Poloneuropathie

NAH, AVM, Zenuwen, hersenen etc
Plaats reactie
noreboor
Newbie
Newbie

26 mei 2015, 21:52

Hallo, ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum omdat ik een vreemde uiting heb van polyneuropathie. Ik heb diabetes type 2 en slik hiervoor slechts 1 medicijn (metformine). Het gaat heel goed en mijn suiker heb ik de laatste jaren onder controle.
Ik heb (geconstateerd door een neuroloog) polyneuropathie aan beide voeten.
De pijn is te overzien, maar ik heb alleen verschrikkelijke jeuk. Echt bijna niet te harden. Vooral 's nachts, soms overdag.
Ik kan er niet van slapen. De neuroloog kan er niets van bakken...
Heb ik lotgenoten? En zo ja, hoe ga je er mee om? En, is er iets aan te doen?
Ik hoop op veel reacties.
Ben een beetje wanhopig...
klaas01
Full Member
Full Member

26 mei 2015, 23:22

Goede avond noreboor, hartelijk welkom op dit forum.

Allereerst Noreboor, vind ik het zeer vervelend dat je zoveel klachten hebt.
Ondanks dat ik geen dokter ben, echter wel dat ik al een 15 wellicht al 16 jaar met polyneuropathie rond dwaal (letterlijk en figuurlijk). PCM die hier op het lotgenoten forum aanwezig is, heeft het zelfde, en daar ook alles beschrijft over haar klachten en eventuele hulpmiddelen.

Echter Noreboor, is er daadwerkelijk polyneuropathie geconstateerd door de neuroloog?

Zijn er onderzoeken verricht, zoals MEP (Motor Evoked Potential), EMG (Electromyografie/zenuwgeleidingsonderzoek) en of een EEG (Elektro-EncephaloGrafie)

Dit zijn onderzoeken die in de meeste gevallen volgen om te achterhalen dat of er spraken is van polyneuropathie. En nu komt het welk soort polyneuropathie, is dat demiliserende polyneuropathie, polyneuropathie op een te kort van vitamine B12 en zo zijn er nog tal van polyneuropathie benamingen te benoemen.

Ik meen dat in PCM, maar ook in mijn topic tekst en uitleg staat beschreven, om om te gaan met pijn en kwalen die elkaar opvolgen. Let op, dit wil niet aangeven, dat het bij iedereen werkt wat beschreven staat. Het is een levensweg waar men ongelooflijk veel geduld voor moet hebben. Ook al denkt men, ik heb mijn weg gevonden, zoals in mijn situatie, gaat het ineens zonder enige aankondiging totaal anders reageren.

Maar goed, jeuk in mijn situatie kan ik spijtig genoeg niet herinneren.
Pijn absoluut wel herinneren, echter ook hier weer het ligt er maar echt aan of dit bij iemand anders ook werkt. Tegen de pijn gebruik ik Amitriptyline hoge dosis 30mg per dag, en dan nog!!!!

Maagbeschermers, gezien het feit dat met Amitriptyline en of medicatie slikt moet de maag beschermd worden.

Ooit is er eens gabapentine uitgeschreven (medicatie) daar reageerde ik totaal verkeerd op, en naar mijn mening vele.

De enige die mij tot heden absoluut perfect heeft ondersteund zoals begeleid is in het ziekenhuis Ter Gooi, Blaricum.
Dhr, dr. Stevens

Iedereen dat wanneer hij/zij niet tevreden is met de behandeling en of zo verder, kan een andere behandelaar gaan. Ik hoop u hiermee alsnog een beetje verder te hebben geholpen.
klaas01
Full Member
Full Member

26 mei 2015, 23:29

noreboor;136552 schreef:Hallo, ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum omdat ik een vreemde uiting heb van polyneuropathie. Ik heb diabetes type 2 en slik hiervoor slechts 1 medicijn (metformine). Het gaat heel goed en mijn suiker heb ik de laatste jaren onder controle.
Ik heb (geconstateerd door een neuroloog) polyneuropathie aan beide voeten.
De pijn is te overzien, maar ik heb alleen verschrikkelijke jeuk. Echt bijna niet te harden. Vooral 's nachts, soms overdag.
Ik kan er niet van slapen. De neuroloog kan er niets van bakken...
Heb ik lotgenoten? En zo ja, hoe ga je er mee om? En, is er iets aan te doen?
Ik hoop op veel reacties.
Ben een beetje wanhopig...
Ik heb nog iets gevonden over metformine
Zeer zelden

Huiduitslag, rode huid, galbulten en jeuk.
Leveraandoeningen. U kunt dit merken aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw dan een arts.
Ernstige veranderingen in het bloed (een melkzuuracidose). Bij een melkzuuracidose verandert de zuurgraad van uw bloed. Dit kan erg gevaarlijk zijn voor uw gezondheid. U heeft hier vooral kans op als uw nieren (plotseling) niet meer goed werken. Ook als u opeens een ernstige aandoening krijgt, zoals een hartaanval, kan een melkzuuracidose optreden. Mensen met slecht werkende nieren, lever, hart of longen mogen dit medicijn dan ook niet gebruiken. De verschijnselen van een acidose treden bij hen heel snel op en zijn misselijkheid, braken, diarree, buikpijn, snelle ademhaling en bewustzijnsverlies. Neem bij deze verschijnselen onmiddellijk contact op met een arts.

Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.
Nu is de vraag natuurlijk, kan ik andere medicatie krijgen dan metformine!

Dat moet u daadwerkelijk bespreken met een huisarts en of iemand die de tijd neemt om uw klachten serieus te nemen
Plaats reactie