Kuitkramp na hernia

Botten, rug, spieren etc
Maria1981
Newbie
Newbie

30 aug 2016, 22:32

Hallo,

Mijn naam is Maria geboren in 1981. Na de geboorte van mijn oudste kind in 2011 is het me in mijn rug geschoten. Deze aanhoudende pijnen met pieken en dalen bereikte het absolute dieptepunt op 1 april 2015 toen ik 's morgens mijn bed niet meer uit kon. Diagnose dubbele hernia, wat na 2 weken door een mri bevestigd werd. L4-L5 en L5-S1. Besloten tot niet opereren omdat de pijn na 10 weken weg begon te trekken.
Een niveau boven en een niveau onder de hernia was slijtage te zien van de tussenwervelschijven.

Nu bijna 1,5 jaar verder is de rugpijn nog steeds niet weg, maar daar is mee te leven. Het enige waar ik 's nachts nog steeds van wakker lig is kuitkramp. Altijd weer die ellendige rechterkuit. Dat is sinds de hernia gekomen en gaat ook niet meer weg. Zojuist knielde ik bij het bed van de kinderen om ze een goede nacht kus te geven. En daar was hij weer.
Vaak sta ik in het holst van de nacht naast mijn bed om te rekken en strekken om de kramp eruit te krijgen. Maar ook vaak in rust tijdens tv kijken bijvoorbeeld komt het ineens opzetten.

Heeft iemand daar de gouden tip voor?

Bedankt alvast!
herian10
Newbie
Newbie

31 aug 2016, 14:18

ik heb nu nog steeds na diverse behandelingen wat mij altijd goed helpt is goed strekken, een keer of 3 per dag vooral smorgens en s'avonds voor het slapen mijn therapeut gaf aan dat zenuw in je rug triggert je kuit spier en met therapeut over leggen masseren helpt
Desie
Administrator
Administrator

31 aug 2016, 21:55

Ik lees mee .....
Na mijn operatie heb ik dit ook aan mijn rechterbeen overgehouden.
De kramp komt bij mij aan de buitenkant van mijn scheenbeen opzetten en doet zo'n zeer.

Iemand vertelde dat ik dan te weinig heb gedronken maar weet dat dit niet komt door te weinig drinken maar waarschijnlijk door de werking van de zenuwen die bij mij niets meer deden na de operatie omdat deze zo lang knel hebben gezeten en dus beschadigd zijn.

Dus net als Maria wacht ik ook op de gouden tip.
Ingeborg
Hero Member
Hero Member

01 sep 2016, 11:59

Ha meiden,

Ook ik blijf hier last van houden na diverse rug operatie's. Ik merk het wel als ik teveel heb gedaan dat betekent dan meer last en heel vaak langs mijn bed staan midden in de nacht. Dus ook ik wacht nog op de gouden tip!!!

Groetjes Ingeborg bloem1
strompelke
Full Member
Full Member

01 sep 2016, 12:19

Hier ook pijnlijke kuit...moet van osteopaat-kinesist om het uur oefeningen doen om kuit te stretchen,wandelen,op de hometrainer fietsen...moet zeggen...ben nu al enkele weken bezig en heb resultaat...Strompelke begint ietskes normaler te stappen...kon s'morgens amper op gang komen door de pijn in mijn kuit...succes
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!
Desie
Administrator
Administrator

01 sep 2016, 19:48

Zoals je kan lezen Maria1981 zijn er helaas mede lotgenoten die ook deze kramp ervaren in de kuit na operatie rug.

Weet dat je niet alleen staat hierin en hoop na al die jaren op een gouden tip.

Desie beheer
Maria1981
Newbie
Newbie

02 sep 2016, 09:36

Dank jullie wel voor alle handige en lieve reacties. Ik kwam vandaag bij het zwemmen de fysiotherapeut tegen en die had bog een goede stretch oefening. Met je tenen op de traptrede gaan staan, je hak laten zakken en vanuit de kuit weer je been strekken. Kan ook op een krukje in de keuken of iets dergelijks. En je mag je vasthouden.

Ik ga dat vanaf nu een week lang 3 x per dag doen in series van 10. Ik zal jullie laten weten wat het doet!

Grtjs
Desie
Administrator
Administrator

02 sep 2016, 15:06

Dit is meestal een oefening voor als je hielspoor hebt.
Hoop dat het voor jou iets doet bij mij werd de kramp er alleen maar erger van.
kiwi
Hero Member
Hero Member

02 sep 2016, 16:44

Hier ook nog steeds kuitkramp. Kan niet op mijn tenen staan.
Dus deze oefening is niets voor mij. Doe 's nachts en overdag mijn tenen omhoog met mijn hand.
edelweiss
Newbie
Newbie

29 okt 2016, 14:48

die kuitkramp ( en bovenbeenkramp ) was bij mij de aanleiding om met spoed per ambulance afgevoerd te worden.
Dat was geen normale kramp meer, begon zelf te hyperventileren van de pijn, nu na een blokkade is het gelukkig niet meer zo hevig,maar nog wel constant op de achtergrond aanwezig ( en de rest erbij nog allemaal ;-) )
MoniqueV
Newbie
Newbie

26 nov 2016, 08:26

Voor kramp gebruik ik nu magnesium tabletten en ik moet zeggen dat ze mij goed helpen tegen kramp.
jcb
Newbie
Newbie

27 feb 2017, 14:49

Hallo allemaal

Ook bij mij zijn de kuitkrampen (beide benen) erger geworden na hernia operatie l5s1. Van voor mijn hernia misschien 1 of 2 keer per jaar naar dagelijks meerdere malen na operatie hernia.
Met name mijn linker been heeft regelmatig de behoefte om in de kramp te schieten het liefst midden in de nacht . :)
Ik slik al geruime tijd lyrica 2 x75 mg pdag. En meen mij te herinneren dat ik die combinatie lyrica en kramp vaker heb gehoord.
Op dit moment heb ik vrijwel continu kramp maar daarnaast heb ik vorige week een zweepslag opgelopen in mijn linker kuit.
Slik ook al een tijdje magnesium en zorg dat mijn vochtbalans op peil blijft maar tot op heden geen verbetering.

Ik sluit me graag aan bij de gouden tip groep

Groet J
kiwi
Hero Member
Hero Member

27 feb 2017, 16:27

Hier buiten de kuitkramp ook veel kramp in de bovenbeen, mn de binnen kant en buitenkant en ook kramp
van de iliopsoas spier.
Desie
Administrator
Administrator

28 feb 2017, 13:20

Is alweer een tijdje geleden maar nu erg benieuwd hoe het nu gaat met je Maria1981.
edelweiss
Newbie
Newbie

17 mar 2017, 10:32

magnesium kan niet helpen,kramp komt doordat de zenuw een verkeerd signaal afgeeft, en magnesium is voor de spieren niet voor de zenuwen.
Als het wel zou helpen, komen de krampen niet vanuit de zenuwen en heeft dus niks te maken met hernia
Heb zelf alles al geprobeerd, maar als de zenuw onherstelbaar beschadigd is......houd het gewoon op....helaas.
Plaats reactie