Pijnaanvallen bij hernia

Hoofdpijn, zenuwpijn, pijnbestrijding etc
Bobine
Newbie
Newbie

28 nov 2019, 11:54

Sinds 5 maanden heb ik last van een hernia (L4-L5) en ik was daar al behoorlijk van verbeterd. Ik kon inmiddels weer stukken lopen en het lukte me weer om enkele uren per dag te werken.

Sinds twee weken heb ik echter een nieuw symptoom, waarbij ik in de ochtend pijnvrij op sta, ook rechtop kan lopen, maar vervolgens bij de meest uiteenlopende bewegingen een gigantische pijnscheut krijg in mijn heup en been (in het uitstralingsgebied wat ik herken van de hernia), wat vervolgens enkele uren aanhoudt, maar vervolgens ook weer compleet verdwijnt met rust. De neuroloog denkt -maar weet niet zeker- dat het een opvlamming is van de hernia en ik lees in de huisarts standaard dat een hernia ook aanvalsgewijs kan zijn, maar nergens vind ik een verhaal van een patiënt die ook dit soort pijnaanvallen had. Ik word behandeld met fysio en manuele therapie, met dry needling en de nodige pijnstillers. Het is ruim 2 weken na een transforaminale injectie met warmte (prf) ontstaan en 2 dagen na de dry needling.

Graag zou ik horen of anderen dit herkennen en hopelijk ook tips hoe dit weer over kan gaan!
Plaats reactie