Operatie

Botten, rug, spieren etc
Pucktybusan
Full Member
Full Member

27 sep 2013, 18:59

Hallo,
Ik was vanmorgen naar de huisarts. Ik krijg nl steeds meer pijn aan de rechterkant vd onderrug. Terwijl de losse schroef links zit.................Volgens huisarts heeft die pijn rechts niet met links te maken.
Huisarts vindt dat ik naar neurochirurg moet gaan. Dus......heb ik maar weer gebeld.
Kan op 7-10 bij de arts terecht.
Mijn rug doet pijn, en ik loop als een dronken-vrouw, onevenwichtig. Probeer wel zoveel mogelijk toch in beweging te blijven. Mag geen diclofenac meer. Voel mij daar heel ellendig bij. Alternatief zal wel tramadol zijn. Kan ik niet autorijden. Dus neem ik 4x 2 paracetamollen.

Hoe is het met jullie? Hopelijk allemaal vooruitgang in de situatie!!

Fijn weekend, lieve groeten,

Puck
suus1
Hero Member
Hero Member

27 sep 2013, 21:27

hoi puck
is de pijn niet heel logisch? je geeft zelf al aan onevenwichtig te lopen.
Vaak gaat je lichaam compenseren om de aangedane zijde te ontlasten wat meer klachten uiteindelijk tot gevolg heeft aan de goede zijde van het lichaam
MHT
Hero Member
Hero Member

27 sep 2013, 22:43

Kun je wachten tot 7 oktober? Het zit je niet mee. Is er iemand die je een keer goed kan masseren? Want ik denk dat je zo toch niet meer weet hoe je moet lopen?
Ik hoop dat de tijd snel gaat zodat je onderhand eens weet waar je aan toe bent.
Het kan zeker zijn dat je compenseert door anders te gaan lopen. Helemaal begrijpelijk. Heb je een bad waar je lekker in kunt liggen? Of zwemmen als er warme temperaturen zijn.
Ik wens je een goed weekend!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

28 sep 2013, 09:47

Dat denk ik zelf ook. Dat ik een verkeerde houding aan neem. Wat niet zo gek is, geloof ik.
Ik heb geen bad.........en zwemmen.........ik heb daar gewoon geen zin in door die rot depressie. Alles is teveel. Ik neem een lekkere warme douche. En.........probeer toch ook meer afleiding te zoeken. Ben gisteren naar een sfeerboerderij geweest.
Met autorijden heb ik geen last. Tja, het lijkt dat zitten de beste houding is.
Ik heb nog geluk dat ik 7-10 al kan komen. De neurochirurg heeft nog een congres.

Heb jij je nieuwe lamp al? Ik weet t niet niet meer. Is het een warmte lamp of een lichtlamp??

Goed weekend!!

Lieve groetjes, Puck

Hoi Suus,
Ja, jij en Miriam hebben volgens mij gelijk!! Ik twijfel ook of het spierpijn is of iets anders? Ik had je berichtje niet gezien.
Hoe gaat t met jou?

Ook goed weekend en lieve groetjes, puck
Laatst gewijzigd door Pucktybusan op 28 sep 2013, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
MHT
Hero Member
Hero Member

28 sep 2013, 11:39

Hoi Puck. Ik heb al bijna 10 jaar een lichtlamp. En ik heb er heel veel profijt van! Het neemt de scherpe kanten van de depressie af. Ik heb tot nu toe nog niet meer medicatie heven nemen. Afgelopen jaar had ik dat misschien wel moeten doen, maar ja, toen had ik wat anders aan het hoofd:wink:
Nu heb ik een warmtelamp. Soms staan ze ook op marktplaats. Het is een grotere, dus beslaan een groter gedeelte van de rug. Ik wil mijn bil erbij hebben....
Ik heb hem van miijn schoonmoeder gekregen toen ze hoorde dat ik die graag had. Ik ben er heel blij mee. Het is zo lekker!
Misschien kun je er eentje lenen bij een zorgwinkel? Of huren?
En misschien wil 1 van je vriendinnen/vrienden dit voor je uitzoeken?
De moeite waard Puck.
suus1
Hero Member
Hero Member

28 sep 2013, 12:50

hoi puck
Kan ook beide zijn spierpijn of compenseren.
ik deed dat met si ook onbewust en stond dus altijd scheef

Tja voel me soms wel heel lullig want met mij gaat het enorm goed, werk al weer een hele tijd fulltime weer en mijn contract is verlengd.
In december loopt bij andere werkgever contract af weet nog niet wat die gaan doen aangezien er flink bezuinigd word door regering op de gehandicaptenzorg.
Ik merk eigenlijk niets van de vastzetting van de rug en hoop zo dat jullie allemaal pijnvrij zullen zijn en zeker voor jou de depressie verdwijnt
Is het nu beter met de medicatie of nog in instelprocedure
Pucktybusan
Full Member
Full Member

28 sep 2013, 17:27

Hoi Miriam,

Fijn dat die lampen zo helpen. De psychiater zei, toen ik over de lichtlamp begon dat die mij niet zou helpen.......... Het is dus gewoon de moeite waard. Als ik jou zo beluister.

@ Ach lieve Suus, ga jij je een beetje bezwaard voelen omdat het zo GOED met je gaat.
Dat is toch alleen maar geweldig!!! Koester het maar!!
Jammer ja, van al die bezuinigingen.....voor alle kanten. Voor de gehandicapten en voor de werknemers zoals oa jij.....

Ik neem trouw mn paracetamollen in en zeg tegen mijzelf dat ze helpen............

Lieve dames, bedankt voor jullie medeleven en en meedenken!!

Lieve groetjes,

Puck
Friezin
Hero Member
Hero Member

28 sep 2013, 23:37

Hallo Puck,

Ik heb dat ook. Ben links geopereerd, had daar ook de meeste klachten. Voor de operatie (s) in juli begon ik reht ook al meer pijn te krijgen. En helaas nu nog meer.

Hoop dat het bij mij ook door het verhouwen komt. Ik mag maandag weer voor controle dus ook dit staat op mijn lijstje (nou zeg maar gerust lijst :biggrin: )

Zou zeker de lamp waar Miriam het over heeft gaan gebruiken, baat het niet dan schaadt het niet , toch ?
Bah vervelend die depressie , heb ik ook vroeger wel gehad en nu gelukkig niet meer, maar er is niets erger dan wel willen maar nergens de energie of zin voor op kunnen brengen. En jij hebt er al zo lang last van, dus jouw energie zal wel helemaal op zijn.

Ik hoop dat voor jouw gauw licht aan het eind van de tunnel komt voor alles. Want het zit je ook niet echt mee :mad:En dat heeft natuurlijk overen wwer zijn invloed op elkaar.

Warme groet uit het noorden van mij !!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

29 sep 2013, 16:28

Hoi Friezin,

Hoe ben jij van de depressie af gekomen? Denk jij nu goed aan jezelf!!!!!
Wat doen onze ruggen toch ontzettend vervelend............bah!!
Ik hoop dat het van de verkeerde houding komt.

Jij hebt helemaal gelijk dat het over en weer gaat. De depressie en de pijn.
Ik probeer toch van alles te doen. Moet in beweging blijven ivm die vernauwde ader. Daarom loop ik de tuin(lees het tuintje) zo nu en dan in en trek er weer wat onkruid uit.

Ik hoop dat morgen weer wat wijzer wordt. Sterkte met de reis.

Lieve groet, uit het waaierige westen,:rofl:

Puck

@Ik kreeg net een krantje in de brievenbus.........over Andullatietherapie.
Kent iemand het???? Zij hebben binnenkort demonstratiedagen door t land.
Je kunt ook kijken bij http://www.pijnklachtenvrij.nl
rowie
Hero Member
Hero Member

29 sep 2013, 16:42

Hoi Puck,

Ik wil toch even reageren. Ik ben rechts aan een hernia geopereerd, maar heb juist helse pijnen links :wub:. Revalidatie arts vermoed ook dat de linkerkant is gaan compenseren en de boel wou opvangen. Door een burn out was ik ook erg zwak en was er weinig om op te vangen.Het lichaam kan het zelf dan niet meer opvangen. Dus instabiliteit en verkramping van alle spieren juist links.

En pijn en depressie gaan zeker samen op. Als je zoveel pijn ervaart en je zit al in een depressie, dan is het erg moeilijk om er uit te klimmen.
Goede begeleiding, medicatie en vooral...tijd en geduld, pff :confused:

Heel veel sterkte!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

29 sep 2013, 17:29

Hallo Rowie,

Ik denk ook dat de spanning in mijn lijf mijn grootste vijand is.
Ja, tijd en geduld......(waar koop je dat.........??????) maar het is wel zo.

Fijn dat jij reageert. Alle tips zijn welkom.
Mi rug doet aan de buitenkant ook pijn. Dat moet toch wel spanning zijn of verkeerde houding door ........weet ik wat. Ik rommel ook in de tuin, zo nu en dan.

Het allerbeste en lieve groetjes,

Puck
Friezin
Hero Member
Hero Member

29 sep 2013, 21:45

Hallo Puck,

Ik heb 2 keer een depressie gehad 1 x op mijn 25 e en 1 x op mijn 32 e.
Ik heb toen therapie gevolgd en seroxat gehad.( nu al jaren niet meer ) Bij mij heeft / had het heel erg met het verleden te maken en vooral hoe ik met bepaalde problemen nu omging. Ik ben nogal een binnenvetter.Tijdens de spondylodese zat ik er weer erg dichtbij toen alles zo slecht ging. Ik sloot mij af en was onbereikbaar voor iedereen.

Wat bij mij heel belangrijk is is dat ik mij niet afsluit en probeer te leven in het moment als je snapt wat ik bedoel. Ik merk dat ik heb geleerd van 2 jaar geleden.Ik geef duidelijk aan als ik pijn heb en sluit mij niet voor alles en iedereen af.

Ik merk dat ik door 2 jr geleden weet waar ik op moet letten en merk nu echt het verschil. Heb wel een dipje maar dat is logisch. Ook sporten is voor mij erg belangrijk als uitlaadklep / ontspanning. Helaas gaat dat nu even niet. Ook regelmaat is voor mij belangrijk, ook omdat ik ADHD-er ben.Nu wordt ook door de BA mijn geest goed in de gaten gehouden.

Hoop dat voor jouw gauw lichtere tijden aanbreken. Pijn is al erg genoeg zonder een depressie.

Sterkte Puck !!!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

29 sep 2013, 21:55

Dank je wel, lieve E!! Voor je begrip en je uitleg hoe het bij jou gegaan is.
Bij mij is het anders, maar ik denk dat dat bij elk mens anders is.
Fijn dat jij goede begeleiding hebt en dat jij je ervaringen van 2 jaar terug kunt gebruiken.
Jammer natuurlijk dat jij weer onder het mes moest. Ook heel jammer dat jij niet kunt sporten. Vooral als sporten zo belangrijk voor je is.
Wat hoop ik voor jou dat jij heel snel opknapt.
Goed dat jij een LIJST met vragen hebt. Ik heb mijn lijstje de vorige keer aan de neurochirurg gegeven. Dat werd wel op prijs gesteld.

Ik wens jou een heel goede nacht. Slaap jij goed?

"Zachte"reis morgen, met weinig hobbels op de weg!!

Liefs, Puck
Rood
Sr. Member
Sr. Member

02 okt 2013, 16:20

[QUOTE=Puckety;127942]Hallo,

Dit vergeet ik telkens. De neurochirurg heeft mij al een paar maal verteld dat ik scoliose heb. Ik.........negeer dat gewoon.
Zijn er meer mensen die scoliose hebben? Zo ja, wat doe je ermee. Ik heb wel op internet gekeken. Ik begrijp dat de fysiotherapeut er wat mee kan.
De neurochirurg zei vorige week dat ik eigenlijk 2 fysiotherapeuten nodig heb......... Een voor de looptherapie en een voor de scoliose..........
Zal de verzekering blij mee zijn............ Morgen maar eens vragen. Ik ga voor de uitslag van de CT-scan naar de neurochirurg toe.

Welterusten,

Puck[/QUOTE]

Hallo Puck.

Heb je ook gekeken na de klachten die je kunt ondervinden van scoliose?
Heb nl.zelf ook scoliose(mijn verhaal staat ook op het forum) en herken in ieder geval jouw spannings rugpijn en dat de buitenkant van je rug zeer doet.
Eigenlijk alles wel wat je omschrijft.Ik zou je adviseren om je scoliose verder te laten onderzoeken.

Gr,Rood
Pucktybusan
Full Member
Full Member

07 okt 2013, 18:28

Hallo,
Ik ben vandaag naar de neurochirurg geweest.
Hij blijft erbij dat die schroef er uit moet. Misschien na de ok een .....corset....o, lieve hemel.... Ik dacht: zet er maar een nieuwe schroef in. Dat schijnt echter niet zo eenvoudig te zijn. Omdat ik rechts ook pijn heb, had hij t erover om daar de schroef .......evt ook weg te halen.
Maar hij gaat met de orthopeden overleggen. Want die halen veel vaker schroeven eruit.
Ik ben de eerste met een losse schroef wat betreft spondylodese........ik neem aan voor deze neurochirurg.
Eigenlijk heb ik het gevoel......dat nog van alles mogelijk is.
Ik heb een verwijzing voor een foto. Zou ik morgen laten maken en zou ik meteen naar anesthesiologen. .......morgen draaien ze in t MCA zondagsdienst, ivm 8 oktober, Alkmaars Ontzet. Ik moet nu telefoontje van de secretaresse afwachten..........
Ik vind t wat wazig allemaal. Voel mij nu nog onzekerder:redface: dan ik normaal al ben.
Groetjes en het beste met iedereen.
Puck
Gesloten