Operatie

Botten, rug, spieren etc
Pucktybusan
Full Member
Full Member

07 nov 2013, 19:35

Hallo,
Zo.....dat is weer achter de RUG.......
Ik ben di. om 8.00u onder het mes gegaan. Eerst gevraagd aan de chirurg of ik de schroeven mee mocht nemen.....voor mijn .....nieuwe schutting.
Het is mij niet mee gevallen. Pijn...valt mee. Maar ik ben zo ontzettend stijf. Ik heb het protocol van de lumbale kanaal stenose. Uur liggen, 5 minuten lopen, langzaam uit breiden.
Het voelt wel alsof ik terug bij af ben.
Moet nu afwachten of de andere schroeven mijn rug stabiel kunnen houden. Zo niet........moet alles opnieuw vast worden gezet. Maar niet aan denken. De schroeven zien er best indrukwekkend uit.
Ga maar weer liggen.
Wens jullie allen het allerbeste!!
Desie
Administrator
Administrator

07 nov 2013, 20:20

Fijn Puck dat het achter de rug.

Ja je zal opnieuw moeten beginnen met alles en idd dan maar hopen dat de rest het houdt maar...daar gaan we natuurlijk vanuit toch.
Nu lekker je rust nemen en alles rustig aan doen.

Heel veel sterkte en hou je taai.
Desie
MHT
Hero Member
Hero Member

07 nov 2013, 22:29

Ja echt raar he, zo'n schroef.....ik heb hem ook als souvenir. Het moet nu gewoon goed gaan Puck. We gaan allemaal hard duimen voor je. Valt de grootte van de wond ook mee? En dat je stijf bent....kan niet anders. Hoelang zijn ze met je bezig geweest?
Lekker slapen in je eigen bed! Sterkte
Miriam
hempie
Hero Member
Hero Member

09 nov 2013, 16:20

Succes met je herstel Puck !!

Ik hoop voor je dat de andere schroeven het houden !!

Liefs Herma
Pucktybusan
Full Member
Full Member

10 nov 2013, 14:59

Bedankt Desi, Mirjam en Herma voor jullie lieve woorden!
Ik denk dat ik ongeveer 1 1/2 uur onder narcose (al met al) was. Ik herinner mij dat het 8.00 u was en daarna iets van 9.30 u. Heb vrij lang op de verkoever gelegen, moest vreselijk veel plassen, wat alles met het antidepressivum te maken had, heb ik begrepen. Verpleegkundige vd afdeling zei dat ik tijdens de ok veel vocht heb gekregen.(Mijn boerenverstand zegt dat dat was om een hoge bloeddruk te voorkomen) Ik had t gevoel dat ik een waterval was.
De pijn van de ok valt mee. Hoe groot de wond is........?? Ik hoop dat ik niet veel meer pijn krijg, want ik verdraag niets aan pijnstilling. Ben erg misselijk.
De depressie doet erg zijn best om mij zo rot mogelijk te laten voelen. Wat ben ik dat zat!!
De medicatie waar ik afgelopen zomer mee begonnen ben, Parnate heb ik nu afgebouwd.
Wens dat jullie je veel beter voelen!!!

Lieve groeten, Puck
Laatst gewijzigd door Pucktybusan op 10 nov 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
MHT
Hero Member
Hero Member

10 nov 2013, 15:58

Hallo Puck
Je verdraagt geen pijnstilling. Wat erg voor je. Kom je de dag wel wat door? Die depressie is nog eens extra vervelend. Ik weet er helaas alles van.
Kun je wel meer dan voor de operatie of is dat nog te vroeg? Mag je alles doen?
Heel veel sterkte meid!
Friezin
Hero Member
Hero Member

11 nov 2013, 19:43

Hallo Puck,

Hehe lekker dat dat achter de rug is:rofl:
Is je revalidatietraject nu net zolang als de vorige x of is dit korter ?
Hoop zo dat dit de oplossing van je probleem is !!!!!!

Oef niet over pijnstilling kunnen, red je het dan wel qua pijn ?

Gatver rot depressie :mad:, ik hoop dat je hem de baas blijft zodat het niet een negatieve invloed heeft op je herstel .

Ik zal voor je duimen dat het hier bij blijft,

Liefs E.
Pucktybusan
Full Member
Full Member

17 nov 2013, 13:57

Hallo,
Bedankt iedereen voor het meeleven!!
Ik kan weer Brufen 400mg slikken. Ik haat die paracetamollen.........word er zo misselijk van. Volgens de artsen is het niet mogelijk.
Mijn rug doet niet zo'n pijn. Maar uitstraling naar m heup. Neurochirurg heeft al eens aangeboden om een foto van die heup te maken.........maar ik wil(de) niet.
Want dan moet er veel meer op de foto....mn nek, mn schouders, etc. Alles doet pijn. :err::confused:
Genoeg gezeurd........!!

Lieve groetjes en sterkte allemaal!!!

Puck
Pucktybusan
Full Member
Full Member

27 nov 2013, 19:48

Hoi,
Ik ben weer de deur uit geweest. Op stap..naar IKEA. Mn vriendin.....die het tenminste begrijpt.......want dat doet dus niet iedereen. Iemand zei 2 dagen nadat ik thuis was uit t zknhs...Je mag je tuin wel eens aanvegen..........zoveel bladeren. Tja..het zal wel......:confused:
Maar de vriendin die aanbood met mij op stap te gaan, kwam mij ophalen. Pakte bij Ikea een ..rolstoel.....en daar ben ik in gaan zitten. En meestal liep ik er achter.
Was natuurlijk doodmoe. Normaal, neem ik aan. Ik loop sinds eergisteren weer op de loopband, bij de fysio. 20 min. 1km met hoogte verschil. Ben zo stijf als een plank. Maar geen extra rugpijn.
Langzamerhand weer het bewegen opvoeren.
Hoe is het jullie? Ik wens jullie in ieder geval sterkte en het allerbeste!!

Lieve groeten, Puck
MHT
Hero Member
Hero Member

27 nov 2013, 22:39

Geweldig, 20 minuten op de loopband! Top hoor Puck. Het is vast het begin van een stijgende lijn !! Ik duim voor je!
en heel verstandig bij Ikea!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

11 dec 2013, 18:28

Hallo,
Na een controlebezoek bij de vaatchirurg, heb ik toch maar een heup foto laten maken. Ik heb al heel lang last van mn li. lies, mn been. Neurochirurg vond een poos geleden nodig dat ik een foto van mn heup liet maken. Wilde ik toen beslist niet.
Uitslag.............geen versleten heup............wat een opluchting!!!! Het lijkt er op dat ik een slijmbeursontsteking heb. Omdat ik 's nachts een lyrica neem, heb ik minder last. Ga nu even zonder lyrica slapen zodat ik mn klacht misschien wat duidelijker kan omschrijven.
Verder loop ik nu eens per week op de loopband. Gaat redelijk goed. In januari moet ik 2 x per week naar de fysio. De pijn die ik had op de plaats waar ik een losse schroef had, lijkt over. De pijn aan de rechter kant van mn rug is erger.
Het verwijderen van de schroeven lijkt een succes te zijn. Misschien moeten ze er aan de rechterkant ook maar uit...........30-12 heb ik een controle afsprak met de neurochirurg.
Voor iedereen het allerbeste!!
Groetjes, Puck
MHT
Hero Member
Hero Member

11 dec 2013, 22:34

In de lies kan ook van een "lopersbeen' komen. Op die plek kunnen ze acupunctuur doen.
Ik weet niet zo gauw hoe dit heet. Maar ik vraag het na voor je.
Fijn dat de ene kant nu beter gaat. Nu die andere kant nog....
En geen versleten heup. Ook eens goed nieuws voor je!
Groetjes!

Mijn fysio heeft het bij ook genoemd.
Een inklemming van de zenuw, nervus femoralis.
Dus niet veel voorover zitten.
Misschien weet jouw fysio er ook meer van.
Laatst gewijzigd door MHT op 11 dec 2013, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Pucktybusan
Full Member
Full Member

25 dec 2013, 17:47

Verlate kerstwens.

Ik hoop dat jullie allen goede kerstdagen hebben!! :ksmilie::ksmilie::ksmilie:

Groetjes, puck
Corlinda
Sr. Member
Sr. Member

26 dec 2013, 17:11

Voor jullie ook, sorry dat ik wat gemist heb. Momenteel te druk om op internet te komen.
Hopelijk gaat het goed met je?

groetjes Corlin
Pucktybusan
Full Member
Full Member

14 jan 2014, 20:21

Hallo,
Even een berichtje. Wens jullie allen een GOED NIEUWJAAR!! Door vervelende omstandigheden was ik niet eerder in staat om te mailen.
Het één en ander is mij te veel geworden. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering teveel medicijnen geslikt. Ik ben op tijd gevonden. Heb wel bijna een dag in coma gelegen. Het lijkt dat ik geen kwalijke gevolgen heb over gehouden aan t teveel aan pillen. Zit nu op psychiatrie......ik vind t vreselijk. As. do. gesprek over ECT(shocktherapie). Omdat de antidepressiva niet helpen of geholpen hebben. Ik zie er heel erg tegen op. Ik denk echter dat ik geen keus meer heb. Ik hoop dat jullie nooit zo wanhopig worden.
Ik vermoed dat alle perikelen rond mijn rug, vernauwde aders etc mij teveel is geworden. Ik herinner mij niets van wat ik gedaan heb.

Pas goed op jezelf, ALLEMAAL!!

Liefs, Puck
Gesloten