Ik hoop hier een lotgenootje te vinden ....

Botten, rug, spieren etc
Pisang
Newbie
Newbie

23 jul 2016, 16:59

Ik herken je gevoel maar al te goed, maar probeer er toch maar het beste van te maken! En schrijf je frustraties maar van je af hoor!
Pisang
Newbie
Newbie

26 jul 2016, 00:11

Hai Strompelke, hoe gaat het vandaag? Zenuwachtig voor morgen? Ik zal een kaarsje voor je branden morgen! Ik ben vandaag bij de kliniek geweest en mijn update kun je vinden onder mijn eigen topic.

Ik hoop zo dat ze je kunnen helpen meid!

Liefs van Pisang en mini Pisang (we zitten voor twee nachten in een hotel en ik mis mijn kleine meid vreselijk...)
strompelke
Full Member
Full Member

26 jul 2016, 11:21

Ja inderdaad,ben wel een beetje zenuwachtig! Hoop enerzijds zo erg dat er op de NMR te zien is wat de uitval van mijn linkerbeen veroorzaakt! Mijn handen t'ja das ook niet fijn,maar dat valt zo niet op,dat strompelen daar kan je niet naast kijken!We trokken er gisteren eens op uit...ik zal eens een klein stukje van mijn dagboekfragmentje plakken..."strompelke op weg naar..."

Er ligt nog een uitgestelde reservatie op ons te wachten bij de apotheker in het koopcentrum dus met zijn allen daarheen!Omdat wandelen een must is,doen we aan “window-shopping”. Maar mijn krukje trekt me naar de “zomerkleedjes”….Het zou me zo gelukkig maken nog eens iets nieuws te kunnen aantrekken…Het is immers de 2e keer op rij dat ik de solden mis door ziekte…Uiteindelijk zal ik met 2 kleedjes de winkel verlaten….zo blij als een kind met een nieuw speelgoedje…Even later nuttigen we een drankje ,het is immers tijd om even te rusten .Kiezen we daar nu uit het hele shoppingcenter net die taverne met de toiletten NIET op het gelijkvloers!Ik moet de hoogte in ….superlange “draaitrap”…voetje per voetje…er lijkt geen einde aan te komen! Ventje is zo charmant om mee te gaan,we zijn een attractie voor de mensen op de benedenverdieping…strompel en co de trap op! En even later idem dito maar in de andere richting.

Dat weten we dan ook weer he! Vanaf nu eerst even informeren waar de toiletten zich bevinden lach3lach3lach3
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!
Pisang
Newbie
Newbie

26 jul 2016, 20:36

En Strompelke, weet je al meer? Ben erg benieuwd en hoop dat je goed nieuws en meer duidelijkheid hebt!

Liefs!
strompelke
Full Member
Full Member

28 jul 2016, 13:33

Hier ben ik terug...
We waren na de neuroloog doorgereden naar zee,en ik dacht er nog aan dat ik jullie niet op de hoogte kon brengen wegens gebrek aan internet!Ben dus dinsdag naar de neuroloog geweest,en volgende week donderdag moet ik naar de neurochirurg.
Op de NMR was een kleine en een zeer forse nekhernia te zien,die forse is de boosdoener,die drukt centraal op mijn ruggenmerg en dat veroorzaakt mijn uitval van mijn linkerbeen.Ook mijn rechterbeen is aan het verzwakken....
De rit naar zee was toch redelijk pijnlijk,ik zat voortdurend in andere houdingen om vol te houden.De wandeling naar de dijk was suuuuuuuuuuuuper traag en vermoeiend,maar ik was keiblij onder de mensen te zijn.
Mijn man kampt ook met rugpijn...Door de stress van mij,is zijn hernia terug komen opspelen...We nemen de dag zoals hij komt,maar kunnen onmogelijk plannen maken...
Ik moet nu 10x naar de kinesist,om te zien of die wat verlichting kan brengen,maar bereid me voor op het ergste...ik vrees dat ik niet onder een operatie uit kom,en dan wordt het net als in mijn rug vastzetten.Bedankt voor je bezorgdheid en tot later x
Faith makes all things possible,love makes all things easy,hope makes all things work!
rowie
Hero Member
Hero Member

29 jul 2016, 11:32

Ook jij bent er voorlopig nog niet zo te lezen!
Je hebt nu uitslag en weet waar je aan toe bent. Ook heerlijk dat jullie na de uitslag even naar de zee zijn gegaan. Eindelijk de deur even uit kunnen, zo belangrijk. En tja, dat je man ook weer klachten krijgt, voor hun is het ook niet gemakkelijk.

Wat ik mij afvraag, als je in de nek een beknelling hebt, komt daardoor de uitval in je benen dan ook? Dan zou je toch verwachten dat er onderin de rug weer wat bekneld moet zitten?

Succes bij de chirurg dinsdag!
Pisang
Newbie
Newbie

29 jul 2016, 16:39

Ook van mij heel veel sterkte Strompelke! Hoop dat je het weekend een beetje pijnvrij doorkomt! Fijn dat je even naar zee bent geweest ondanks de pijn, ik kan daar ook zo van genieten. Ik hoop echt dat je geholpen kan worden! Ga ook voor jou duimen!

Liefs
MHT
Hero Member
Hero Member

29 jul 2016, 19:12

Goed dat jullie even doorgereden zijn om aan zee wat te ontspannen. Zeker als jullie allebei met de gezondheid tobben. Dat gaat dan toch ook weer niet zoals andere mensen dat doen. Maar toch kun je op die manier positieve energie opdoen om weer verder te gaan. Ben benieuwd naar volgende stappen!
strompelke
Full Member
Full Member

31 jul 2016, 21:46

Dag vrienden,ben hier opnieuw ....ben 1e keer naar kinesist geweest,morgen volgt de 2e behandeling..Heb deze man toegewezen door neuroloog omdat die erg goed in zijn vak moet zijn...Ik ga even mijn dagboekfragmentje plakken zodat jullie kunnen volgen...

De kinesist heeft 1 uur aan me gewerkt…me in een knoop gelegd,mijn benen van de tafel getild,mijn nek gekraakt…en noem maar op! Ik onderging het allemaal en het resultaat was zichtbaar duidelijk! Of het blijvend zal zijn is een andere vraag,maar hoop doet leven!Aan de hand van de bewegingen nam hij me ook meteen serieus toen ik hem vertelde dat ik reeds ettelijke jaren last heb van schaambotpijn! Hij zei op te merken dat ik een uitgesproken abnormale torso met mijn bekken doe…Bij het vooroverbuigen moet het bekken immers gelijktijdig buigen,bij mij is er maar 1 kant die normaal doet,de andere torst…Omdat aan het bekken zoveel spieren zijn gehecht kan het niet anders zijn dan dat ik klachten moet ontwikkelen…Hij heeft gebeld met de neuroloog om te horen wat de bedoeling was van de behandeling…hij neemt zijn taak dus wel degelijk serieus…Enerzijds kreeg ik te horen dat de neuroloog geen 100% zeker is dat mijn been door een nekoperatie opnieuw normaal wordt,er bestaat twijfel dat de hernia in mijn rug de boosdoener zou kunnen zijn…Dus dilemma…wat moet ik laten doen?Zelf denk ik dat het nodig zal zijn een NMR van de rug te laten nemen,(heb nu alleen maar een botscan),zodat de dokter eerst kan ontdekken wat er misschien mis gaat in mijn rug….Ik weet het ook niet goed meer...mijn rug zit al vast,moet ik nu eerst die nieuwe hernia daar laten aanpakken of in mijn nek....Jeetje mijn sneetje,ik zit in de patatten en het ziet er niet erg goed uit!.....
Pisang
Newbie
Newbie

05 aug 2016, 01:58

Hoe was het bij de neurochirurg Strompelke? Iets wijzer geworden? We zijn erg benieuwd!
strompelke
Full Member
Full Member

12 aug 2016, 12:40

Hier ben ik terug,laatste week verlof van ventje en dochter is ten einde.Ik zal veel moeten bijlezen nu!De neurochirurg is uitgesteld tot 25 augustus,op aanraden van de neuroloog moest ik eerst 10 beurten kinesist doen.Uiteindelijk zijn het 10 beurten osteopathie geworden in combinatie met kinesistoefeningen.Ik ben ongelooflijk gemotiveerd om mijn oefeningen elk uur van de dag te herhalen zoals de kinesist me aanraad.Ik voel dat de kracht in mijn linkerbeen verbetert en dat stimuleert enorm om er voor te gaan.Ik heb vooral pijn bij zitten en in de auto,dan komt die geknelde zenuw me altijd parten spelen.Maar....ik begin ook al goeie momenten te hebben....Ik heb mijn medicatie gehalveerd en het is te doen.Ik moet immers weten hoe ik me voel wanneer ik bij de neurochirurg op consultatie ga.Ik begin er in te geloven dat de kinesist me misschien wel eens zou kunnen helpen.Het zou een hele verademing zjn mocht hij de knelling vrij krijgen.Mijn nekwervels heeft hij ook al goed gekregen,dus ik ga me zeker nog niet laten opereren,ik wacht nog af,opereren kan altijd he! Zolang het houdbaar is en niet verslechtert hoop ik elke dag op vooruitgang.Hopeljk is het met jullie ook aan de beterhand,ik ga meteen bijlezen,zodat ik mee ben ...Ik wens jullie ook het allerbeste en vooruitgang...
Pisang
Newbie
Newbie

14 aug 2016, 05:08

Wat fijn om te lezen en dat je zoveel baat hebt bij je behandelingen! Hoop dat deze stijgende lijn blijft doorgaan voor je! Fijn weekend toegewenst en tot snel! Liefs
strompelke
Full Member
Full Member

15 aug 2016, 21:58

Ben ook aan het afbouwen van de medicatie gestart ...het is soms tanden bijten...stilzitten op stoel en autorijden...het is soms pijnlijk!Ik moet echter weten hoe ik me voel zonder medicatie als ik naar de neurochirurg ga....anders heb ik een vertekend beeld! Maar we verliezen de moed niet en gaan ervoor!
rowie
Hero Member
Hero Member

17 aug 2016, 10:57

Fijn dat je toch zoveel vooruitgang merkt door de fysio behandelingen. Hoop dat de stijgende lijn voor je doorzet! Hoop op goede berichten voor je bij de neurochirurg. Idd, als je opereren uit zou kunnen stellen, of helemaal niet, zou super zijn!
strompelke
Full Member
Full Member

20 aug 2016, 23:11

Heb eergisteren opmerking gekregen van huisarts waar ik toch even wakker van lig! De praktijk bestaat uit 3 artsen en omdat mijn eigen dokter niet beschikbaar was,liet ik me opvolgen door zijn collega.Moest eergisteren op consultatie met dochter en huisarts schrikt zich een hoedje als hij me ziet binnenkomen met mijn krukken...Even bijgepraat en snel door mijn dossier gegaan en onderzoeken overlopend zegt hij tegen me mijn dossier eens grondiger te bekijken later op de avond...want...en nu komt het ..."ik vertoon veel symptomen die hem aan ms doen denken" tot 2x toe zegt hij te vermoeden dat ik wel eens ms zou kunnen hebben...Dat was er boenk op voor mij....ik die zo snel aan het piekeren ga! Ik kan het momenteel niet loslaten...Ik controleer nu voortdurend mijn lichaamsbewegingen...Maandag bel ik mijn huisarts op...ik wil meer uitleg...Dees moet uitgeklaard worden...Ik kan de stress van "misschien dit te mankeren" missen als kiespijn! Wat heeft die me een weekend bezorgt zeg...
Plaats reactie