Spondylodese L5-S1 operatie

Botten, rug, spieren etc
Friezin
Hero Member
Hero Member

07 dec 2014, 10:15

He bah, dat is minder. Wel herkenbaar ik heb de eerste voorlopige keuring gehad en daarin werd al aangegeven vermoedelijk dienstongeschikt. De situatie was toen (mei ) vele male slechter dan nu, kon max 10 minuten zitten en staan en slikte enorm veel morfine en had dan nog pijn. Nu gaat het vele male beter, al wordt het nooit meer wat het was.

Mijn 2e en definitieve keuring zou in oktober plaatsvinden maar is uitgesteld aangezien ik nog een traject inging en er een stijgende lijn bezig was, is die uitgesteld tot begin 2015. Ik ben nu bijna 17 maanden onderweg na de 2e operatie................ Werk nu, met nog ligmomenten tussen ( ben bewust intern ) door per januari 24 uur maar kan (nog ) niet dagelijks rijden.

Ik verwacht ondanks dat het nu echt veel beter gaat, en ik ook nog verbetering verwacht, niet meer mijn eigen werk te kunnen doen. Maar wel zo goed als volledig, niet alle werkzaamheden uiteraard, aan de slag te kunnen. Waar is nog onduidelijk mijn eigen werkgever wil mij in principe wel houden maar dan moet ik wel een x aantal en een bepaald aantal dingen kunnen doen, en dat uit de keuring blijkt dat dat ook realistisch is. Het is dus nog even spannend hoe & wat.

Maar kan jij helemaal dan niet meer werken Ger, of ben je alleen voor defensie afgekeurd?
Gert
Full Member
Full Member
Contacteer:

14 dec 2014, 21:37

Hoi,

Wel die pensionering is definitief, maar ik zou eventueel nog wel ergens anders mogen werken, maar als gepensioneerde wegens gezondheidsredenen en met mijn leeftijd mag je maar heel weinig bijverdienen bovenop het pensioen(ongeveer 7000 euro bruto/jaar). Ga je boven dat bedrag, dan verlies je dat pensioen weer. Je moet dus eigenlijk zeker zijn dat je weer voltijds zou kunnen werken om het verlies van het pensioen te compenseren. Ik voel me nu wel beter, maar echt weer voltijds aan de slag gaan is toch nog wel een probleem voor mij.
Plaats reactie