wat ook voor Alzheimer wordt gebruikt. Of je dat nou moet willen...
Ik ga nu naar een osteopaat die hierbij ook helpt om de doorbloeding beter op gang te brengen. Het is al een stuk beter geworden.
kiwi
Hero Member
Hero Member

25 mar 2017, 19:56

Dat middel ga ik zeker niet slikken.

Nee, ik hou het bij rekken en strekken.
kiwi
Hero Member
Hero Member

02 apr 2017, 07:09

Als Kinesio tape op de goede manier wordt opgeplakt helpt het bij. :laugh::wink:
Koen
Newbie
Newbie

14 jan 2020, 11:29

Neurochirurg nam in 2014 een hernia weg tussen mijn onderste twee rugwervels. Naast het verlies van de reflex in mijn achillespees, had ik enorme last van kuit- en dijbeenkrampen. De vitamine B12, de magnesiumtabletten passeerden ook bij mij de revue, zonder veel soelaas.
Bij mij ligt het probleem vooral bij de voeding: Ik ben volledig gestopt met het drinken van koffie en let op mijn suikergebruik. Wanneer ik vroeger na een dagje werken in de tuin of na een grote fietstocht, 's avonds op mijn gemak in de zetel nog even bekwam, dan dronk ik meestal een kopje koffie met een amaretto en meestal nog een gesuikerde koek. Wanneer ik dit nu zou doen, dan veer ik gegarandeerd midden in de nacht uit mijn bed van de krampen.
Ik heb momenteel enkel nog last van krampen wanneer ik een zeer grote inspanning gedaan heb (te lang ononderbroken door gefietst in plaats van om het uur een korte pauze en na een 50 tal km een langere pauze in te lassen met wat 'andere' beweging ondertussen) of te lang in een bepaalde houding blijf zitten (bijvoorbeeld op een kniekussen in de tuin om te wieden). Regelmatig van houding/activiteit veranderen voorkomt de krampen.
Plaats reactie