Operatie

Botten, rug, spieren etc
MHT
Hero Member
Hero Member

17 sep 2013, 16:32

Wat zal het voor jou fijn zijn als het woensdag is!!
Sterkte Puck! Laat ze maar alle fysio's uit de buurt bellen!
Blotevoetenstamper

17 sep 2013, 17:53

Sorry, even niet op het forum geweest, ivm overlijden van mijn moeder.
Maar hoe kan het zijn dat er een schroef loszit Puck? Ik hoop dat je morgen meer hoort en de chirurg er echt iets aan kan doen. Want dat het pijnlijk is kan ik me goed voorstellen.
Tineke
drietje
Newbie
Newbie

17 sep 2013, 18:41

Hoi hoi, ik heb mij hier vele maanden geleden voorgesteld op het forum maar ben dus even afwezig geweest. Ik heb uiteindelijk jullie advies gevolgd en ben voor een tweede opinie gegaan bij een andere arts. Ik heb vorige week en deze week een CT, een NMR en een Total Body Spect laten doen. Ik heb de verslagen via mijn huisarts vernomen maar ook voor mij ziet het er niet erg goed uit. Bij mij zou er ook 1 schroef nl. op L4 loszitten. Ook sprake van veel littekenweefsel thv L5-S1 wat de uitval van mijn rechterbeen zou kunnen verklaren. Morgen heb ik een afspraak bij de arts dewelke mij altijd gezegd heeft dat alles oké is, ik heb eerlijk gezegd zin om hem te cencuur1cencuur1. Ik ga morgen ook bellen met de 2nd opinie arts. Ik duim voor jullie allemaal. Grtjs en veel sterkte.
Pucktybusan
Full Member
Full Member

17 sep 2013, 18:54

Dag Tineke,
In de eerste plaats wil ik jou mijn mede leven betuigen nav het overlijden van je moeder.
Wat ontzetttend verdrietig! Ik wens jou heel veel sterkte met verwerken van dit gemis.

Schroef los: iedereen, ook de neurochirurg verbaast zich er over dat er een schroef los zit. Hij heeft t ook nog niet mee gemaakt.
Ik ben wel 2 x gevallen De eerste keer ....heel zachtjes. De tweede keer wat harder. Ik ben niet erg stabiel, omdat ik een vernauwde ader in mn rechter lies heb. Mn rechter been krijgt zo'n slapend gevoel omdat er niet voldoende bloed door stroomt. Ik moest van de vaatchirurg looptraining doen om de aderen te stimuleren. Ik kreeg echter nogal wat rugpijn bij die training. Ben naar de neurochirurg gegaan. Die heeft de losse schroef dus nav CT-scan geconstateerd. Hij wilde overleggen met de collega's.
Ik heb morgen een telefonische afspraak met hem.

Hoe is het met jou? Je gezondheid? Na zo'n vervelende periode van overlijden kom je vaak helemaal niet meer aan jezelf toe.........alhoewel als je maar genoeg pijn hebt, dan moet je wel.
Heel veel moed en sterkte!!

Lieve groeten, Puck

Hoi Drietje,

Zo, in het zelfde schuitje dus, ook een losse schroef. Jij hoort morgen ook meer, of begrijp ik dat verkeerd?
Ik heb niet de indruk dat '"mijn" arts fouten heeft gemaakt. In mei zag alles er goed uit.
De oorzaak vd losse schroef lijkt het feit dat ik gevallen ben............???
Deze arts heeft dit nog niet mee gemaakt.

Veel sterkte!! Eh .......wanneer ben jij geopereerd? Ik 11-09 2012.
Groeten, Puck
Laatst gewijzigd door Pucktybusan op 17 sep 2013, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Friezin
Hero Member
Hero Member

17 sep 2013, 21:06

Hallo Puck,

Ja soms heb je gewoon pech, dat had ik ook toen bleek dat dezelfde zenuw weer bekneld was die was vrijgelegd bij de spondylodese. De oorzzaak ligt niet altijd bij de arts, soms trek je het pechlootje van de week. Ik heb ooit wel iemand gekend bij wie de schroef was losgegaan. Die heeft toen weer een nieuwe spondylodese ondergaan.

Ben erg benieuwd wat ze je morgen gaan vertellen !

Tineke, hoewel dit Puck haar topic is wilik je even condoleren en heel veel sterkte wensen met dit groot verlies !!!

Gr.E
Pucktybusan
Full Member
Full Member

18 sep 2013, 11:22

Hallo,

Zoals ik al verwachtte......de schroef moet er uit. Kleine operatie van ongeveer .....toch nog een uur.
Ik weet niet of ik voorlopig op internet kan. Als alles vandaag goed gaat met Glasvezel, zou het geen probleem mogen zijn................bla1
In ieder geval, wens ik jullie veel sterkte!!

Lieve groeten, puck
MHT
Hero Member
Hero Member

18 sep 2013, 12:43

Weet je ook wanneer je geopereerd kan worden ? Ik hoop wel snel. EN wat kun je verwachten van de tijd daarna?
Heel veel sterkte!!!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

18 sep 2013, 12:53

Neen, dat weet ik niet. Ik hoop ook dat het gauw gebeuren gaat.
Een vriend van mij vroeg of er dan een nieuw schroef in komt? Heb ik niet gevraagd, maar daar ik geen keer sprake van geweest. Natuurlijk kan ik nog een afspraak maken.
Ik moet eerst ok nog het ritueel van anesthesist, hartfilmpje ed. nog doorlopen.
drietje
Newbie
Newbie

20 sep 2013, 14:05

Hallo, ook bij mij is het verdict gevallen: alles moet eruit en wordt vervangen + extra verstevigd. En bijkomend krijg ik een cage op L4. Alles is gepland op vrijdag 18 oktober. Ik kan dus van nul af beginnen... Grtjs
MHT
Hero Member
Hero Member

20 sep 2013, 17:00

wauw...waarom moet alles vervangen worden?
Friezin
Hero Member
Hero Member

20 sep 2013, 18:38

Drietje

Daar ben ik ook wel benieuwd naar waarom alles er weer uit moet. Zit / zat het dan nog niet goed vast . Of onvoldoende botgroei.

Tegen mij is ooit gezegd dat als er voldoende botaangroei is het er in principe uit kan. Dit naar nav enkele restklachten die ik had en waar de arts van dacht dat de zenuw tegen een schroef aankwam op bepaalde momenten.

Puck

Bij jouw halen ze ook alles eruit zonder het te vervangen ? Of krijg je ook alles weer nieuw? Pfffffffff nou bij jouw komt ook echt het één na het ander:confused:

Sterkte Puck
drietje
Newbie
Newbie

20 sep 2013, 19:10

Hoi, ik heb in totaal zes schroeven. De vier bovenste zijn verbonden met een soort flexibel systeem maar zijn blijkbaar een ander type schroef dan de twee onderste. Het flexibele moet eruit omdat het te beweeglijk is en dus moeten ook de vier schroeven vervangen worden door een vast systeem en verbonden worden met titanium staafjes + een cage op L4. Bij de onderste twee schroeven waar ook de cage zit is hij niet zeker dat er voldoende bot is of dat er een kleine breuk te zien is. Dit gaat hij op het moment zelf bekijken. Ofwel ook de ganse boel vervangen ofwel verstevigen langs de buitenkant. Het ergste is dat ik weet wat mij te wachten staat :-((( Jullie ook allemaal heel veel succes gewenst!
Pucktybusan
Full Member
Full Member

21 sep 2013, 11:22

Hoi Drietje,

Alles er weer uit....dat is me nogal wat.:confused: Wanneer is het er in gezet bij jou?

Bij mij het is de bedoeling dat één schroef uit gaat. Omdat die vermoedelijk door een val los is gaan zitten. En pijn veroorzaakt. Er is wel al botgroei.

Ik wens jou alle sterkte van de wereld. Ja, ik weet wat jou te wachten staat.

Heb jij nu veel pijn? Misschien en heel domme vraag.
Kun jij je nog wel bewegen?

Lieve groeten, sterkte!!!

Puck
drietje
Newbie
Newbie

22 sep 2013, 21:15

Hoi, bij mij is alles geplaatst op 16/09/11. Dus net twee jaar geleden. Tja, pijn... Echt functioneren doe ik reeds lang niet meer. Pijn beheerst zo wat mijn hele leven. Ik word er vooral heel erg moe van. Wanneer was jij aan de beurt voor jou ingreep?
Pucktybusan
Full Member
Full Member

23 sep 2013, 10:27

Hallo 3tje,

Ik ben vorig jaar 11-09 geopereerd. L4 en L5 vastgezet.
Het lijkt erop dat door een val er nu een schroef los zit. Ik weet niet wanneer ik nu geholpen word. Sta op de wachtlijst.
Heel vervelend dat jij zoveel pijn hebt. Ik heb ook pijn, maar als ik de juiste houding inneem en mij heel rustig houd......... dan gaat t wel. De pijn ontdekte ik toen ik looptraining moest ivm met een vernauwde ader in mn lies. Dat vertrouwde ik niet. Daarom naar neurochirurg gegaan. Tja.... en die ontdekte de losse schroef dmv Ct-scan. In mei was alles nog in orde. Ik ben echter 2 x gevallen. Ik heb in mn rechter been niet zoveel kracht,door die vernauwing in mn lies.......Wat een gezeur, he.

Wens jou veel kracht en moed!!!

Lieve groeten, Puck
Gesloten