Mijn ervaring met artsen en hernia S1/L5

Botten, rug, spieren etc
siobhan
Full Member
Full Member

20 apr 2014, 08:42

Hoi Doortje, fijn dat het zo goed met je gaat! Logisch hoor dat nu het achter de rug is alles weer omhoog komt wat er gebeurt is.
Zelf heb ik een enge ervaring gehad in een ziekenhuis net na mn operatie wat eigenlijk 3jaar later pas ging spelen toen ik voor een andere operatie stond, raar omdat dat een heel ander ziekenhuis was.
Ze waren mij vergeten op te halen bij de röntgen na de operatie, heb uren!gelegen in een bed met alle toeters en bellen op de gang bij de röntgen, de batterij van de morfinepomp was zelfs leeg!
Niemand had mij gemist op de afdeling, ze waren aan het overdragen, daarna hadden ze brood gegeten.
Affin ik heb 3 jaar later pas dit uitgesproken, heb geen brief geschreven, maar telefonisch gedaan. Dit is heel goed gegaan ook al was het zo lang geleden alles is tot de bodem uitgezocht, er waren heel veel fouten gemaakt.
Heb excuses gekregen van iedereen die hier mee te maken had, en dat heeft mij toch goed gedaan.
Fouten worden gemaakt,overal, zaak is dat ze het weten anders kunnen ze het niet veranderen.
Voor jezelf is het belangrijk om iets af te sluiten, je zal zeker hier wat op horen. Voor nu, veel sterkte met je revalidatie rustig aan he, niks forceren.
Lieve groet siobhan
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

24 apr 2014, 23:58

Ooh wat vreselijk wat ze met jou gedaan hebben. :'(
Ik wacht het af.
In ieder geval ben ik het nu kwijt, het doet mij goed dat ik hier op dit forum erover heb kunnen schrijven. En nu dus afwachten. Mijn medicijnen inname wordt met de dag minder.
Volgende week proberen te fietsen bij fysiotherapie.
Doortje1965
Jr. Member
Jr. Member

21 jul 2018, 19:41

21-07-2018

Ik was al bang dat mijn hele verhaal verloren zou zijn, het forum was heel lang niet te bereiken.
En ja nu kan ik er toch weer op.
Dik 4 jaar niets meer geplaatst en toch zoveel gebeurt.

Eind maart 2014 was mijn geslaagde operatie.
Helaas was ik in 2015 alweer terug bij de huisarts, dat het echt niet goed voelde.
Wat ik al allemaal niet heb moeten aanhoren, van goedbedoelde adviezen van de omgeving, tot "het zit tussen je oren" bij weer anderen.
Van alles geprobeerd, fysiotherapie, podoloog voor zooltjes, een sportmasseur, bijna een revalidatie arts, een psycholoog die echt niet wist wat ik bij hem kwam doen....huisarts een verwijsbrief laten maken, want ik was er echt klaar mee.
Terug bij af...neuroloog, die zei dat een hernia uitgesloten was....ja ja...dat hamertje kwam er weer bij, dat zijn die standaard tests uit de studieboeken toen ze arts werden.
En ik voldoe daar niet aan...uiteindelijk toch de mri weer in....wat een pech hij was stuk, weer weken wachten...en ja hoor, de dag van de uitslag...Diezelfde neuroloog die zei, dat hernia uitgesloten is, schrok zich wezenloos.
Hij was 5x zo groot....tja...wat nou het zit tussen mijn oren.
Uh, ja dan toch maar een afspraak maken met de chirurg...die mij in 2014 had geopereerd.
Reactie, op mijn vraag hoe dit nou mogelijk was..."ja u heeft pech".
Vanwege dat dit mijn 3e operatie dan zou worden, en de littekenweefsel plus ook nog een blijvende zenuwbeschadiging...wou hij liever niet meer opereren.
Nou was ik daar ook al bang voor, maar had gehoopt op een oplossing.
Pijn bestrijding, durf ik niet meer, geen rugprik meer bij mij.
Stevige pijnstillers, maar het werd allemaal zo heftig, zo erg dat ik in 2017 bijna niet meer kon lopen.
Incontinent werd, plus mijn overgewicht ook weer flink toenam.
Al met al...een teruggetrokken leventje.
Bij de pijnpoli een gesprek gehad, weer scan en röntgen gehad, maar helaas, ook geen prikken meer voor mij..dit keer was zelfs de arts hier heel eerlijk in, dat het niet zou helpen en ik iedere 6 weken daarvoor terug kon gaan komen.
Een tens kastje geprobeerd, dat gaf een beetje verlichting.
Het is mij gelukt om gewicht te verminderen, het bewegen langzaam weer te proberen, toch weer naar fysio gestapt, dit keer met een andere aanpak.
Alles bij elkaar, gaat het nu stukken beter.
Ik moet hiermee leven, probeer er toch iets van te maken, maar ben wel trager in beweging.
Meer opletten hoe ik iets doe.

Hoe is het met jullie?
Plaats reactie