Operatie

Botten, rug, spieren etc
Pucktybusan
Full Member
Full Member

16 okt 2013, 19:28

Wat komisch lach3 dat jullie reageren op het feit dat ik mn handen plat op de grond kan leggen...........met gestrekte knieën, ook nog. Ik heb lange armen. En ik ben altijd erg lenig geweest. Voor mij is het echter zo gewoon. In t ziekenhuis vinden ze dat ik in t circus kan gaan werken.........:rofl:
Zo zie je maar, elk mens zit kennelijk anders in elkaar. Mijn vader heeft veel rugklachten gehad. In die tijd, ik was plm 12jr.... dus hmmm 50 jr geleden, moest je 6 weken plat op bed liggen. Mijn vader hield rugpijn en smeerde er dagelijks Algesal op zijn rug. En dat hielp, volgens hem.
Als hij verkouden was smeerde hij.........t op zijn neus, en t hielp............
Altijd gedacht dat ik geen rugkwaal kon krijgen. Naïf, denk ik. In 2001 baarmoeder operatie gehad, toen begon t al te zeuren. Maar daarna nog geskied.
Helaas, het zeuren na die ok werd wat anders.
He feit dat ik de handen plat op de grond kan leggen........is beslist geen prestatie, en zegt helemaal niets.:rofl:
Ga ook maar niet oefenen. Het heeft totaal geen meerwaarde.
Fijne avond, t allerbeste!!
Puck
MHT
Hero Member
Hero Member

16 okt 2013, 22:28

grinnik...ik ga het niet eens proberen Puck, dat wordt geen succeservaring!!! Maar dan ben je inderdaad lenig. Als ik buig krijg ik vaak de reactie;"Kun je dat? Mag dat wel?"
Nee, is niet slim om te doen. Beter is het om door de knieën te gaan. Soms ben ik daar te lui voor.Kom je de dagen door Puck? Met of zonder handen op de grond?:laugh::laugh::laugh:
Pucktybusan
Full Member
Full Member

19 okt 2013, 11:47

Nu, Miriam, ik denk dat ik ook te lui ben om door mn knieën te gaan.
Ik vermaak mij redelijk. Maar ik heb teveel pijn. Als ik stilzit valt t wel mee. Op zich ben ik niet zo'n stilzitter.
Ik houd erg van Zweedse puzzels........daar moet je wel bij stilzitten.
Lopen is vaak heel vervelend. Vooral nu mn........heup.....denk ik pijn gaat doen. Ik hoop echter dat het uitstralingspijn is die van mn rug komt
Misschien dat ik ga proberen wat in mn tuintje te "knoeien"....... dat onkruid........
Ik heb zo'n tussen de tegelschraper met lange steel.

Wens iedereen het allerbeste en een goed weekend!
MHT
Hero Member
Hero Member

19 okt 2013, 13:40

Goed idee, zo'n schraper! Soms heb je geen keuze dan te dealen met de pijn. De ene dag
gaat dat beter dan de andere dag. In het weekend oefen ik niet, dan is het PAUZE!!!:wink:
Heb je last van het weer?
Pucktybusan
Full Member
Full Member

19 okt 2013, 17:12

De pijn is niet in te schatten. Bij mij niet tenminste. Ik weet ook niet goed wat ik moet. Het is zo tegenstrijdig. Voor t rechterbeen, met de vaat vernauwing moet ik stevig lopen.........kan ik niet. Voor mn rug mag ik niet teveel lopen. Tegen die afschuwelijke depressie zou ik ook veel moeten lopen...............Depressie is de ene dag ook heviger dan de andere dag.
Het weer.......op zich heb ik daar denk ik altijd, niet veel last van. Maar daar ben ik ook niet zo zeker van.

Ja, het weekend is om te pauzeren:rofl:, hoor!!

Lieve groetjes, puck
MHT
Hero Member
Hero Member

19 okt 2013, 17:27

Ik kan me voorstellen dat je soms niet meer weet wat je moet doen. Ik kan mijn ei goed kwijt in het mandala-tekenen. Dat moet ik veel meer doen.
Fijn dat in ieder geval het weer geen invloed heeft op je. Want je hebt al genoeg om mee te sjouwen! Slaap je wel goed? Heb je nog contact met je huisarts over alles?
Friezin
Hero Member
Hero Member

20 okt 2013, 16:56

Hallo Puck,

Ik ben ook zo'n lenig geval, kwestie van hypermobiel. Voor spondylodese kon ik mijn handen ook plat op de grond legen met gestrekte benen. Na spondylodese en voor stenose operatie kon ik mijn vingers nog plat op de grond krijgen met gestrekte knieën, maar niet helemaal mijn palmen van de hand.

Nu.......... ehh heel ver vanaf af de grond :wub:. Maar dat is nu ook stijvigheid, merk aan alles dat mijn spieren enorm stijf zijn. Hopelijk komt er in de revalidatiekliniek weer wat flexibiliteit in :laugh:

Hoop dat je depressie wat beter gaat want dat kan je er nu niet bij gebruiken !

Sterkte E.
Pucktybusan
Full Member
Full Member

29 okt 2013, 12:39

Hallo,
Ik kreeg net een telefoontje van t ziekenhuis. Ik mag volgende week ma. komen. Dinsdagmorgen...vroeg wordt de schroef eruit gehaald. Woensdag naar huis (als alles goed is).
Het klinkt als "als een fluitje van een cent", maar ik ben dood nerveus.:rofl:
Dat is helaas ook t aard van t beestje.
Door de storm is mn tuindeur er half uit gewaaid. Maak ik me ook verselijk druk om. Herkenbaar............?????? Ik krijg zo iemad die het gaat proberen op te lapen.
Hoop dat mn neef gauw tijd vindt om er wat nieuws in te zetten. De eerst schroef heb ik volgende week zelf al.............

Lieve groeten, Puck
MHT
Hero Member
Hero Member

29 okt 2013, 14:28

Je hebt nog wel humor!!!
Fijn dat je nu weet wanneer je mag komen...nou ja...mag....
Snel naar huis zeg! Moet je nog ergens rekening mee houden als je thuis bent? Betekent het ook dat je een stukje teruggaat in je herstel?
Wat erg van je tuindeur. Kun je er nu wel bij hebben zeg!
Sterke meid!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

30 okt 2013, 13:01

Ja......op zich heb ik wel humor, die kl......depressie verpest het alleen maar!
De deur is weer ietsiepietsie gemaakt. Maar hij is al zo'n zes eeuwen oud, die deur dan...........
Ik heb geen idee hoe ik het na verwijderen vd schroef ben. Ik denk dat ik last vd wond zal hebben. Verder...........volgens mij weet niemand het in t ziekenhuis. Want...........het lijkt of ik de allereerste ben, die dit heeft..........Misschien wordt het wel uitgezonden, op tv...........??? Met Charles Groenhuijsen als verslaggever.........:rofl:
Onzin, natuurlijk. Ik wacht t maar af.
Hoe was t bos na de storm?? Vindt Diesel wel leuk........al die afgeknapte takken.
Mag jij weer een keertje werken??

Lieve groeten, puck
Corlinda
Sr. Member
Sr. Member

30 okt 2013, 14:25

[QUOTE=Pucktybusan;129207]Hallo,
Ik kreeg net een telefoontje van t ziekenhuis. Ik mag volgende week ma. komen. Dinsdagmorgen...vroeg wordt de schroef eruit gehaald. Woensdag naar huis (als alles goed is).
Het klinkt als "als een fluitje van een cent", maar ik ben dood nerveus.:rofl:
Dat is helaas ook t aard van t beestje.
Door de storm is mn tuindeur er half uit gewaaid. Maak ik me ook verselijk druk om. Herkenbaar............?????? Ik krijg zo iemad die het gaat proberen op te lapen.
Hoop dat mn neef gauw tijd vindt om er wat nieuws in te zetten. De eerst schroef heb ik volgende week zelf al.............

Lieve groeten, Puck[/QUOTE]

spannend, maar het komt goed. Het kan alleen maar beter worden als die pen eruit is (lijikt mij tenminste). Snap best dat je nerveus bent en dat is ook normaal. is toch weer een ingreepje. maar dat ga jij redde! je komt er beter uit. Succes x groetjes Corlin
MHT
Hero Member
Hero Member

30 okt 2013, 14:54

Ik ga er ook vanuit dat het daarna weer beter gaat! Want zo is het ook niets. Krijg je een grote wond, en maken ze de snee over die "oude" snee? Of krijg je er een mooi nieuw streepje bij. Hou je humor nog maar vast! Dat is misschien ook je redding.

[QUOTE=MHT;129242]Ik ga er ook vanuit dat het daarna weer beter gaat! Want zo is het ook niets. Krijg je een grote wond, en maken ze de snee over die "oude" snee? Of krijg je er een mooi nieuw streepje bij. Hou je humor nog maar vast! Dat is misschien ook je redding.[/QUOTE]
Ik wil volgende week weer gaan kijken in Eindhoven.
En hier heeft de wind niet zo huisgehouden. Diesel vindt alle best. Dat is zo'n gemakkelijk hond. Hij vindt het alleen niet leuk dat ik zo even de bak met hem wil delen..vklach

[QUOTE=MHT;129242]Ik ga er ook vanuit dat het daarna weer beter gaat! Want zo is het ook niets. Krijg je een grote wond, en maken ze de snee over die "oude" snee? Of krijg je er een mooi nieuw streepje bij. Hou je humor nog maar vast! Dat is misschien ook je redding.

Ik wil volgende week weer gaan kijken in Eindhoven.
En hier heeft de wind niet zo huisgehouden. Diesel vindt alle best. Dat is zo'n gemakkelijk hond. Hij vindt het alleen niet leuk dat ik zo even de bak met hem wil delen..vklach[/QUOTE]
en bak moet natuurlijk bank zijn.
Laatst gewijzigd door MHT op 30 okt 2013, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Pucktybusan
Full Member
Full Member

30 okt 2013, 18:15

Fijn Corlinda, .............eindelijk rust!! Dat mag ook wel eens!

Ik ga er vanuit dat het goed komt. Van mij mag er best een sneetje bij.......kan ik in mn vrije tijd "zebraatje spelen"..............
Ik weet eigenlijk van alles niets. Probeer maar rustig bla1 af te wachten.
De neurochirurg zei de laatste keer, dat ik hem sprak, dat de schroef er uit zou gaan, als het anders zou worden dan zou ik t van hem horen. Niets gehoord.
Neen Miriam, ga maar niet met Diesel op de bak......denk ik meteen aan kattenbak............bluh!!!

Fijne avond, Puck
hempie
Hero Member
Hero Member

30 okt 2013, 21:10

Het is bijna zover dan al Puck !!

Ik wens je véél sterkte , en dat het je helpt minder pijn te hebben !!

Liefs Herma
Friezin
Hero Member
Hero Member

01 nov 2013, 18:04

Dat schiet lekker op !!
En krijg je nog een korset na die tijd ? Daar had je het laatst toch wel over ?
Hoop dat je depressie minder word en dat de operatie je minder pijn gaat geven.

Heel veel sterkte en een knuffel van uit het hoge Noorden !!:smile:
Gesloten