Ik hoop hier een lotgenootje te vinden ....

Botten, rug, spieren etc
strompelke
Full Member
Full Member

30 sep 2016, 16:26

Ben al thuis!!!! Hoe snel gaat dat de dag van vandaag zeg!!!!Zonder baxter is de pijn wel heviger,maar ik kan het wel aan...
af en toe wel heftig,maar heb de indruk dat mijn stappen precies vlotter zal gaan...kan nog niet echt iets zeggen,want het heeft 3 maanden gemankt en is erg verzwakt...en dat stemt me positief:biggrin:
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!
strompelke
Full Member
Full Member

30 sep 2016, 22:03

Amaaaaaaaaaaaaaai,de pijn is komen opzetten...ben wat voorbarig geweest...denk dat de verdoving van de operatie me gisterenavond zo goed liet voelen..Maar nu is anders...doe er al 15 min over om dafalgan met een rietje op te drinken,maar we blijven positief denken :rofl:
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!
strompelke
Full Member
Full Member

01 okt 2016, 21:19

Vandaag viel redelijk goed mee…met nog regelmatig een paar “zetel”momenten,heb ik toch al een 1e keer voor warm eten gezorgd…Ik vind dat ik steviger op mijn benen sta,maar kan spijtig genoeg nog steeds niet op mijn linkertenen staan…dat valt tegen en stelt me uiteraard teleur…Ook zit ik hier op de stoel te typen en trekt mijn linkerbeen opnieuw en wordt mijn voet als het ware met warm water overgoten…Ik vind het verschrikkelijk om het ventje te melden…ik vind het zo jammer om hem teleur te moeten stellen…Ik had gehoopt van mijn resem kwaaltjes verlost te zijn,maar vrees dat er diep van binnen in die rug van mij nog iets anders aan de hand is..Ach,voorlopig ga ik het proberen van me af te zetten,ik moet toch eerst herstellen aan mijn nek,eerder kan ik niks ondernemen…Ik dacht echt het geluk te hebben dat met deze operatie alles ineens zou opgelost zijn…maar het is blijkbaar te mooi om waar te zijn…Toch ga ik de moed niet verliezen en positief ingesteld blijven…Je weet maar nooit dat nu door de zwelling links of rechts nog iets onder spanning staat en dit ooit wel goed komt…Voor de zoveelste keer op rij…hoop doet leven… !!!! En ik hou me vast aan ieder sprankeltje HOOP!!!!vkrol
strompelke
Full Member
Full Member

02 okt 2016, 16:20

Het bezoek begint te komen..."met cadeautjes"....fijn,fijn,fijn,klinkt cliché "hoeft niet"....maar is zoooooooooo prettig!!! Hoop dat Rowie ook al een beetje aan de beterhand is...kom elke dag kijken of ik iets verneem over haar...en..Pisang..alles goed met jou?:tongue:
MHT
Hero Member
Hero Member

03 okt 2016, 11:18

Het heeft, helaas, echt tijd nodig om te herstellen. Kun je iemand vragen stellen? Ik kon een verpleegkundige 1 jaar lang bellen en/of mailen als ik vragen had. Dat was zo fijn.
Bezoek geeft afleiding, cadeautjes zijn altijd leuk:wink:. Zorg wel dat je voldoende rust neemt!
Sterkte en beterschap
rowie
Hero Member
Hero Member

03 okt 2016, 14:02

Fijn te lezen dat het jou al zo goed gaat Strompelke! Toch nog maar erg kort geleden. Het herstel zal zo nu en dan op en af blijven gaan, maar als ik dit zo lees.. Top! Hoop dat het zo doorzet!
Geniet van het bezoek en de cadeautjes.

Ik ben nog in het ziekenhuis. Heb een update geplaatst.
strompelke
Full Member
Full Member

06 okt 2016, 18:16

Mindere dag vandaag…somberder dan vorige dagen in mijn hoofd…Ik kan stappen,maar niet goed genoeg naar mijn goesting…En,….die irritante prikkel in mijn nek is daar terug! Verdorie toch….waarom is die niet samen met de hernia verdwenen…komt dit door die 2e kleinere hernia die daar nog zit? Waarom heeft de dokter hem dan ineens niet mee verwijderd…En dan mijn wandelgang? Ik heb muizenissen in mijn hoofd…ik pieker…ik stel vast en denk verder…Ik heb mijn botscan van mijn rug erbij gehaald,want de NMR daar wordt ik toch niks wijzer van…die was voor de 2e keer op rij mislukt door de weerkaatsing van de bouten….Op het protocol staan 2 dingen te lezen…een vernauwing…bla bla bla…spinaal kanaal en een uittredende wortel op L3….Heb uittredende wortel gegoogeld…het betekent een hernia…Zou ik beter stappen….of beter gezegd terug volledig normaal kunnen stappen indien die hernia geen druk meer geven zou…Zou ik die hernia alsnog moeten laten verwijderen?Ik zit nog met zoveel vragen…Hopelijk krijg ik maandag de kans om ze aan de dokter te stellen…Ik durf er ventje haast niet mee lastig vallen,want die heeft net een beetje gas kunnen terugnemen na een 3 maand durende stressperiode….dus ik durf niet opnieuw te komen aanzetten met alles wat ik WEL nog voel….vktriest
rowie
Hero Member
Hero Member

06 okt 2016, 19:15

Het is mij al vaker opgevallen dat jij volgens mij 2 dingen door elkaar haalt. Vergeef mij als het niet zo is. Jij bent nu geopereerd aan jouw nek. Dat heeft niks te maken met beter kunnen lopen. Dat was voor de uitval in je arm. Die tintelingen terug in je arm zijn normaal. Ik heb nog behoorlijk zenuwpijn, er is pas geopereerd in dat gebied en ook wondvocht kan weer extra druk geven op de zenuw. Of iets bij iets teveel doen, raakt de zenuw alweer overprikkelt. Het is nog vers allemaal, geef het tijd.

Jij hebt ooit geschreven dat je twee operaties moest. De operatie aan jouw rug zal jou pas beter laten of met minder pijn laten lopen. Niet deze aan jouw nek. Stel je vragen aan de dokter. Sterkte!
strompelke
Full Member
Full Member

06 okt 2016, 20:36

Ik weet dat het zeer raar is bij mij...dokter heeft het ook zo vermeld ,ik heb een a-typisch klachtenpatroon...en het is inderdaad wel zo dat de hernia in mijn nek mijn benen beïnvloede hoor,want hij drukte frontaal in op het ruggenmerg en daardoor was er een druk op zowel mijn armen als mijn benen,en het zal ook inderdaad zo geweest zijn,want nu kan ik wel degelijk stappen zonder krukken,iets wat ik ervoor niet kon..Ik zal me maar schamen zeker,dat ik weer veel te veel ineens wil....ik moet zoals je zegt geduld hebben,ben immers nog maar 1 week geopereerd,maar dat is de aard van het beestje,sorry....:wub:

Ben jij al thuis Rowie,en hoe gaat het met je?
rowie
Hero Member
Hero Member

11 okt 2016, 09:23

Exuses, ik wist niet dat een hernia in de nek ook in relatie kunnen staan met je benen.

Hoop dat de dokter je vragen heeft kunnen beantwoorden! Sterkte.
strompelke
Full Member
Full Member

11 okt 2016, 21:05

Maar dat geeft niet dametje!!!!! Er zijn heel weinig mensen die een nekhernia hebben die de benen beïnvloed (en ik was de gelukkige)....Het ruggenmerg is iets zeer merkwaardig en als daar druk op komt kan er veel misgaan....

Gisteren op controle geweest,en draadjes laten verwijderen....vrijdag eindelijk mijn haar eens wassen voor een eerste "feestje"....Jaja...ik ben al op de rits! Het gaat goed met me....ik mank wel,maar ik ben zo gelukkig van die krukken vanaf te zijn...Het is zelfs heel raar om "gewoon" de auto uit te stappen en te kunnen wandelen...het is een ongelooflijk gevoel....de overige klachten worden besproken binnen 4 weken....ik zit immers nog met die losse bout en die hernia in mijn rug...maar ik laat zeker niks meer doen voor de feestdagen hoor! Geen denken aan,trouwens ik denk alweer dat ik "bere"sterk ben,maar moet mezelf intomen,want de nekrevalidatie is min 6 weken tot max 3 maanden,dus "dimmen"....:biggrin:
strompelke
Full Member
Full Member

12 okt 2016, 13:30

Vandaag mezelf voorgenomen om het wat kalmer aan te doen...ik ben niet goed bezig...ik moet meer rusten...denk dat ik te veel energiepillen sliklach3....Gisteren stomme stoot uitgehaald,maar misschien eens goed geweest om me "wakker" te schudden!!! Heb oud chihuahuatje van bijna 17 jaar dat strompelt,potdoof is en binnen en buiten gezet moet worden voor een "pipietje"te doen...Het ging niet rap genoeg naar mijn goesting,dus besloot ik hem te tillen...Was ik zo stom om die te heffen vanuit zitstand,terwijl hij op de grond lag,gevolg...alle druk op mijn nek..dat heb ik meteen gevoeld..stom,stom,stom....goeie les uit getrokken..."dimmen dus"...:confused:
strompelke
Full Member
Full Member

18 okt 2016, 19:59

Ik moet "meer" onder de mensen komen...deze 4 maanden "thuis" zitten doet mijn "zelfvertrouwen" geen goedvkeek...Ik voel dat ik weer de neiging heb om "mensenschuw" te worden,en ik zweet dan omdat ik angstig ben...vkerrZaterdag 1e feestje achter de rug....erg onzeker ,want ik mank...dus ik wacht tot de nood echt op zijn hoogst is om door de menigte naar de toiletten te geraken...Ik zie "ze" staren...en nee...ik beeld het me NIET in..ventje en dochter merken het ook op!Vandaag voor de 1e keer mee met dochter naar koopcentrum...kom "vrienden" tegen...ze zien me...vragen hoe het is..."de man maakt een hinkende beweging"...daar gaat mijn zelfvertrouwen en mijn moed..."vriend noemt zich dat"!!!!Domme mens....."mensDOM"!!!!
MHT
Hero Member
Hero Member

18 okt 2016, 22:11

Laat je niets afpakken! Je bent aan het herstellen! Het is zeker goed om ook onder de mensen te komen, maar je hebt ook rust nodig voor herstel. Daar een balans tussen te vinden is niet gemakkelijk. Misschien een gesprek met je huisarts vragen? Om je verhaal kwijt te kunnen?
strompelke
Full Member
Full Member

19 okt 2016, 11:49

Dankjewel MHT....maar,weet je....ik hou al vanaf dag 1 een dagboek bij en daar schrijf ik alle emoties van me af....als ik blij en gelukkig ben,maar ik vloek,raas en foeter er net zoveel in....er is maar één persoon die dagelijks mijn "gevoelens" leest en dat is mijn ventje...Toen ik hem over het voorvalletje vertelde zei hij de man in kwestie er over aan te pakken van zodra hij hem ziet...en mijn ventje kennende...reken maar dat hij het doet:smile:Ik hoop dat het met jou ook wat gaat? Tot later:rofl:
Plaats reactie