CRPS

Hoofdpijn, zenuwpijn, pijnbestrijding etc
rosemariey
Newbie
Newbie

16 feb 2020, 14:12

Hallo ik ben nieuw op dit forum en ik heb CRPS aan mijn rechter enkel.
Het is nu al een half jaar bekend dat ik het heb. Volgens de dokter is het waarschijnlijk 4 jaar geleden ontstaan. Na dat ik geopereerd ben aan mijn rechter enkel, om er vocht uit te laten halen dat er voor gezorgd heeft dat ik 2 jaar bijna niet kon lopen. Vandaar dat ik geopereerd ben aan mijn rechter enkel.
Maar na mijn operatie kon ik mijn voet niet aanraken en als ik mijn voet omsloeg was hij dik en dat gebeurde ook toen ik een hele intensieve dag gehad had, maar dat was al de volgende dag over. Maar 6 maanden geleden heb ik me een beetje gestoten tegen een ijzeren handvat. En werd mijn enkel weer dik en volgens de huisarts kon het niet anders dan dat het gebroken was. Maar op de röntgenfoto's was niks te zien. Ik ben dus terug gegaan naar de huisarts en hij heeft me naar de orthopeed gestuurd en hij gaf me diagnose CRPS. En stuurde me door naar de pijnpoli. De pijnpoli heeft me medicijnen voor geschreven en me door gestuurd naar de fysiotherapie. Maar helaas kan de fysiotherapeut niks meer voor me doen. En heb ik nieuwe medicijnen gekregen, omdat ik nog steeds super veel pijn heb en me een op de wachtlijst gezet voor een Iontoforese, wat lang kan duren voordat ik aan de beurt ben.

Ik zou graag willen weten, hoe jullie met de pijn om gaan. Want ik vind het echt super lastig om er elke dag mee te leven. En ik lijd er fysiek ook onder. Ik kan er niet met mijn ouders echt over praten, omdat ze me niet begrijpen en steeds zeggen dat ik me niet moet aanstellen. 🙄😬
Heeft iemand tips om me te helpen?
Plaats reactie