Mijn ervaring met artsen en hernia S1/L5

Botten, rug, spieren etc
markv70
Full Member
Full Member

24 feb 2014, 00:15

Heb alles van je gelezen en vind het rot dat je het allemaal moet meemaken. Ikzelf heb soortgelijks mee gemaakt (meerdere malen geopereerd) een second opinion moet de verzekeraar altijd vergoeden en accoord voor geven.
Pijn bestrijding werkt meestal wel aardig maar ik had na 1 dag de klachten weer terug en zit nu vol met medicatie.
Ik hoop voor je dat het beter gaat de komende tijd want weet als geen ander dat dit heel erg .... Is

Sterkte gewenst and keep your head up

Gr Mark
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

04 mar 2014, 16:38

Dank je Markv70

Ja soms gaat het wat moeilijker dan de andere keer.
Probeer natuurlijk ook wel iets positiefs te doen, maar het duurt mij gewoon allemaal te lang.
Nu wachten op een oproep voor de operatie, maar ik ben ook bang.
En na het lezen van jou ervaringen, poeh.
Ik dacht dat ik een hoge dosering had, maar die van jou is echt niet normaal, zo veel.

Momenteel gebruik ik.

2 keer per dag oxycodon van 20 mg
tot 4 keer per dag 100 ml oxynorm
8 paracetamols
Zakje
Diazepam
en een anti depressiva.

De dosis is eigenlijk nog wat laag qua mijn pijn, maar ik wil ook nog een beetje "wakker" blijven.
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

15 mar 2014, 14:07

Goedemiddag,

De operatie is in zicht, nog 2 weken...ik ben heel erg zenuwachtig, maar kijk er ook wel naar uit. In de hoop dat het zal verbeteren.
De operatie (mogelijk laminectomie) heb het opgezocht, best wel pittig om te zien.
siobhan
Full Member
Full Member

15 mar 2014, 17:24

Gelukkig doortje, eindelijk een datum in het vooruitzicht. Natuurlijk is het eng maar je hebt geen keuzes meer.
Vergeet niet dat de mensen die hier schrijven vaak de mensen zijn waarbij een operatie niet of te weinig heeft geholpen. Mensen waarmee het goed gaat komen hier vaak niet meer he.
Er zullen vast nog wel mensen reageren die ook een laminectomie hebben gehad. Probeer je een beetje bezig te houden met dingen in huis zo te leggen dat je niet teveel moet bukken of strekken na je operatie.
Ik raad iets van zijde of satijn aan in bed dat is makkelijker omdraaien. En een grijpstok! Heel belangrijk!
Hou je taai he doortje, en niet teveel piekeren dan kom je hier maar van je afschrijven.
lieve groet siobhan
Strand
Full Member
Full Member

15 mar 2014, 17:42

Ja, zo herkenbaar, de zenuwen als je een datum krijgt en dan tegelijkertijd je er een soort van op verheugen.
Ik heb ook een laminectomie gehad, waarbij tegelijkertijd een spondylodese is uitgevoerd.
Als je maar eenmaal geopereerd bent, dan kan je eindelijk aan herstel gaan werken.
Bij mij is het nu ruim vier maanden geleden.
Het normale leven komt met hele kleine stapjes weer terug.
De beenpijn was direct al weg en de rugpijn is aan het slijten.
Ik wilde even een positief verhaal laten horen voordat je je teveel zorgen gaat maken.
Bij mij is de laminectomie gedaan van L5 t/m L3 en spondylodese L5t/m T10.
Behoorlijk uitgebreid dus en ik begin nu weer redelijk te functioneren.

Een lange schoenlepel is na de operatie ook erg handig. Samen met de grijpstok kan je dan met wat oefening zelf je sokken aankrijgen.

Sterkte met het wachten, maar twee weken is ook weer zo voorbij.

Groetjes Strand
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

16 mar 2014, 14:01

Bedankt Siobhan en Strand voor de lieve reacties.
Ik zal zeker laten weten hoe het met mij gaat, ook na de operatie.
En zal ook zeker niks weglaten. Iedereen mag weten of iets wel of niet goed is gegaan.

Fijne zondag
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

10 apr 2014, 13:06

Hallo allemaal,

Wat heb ik hier tegenop gezien, wat was ik bang.....en de datum kwam alsmaar dichterbij.
31 Maart jl ben ik dan geopereerd.
Een laminectomie operatie, er is dus ook botweefsel weggehaald om de spieren en zenuwen voldoende ruimte te geven, want alles zat daar bekneld.
1 April, geen grap, mocht ik al naar huis.
Wat een wereld van verschil, stukken minder pijn, wondpijn die nu overgaat in enorme jeuk. Helaas mijn rechtervoet blijft doof en ook pijnlijk. Dat is dezelfde kant als waar die zenuwbeschadiging zit.
Geen idee of dit in de toekomst nog beter zal worden.
Pijnstillers zijn ook veranderd en stukken minder sterk. Van de oxynorm en oxycodon zit ik nu op de Tramadol met paracetamol. Dit heeft nog nooit eerder baat bij mij gehad.
Ik loop, ik ga normaal naar de wc, ik slaap weer veel beter.
Nog wel voorzichtig zijn, moet ook fysiotherapie volgen. Korte oefeningen.
Wat ben ik blij met deze arts.
En nog steeds snap ik niet, waarom ze me zo lang hebben laten dobberen, met het komt wel goed, het gaat vanzelf over....ben nog steeds erg boos en teleurgesteld....ook verdrietig daarover.
Ik wou dat ik deze arts eerder had ontmoet.
Echt ik ben zo blij, ook al moet ik niet te vroeg juichen, maar ik merk al echt zo een verschil.

Wordt vervolg.
Fijn weekend :)
MHT
Hero Member
Hero Member

10 apr 2014, 18:12

Het is ook niet niks , dus het is wel logisch dat je boos en verdrietig bent. Ik hoop van harte dat de stijgende lijn zich voortzet. Jeuk is een teken van genezing.
wanneer heb je controle? Maken ze dan ook weer een foto?
Beterschap!
gr Miriam
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

10 apr 2014, 23:05

Over 7 weken terug komen op de poli, ik weet niet of er dan weer een foto of scan gemaakt gaat worden. Op dit moment voel ik mij zo anders, ik ben echt blij.
Vandaag even meegeweest boodschappen doen, ik was alleen bang dat iemand tegen mij op zou lopen, conditie is nog ver onder pijl.
Na bijna 2 jaar (eind mei) met pijn, hoge dosering en alle ellende gezeten te hebben, wil ik het hier niet bij laten en ga zeker mijn beklag doen. Hoop dat ik er hulp bij krijg.
Misschien dat iemand hier ook zoiets aan de hand heeft gehad?
Er zijn fouten gemaakt, niemand heeft sorry gezegd.
MHT
Hero Member
Hero Member

11 apr 2014, 08:21

Dat kan aan je vreten. Zou je daar je energie aan willen verspelen? Misschien kun je wel mensen tips geven. Een topic met dat thema? Of kan dat hier niet?
Overigens begrijp ik je wel hoor! Misschien van je afschrijven? Wie weet hoe het balletje dan rolt.... blijf vooral blij en laat niks het overschaduwen. Sterkte!
suus1
Hero Member
Hero Member

11 apr 2014, 12:14

idd helemaal mee eens ik zou geen heel proces willen beginnen.
feit was ook dat je eerder geholpen kon worden maar dat zelf niet wilde/aandurfde.
ik zelf zou blij zijn met wat je nu hebt bereikt en je op je herstel richten.
veel hernias gaan ook zelf over dus zie het meer als pech dat het bij mij na operatie weer terug kwam met als resultaat een vastzetting
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

11 apr 2014, 18:07

Het gaat niet om een proces, ik weet we zijn niet in Amerika, maar een uitleg waarom hij zo een stomme fout heeft gemaakt is het minste wat ik mag verwachten of een excuus. Mijn huisarts zag me even vlug in de wachtkamer zitten toen ik naar fysiotherapie moest. Ze glimlachte, vroeg even snel hoe het ging. Verder niks. Toen ik er was voor mijn depressie, kon ze alleen maar zeggen, dat ik pech heb gehad.
Ik wil dat de directie of wie dan ook van het ziekenhuis weet wat er gebeurd is.
Strand
Full Member
Full Member

11 apr 2014, 18:20

Begrijpelijk, maar kijk uit dat het niet ten koste gaat van je herstel.
Voor mijn gevoel heb je dan tweekeer 'pech'.

Fijn dat je herstel zo goed gaat, hou dat vooral goed vast.

Fijn weekend Strand
MHT
Hero Member
Hero Member

11 apr 2014, 20:53

Kun je een klacht indienen? Dan kunnen zij het verder afhandelen.
En hopelijk doen ze er ook wat mee!!!
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

15 apr 2014, 09:21

Goedemorgen,

Wow wat vliegen de weken om, het is alweer 2 weken geleden, dat ik ben geopereerd en thuis ben.
Ongelooflijk wat een verschil.
Ik moet nog opletten, dat ik niet te veel doe, verkeerde beweging maak, want ik vergeet het gewoon...
De wond is mooi, zegt mijn man, ikzelf zie het op foto en kijk er toch anders tegenaan. De blauwe plekken zijn zo goed als weg.
Het enige wat een beetje pijn doet, is als er druk op komt, zoals op de rug gaan liggen.
Ik denk niet dat dit iets verontrustend is.
De brief met mijn "klacht" verhaal is ook gisteren de deur uit gegaan....mij benieuwen....ik ben het nu tenminste kwijt.
Denk dat dit voor mij al een hoop scheelt, als iemand anders het weet wat er is gebeurt en wat er niet is gebeurt.
Nee, dit mag zeker niet ten koste gaan van mijn herstel, maar dat zal ik ook niet toelaten en heb mijn lieve gezin terzijde van mij staan.

Ik heb trouwens al mijn vorige verhalen zitten terug lezen, wow...heftig, al zeg ik het zelf, ook situaties die ik een beetje vergeten was. En vooral veel schrijf fouten, ooooh erg.
Daar aan kan ik merken, dat ik flink onder de medicijnen zat. :err:
Plaats reactie